גיא מלמד וסתיו פיניש חתמו רשמית בנתניה, ברשצקי הושאל

מוטי ברשצקי
מוטי ברשצקי | האתר הרשמי

כפי שפורסם לראשונה: קשר הפועל ת"א הצטרף עם אופציית רכישה, חלוץ ב"ש עבר בטרייד תמורת סבע ("מאמין כי עונה טובה, מרגשת ומהנה לפנינו") ובנוסף שחקן בני יהודה השלים את מעברו. וגם: דאגה ממצבו של ניקו אולסק

(גודל טקסט)

יום פעיל במיוחד עבר על מכבי נתניה שצירפה באופן רשמי את מוטי ברשצקי בהשאלה מהפועל תל אביב ואת גיא מלמד מהפועל באר שבע שחתם לשלוש עונות וסתיו פיניש, קשר בני יהודה שחתם לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות. לעומת זאת, מי שעזב הוא דיא סבע – מלך שערי הליגה בעונה החולפת – שחתם רשמית בשורות האלופה.



הראשון שהצטרף לנתניה והגיע בהשאלה היה קשר הפועל תל אביב מוטי ברשצקי, שעל ההתעניינות בו פורסם לראשונה כאן בספורט1. למועדון יש אופציה לרכוש את השחקן בתום העונה תמורת 600 אלף שקלים, עם חוזה לשלוש שנים החל מתום העונה הנוכחית."שמח להצטרף למכבי נתניה", אמר ברשצקי לאתר הרשמי של הקבוצה. "אני מכיר את הקבוצה והמאמנים ומאמין שאתרום לקבוצה בצד המקצועי ואספק לקהל לא מעט רגעים מרגשים". למעשה, נתניה חזרה לופציית ברשצקי לאחר הקשיים שהערימה בני סכנין על שחרורו של הקשר פיראס מוגרבי, כשבכל פעם שנתניה מוכנה הייתה להגיש הצעה גבוהה יותר, בקבוצה מהמגזר העלו את תג המחיר שהגיע למעל שני מיליון שקלים. מוקדם יותר הגיע ברשצקי למתחם האימונים של הפועל ת"א ולא נטל חלק באימון ובקבוצה סיפרו הבוקר שהקשר יעזוב רשמית במהלך היום.

שחקן נוסף שיחזק את הקישור של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הוא שחקן בני יהודה סתיו פיניש, שלא היה בסגל הכתומים העונה בליגה בשל אי הסכמות מול ההנהלה והערב עשה את דרכו למכבי נתניה שתשלם עבור רכישתו 400 אלף שקל. פיניש סיכם כאמור לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות. "אני שמח להצטרף למועדון הגדול הזה ולצעוד יחד איתו קדימה. מצפה לנו עונה מרגשת", אמר לאתר הרשמי של המועדון.




חתם לשלוש עונות. גיא מלמד עם סוכנו גלעד קצב






כאמור השחקן השלישי והאחרון לחתום היה גיא מלמד, שלאחר מספר מחלוקות קטנות בין דיא סבע להפועל ב"ש, מלך השערים אשתקד, שעבר אמש את הבדיקות הרפואיות בבית החולים "סורוקה", חתם היום סופית בבירת הנגב וכך השלים גם החלוץ שהגיע לב"ש את הדרך ההפוכה לנתניה בחוזה לשלוש עונות פלוס אופציה לשנה נוספת. "זה קורה בכל העולם" התייחס ברדה לעזיבתו הצפויה של הכוכב: "זו החלטה שהתקבלה ואנחנו כמאמנים ננסה למצוא  חלופות אחרות שייצבו את המועדון. ברור זזה חיסרון". על מועמדותו של גיא מלמד למכבי נתניה פרסמנו לראשונה בספורט1. לאתר הרשמי של המועדון אמר לאחר החתימה: ""אני שמח להגיע למקום כמו מכבי נתניה. מאמין כי עונה טובה, מרגשת ומהנה לפנינו". 

בהמשך מכבי נתניה פרסמה הודעה רשמית, בה נפרד דיא סבע מהמועדון:  "לקהל האוהדים של נתניה, ביליתי איתכם את ארבע השנים המשמעותיות בקריירה שלי, צמחתי איתכם, ויחד יצאנו מקשיים גדולים לרגעים קסומים. קשה לי לסכם עכשיו בכמה משפטים קצרים – רוצה לומר שאני חייב לכם תודה ענקית. לכם, ולמועדון המפואר הזה. צר לי לאכזב אתכם היום. לא חשבתי שאעזוב עכשיו, אבל בחיים יש הפתעות, ונעניתי להצעה שלא ניתן לסרב לה, לטובת רווחת המשפחה שלי. אני בטוח שלמכבי נתניה עוד יהיו ימים נפלאים. מקווה שתזכרו אותי לטובה, כמו שאני בטוח אזכור אתכם לעד. שלכם, דיא".



בתוך כך, אכזבה גדולה בקבוצה לאחר ההפסד 1:0 אמש בקריית שמונה שבסיומו מאזנה של נתניה נותר על נקודה אחת בלבד משלושה משחקים. הערב, לאחר המשחק בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים, החבורה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה עלולה לרדת למקום האחרון אם הקבוצה מהבירה לא תפסיד. בנתניה פתחו את המשחק בצורה לא רעה, אך במחצית השנייה נעלמו כמעט לחלוטין מהמגרש. "הולך לנו קשה העונה, אולי אפשר לקרוא לזה נורא ואיום", אמרו שחקנים בקבוצה. "חסרה לנו יצירתיות בחלק ההתקפי, ובלי דיא זה נראה שאין לנו פתרונות. אנחנו נהיה חייבים להתחזק בצורה רצינית".שחקן אחר הוסיף: "אנחנו קבוצה מאוד צעירה וכל ההפסדים הללו גורמים ללחץ. חייבים להשיג את הניצחון הראשון בכל מחיר, כי רק שלוש נקודות ישחררו פה את הלחץ. דווקא המשחק מול מכבי ת"א יכול לבוא לטובתנו עכשיו".




עלולים לרדת למקום האחרון בטבלה. דראפיץ' וברדה (דני מרון)


"התפקיד שלנו הוא למצוא פתרונות ונעשה את זה", סיפר בנחרצות אחד משני המאמנים, של הקבוצה שי ברדה. "המטרה שלנו היא לצאת מפתיחת העונה הלא טובה הזו ולהתחיל את השנה החדשה טוב יותר". בקבוצה קיימת דאגה ממצבו של ניקו אולסק, שנעדר מהמשחק ואושפז ביומיים האחרונים בבית החולים. בנתניה מתכוונים לערוך לקשר בדיקות מקיפות כדי לאבחן את מצבו.


בעניין אחר, בקבוצה שמחו השבוע מהישגיה של המתעמלת לינוי אשרם, שזכתה בסוף השבוע האחרון במדליית הכסף בתחרות הקרב-רב באליפות העולם בהתעמלות אומנותית. הסיבה? אייל סגל הבעלים היה זה שתמך כלכלית באשרם עד לפני שנתיים, לפני שנכנסה לסגלים של היחידה לספורט הישגי. סגל גם פגש אותה בשנה שעברה כשהקבוצה שהתה במחנה האימונים בפולין.

 


"נראה שסכנין עושה לנו בעיות בכוונה". מוגרבי מול סבע (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי