בתום שתי דרמות ענק: צסק"א וריאל עלו לפיינל פור

סרחיו רודריגס
סרחיו רודריגס | אתר היורוליג

הרוסים התגברו על פיגור ארבע, דקה לסוף, ועל 36 נק' משבד כדי לנצח 88:89 את חימקי (1:3 בסדרת חצי הגמר). הספרדים איבדו יתרון דו ספרתי אבל שלשה משוגעת של דונצ'יץ' הובילה ל-82:89 על פאו

(גודל טקסט)

התעלות של לוקה דונצ'יץ' עם שלשת NBA (בה ישחק בעונה הבאה) הובילה את ריאל מדריד ל-82:89 על פנאתינייקוס ול-1:3 בסדרת רבע גמר היורוליג ולמקום בפיינל פור. לפני כן הצליחה צסק"א מוסקבה לצאת מפיגור ארבע, דקה לסוף, ולנצח 88:89 את חימקי בדרבי (גם כאן 1:3 בסדרה).


חימקי מוסקבה – צסק"א מוסקבה 89:88
חימקי אירחה את המשחק הרביעי בדרבי הרוסי ברבע גמר היורוליג בפיגור 2:1 בסדרה מול היריבה העירונית המושבעת, צסק"א. האורחים הצליחו להתגבר על הצגה ענקית של אלכסיי שבד שקלע 36 נקודות עם שמונה שלשות ורשמו העפלה שביעית ברציפות בפיינל פור, הישג חסר תקדים בכדורסל האירופי.


צסק"א הוליכה 25:32 בתום הרבע הראשון ו-44:57 בהפסקה. כשנדמה היה שחימקי לא תוכל לשוב מפיגור עמוק כל כך, שבד חשב אחרת. חימקי ניצחה ברבע השלישי 14:21 וצימקה את יתרון צסק"א ל-65:71 לקראת הרבע המכריע.  הפער הלך והתקזז ושתי שלשות רצופות של סרגיי מוניה ושל שבד העבירו את היתרון לחימקי, 83:87, דקה לסיום. סרחיו רודריגס השווה מהקו, אנתוני גיל דייק רק ב-1 מ-2 וקורי היגינס סגר עניין עם סל ניצחון חמש שניות לסיום. מוניה עוד ניסה לקלוע שלשהאך החטיא.



שבד הנהדר מול הגנת צסק"א (אתר היורוליג)


חימקי ניצלה היטב את היעדרם של ננדו דה קולו וקייל היינס, אבל לבסוף הודחה בצורה כואבת. שבד היה כאמור הקלע הבולט של חימקי עם 36 נקודות, קורי היגינס שקלע 20 נקודות למנצחים, אנדריי וורונטסביץ' הוסיף 15, וסרחיו רודריגז 14.


ריאל מדריד – פנאתינייקוס 82:89
המארחת עם יתרון של 1:2 בסדרה לא חשבה לרגע לחזור למשחק מכריע באתונה ועם למעלה מ-80% מה-2 במחצית ירדה להפסקה ביתרון מכריע של 35:51. ההפרש כבר עלה ל-22 ברבע השלישי אבל אז הגיב צ'אבי פסקוול בשינוי מערך כולל הושבת הכוכב שלו מייק ג'יימס על הספסל והיוונים חזרו. שלשה של ניק קלאת'יס קבע 85:82 בלבד. ואז הגיע ילד הפלא לוקה דונצ'יץ'. הסלובני כדרר וכדרר וניסה למצוא לעצמו נתיב פנימה או לבצע פיק אנד רול אבל נתקע. אבוד? לא עבור כוכב ה-NBA הבא שהתרומם עם הבאזר וקבר שלשה על השומר ובעזרת הקרש והכריע את המשחק.



לברון כבר מחכה. דונצ'יץ' (אתר היורוליג)


דונצי'ץ' גם הוביל את חמישה בלאנקוס בדאבל פיגר עם 17 נקודות, סרחיו יול תרם 11 נק' ו-7 אס'. כריס סינגלטון קלע 5 מ-6 מה-3 וסיים עם 21 נק' לזכות המפסידה, קלאת'יס ומייק ג'יימס סיימו עם 18 נק' כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי