כבר לא מושלמת בבית: מכבי תל אביב הפסידה לריאל מדריד 81:77

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

אחרי 10 ניצחונות יורוליג רצופים בהיכל, הפסידו הצהובים לבלאנקוס בתום קרב צמוד. האורחים עלו ליתרון במחצית השנייה ולא שמטו אותו. 21 נקודות לווילבקין, בכורה לאמארה סטודמאייר

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב כבר לא מושלמת בהיכל הביתי. הערב (חמישי), היא ספגה הפסד ביתי ראשון העונה ביורוליג, אחרי 10 ניצחונות. ריאל מדריד היא זאת שקטעה את הרצף כשניצחה את הצהובים 77:81, במחזור ה-22 במפעל. שחקניו של יאניס ספרופולוס עומדים כעת על מאזן של 8:15, והם עדיין במקום החמישי, אולם הטופ 4 הולך ומתרחק אט אט.

אחרי רבע ראשון צמוד, עלתה המארחת ליתרון בן 8 נקודות ברבע השני, בזכות דקות מצוינות של דני אבדיה. הבלאנקוס חזרו והשיגו יתרון משלהם ברבע השלישי, בזמן שווילבקין ירד לספסל לטיפול בשל פציעה. השחקן חזר ואיתו גם הגיע הקאמבק הצהוב, אבל האורחת ידעה לשמור על היתרון עד הסיום ולקטוע רצף של שלושה הפסדי יורוליג. וולטר טבארס שעשה ככל העולה על רוחו בצבע היה האחראי לניצחון האורחת.

להוציא את ווילבקין ואת הדקות הטובות של אבדיה ברבע השני, אף שחקן של מכבי תל אביב לא התעלה על עצמו מול ריאל. אמארה סטודמאייר הסתפק בשתי דקות בלבד בהופעת הבכורה שלו ביורוליג, עם שתי נקודות. בשבת תתארח האלופה הישראלית למשחק ליגה באילת, ביום רביעי היא תארח את חימקי מוסקבה, ויומיים לאחר מכן תצא למשחק חוץ בטורקיה מול פנרבחצ'ה.


ספסל מכבי תל אביב (אודי ציטיאט)


ספרופולוס מאוכזב בסיום (אודי ציטיאט)

בפתיחת המשחק, נערכה מחווה כפולה מצד שתי הקבוצות לזכר קובי בראיינט שנהרג השבוע בהתרסקות מסוקו הפרטי, כאשר מכבי תל אביב "בזבזה" את 24 השניות הראשונות ואילו יריבתה עצרה לפני קו מחצית המגרש עד שריקת עבירת 8 שניות. 8 ו-24 הם מספרי הגופיות איתן שיחק בראיינט. לפני כן, נערכה דקה של מחיאות כפיים לזכר הכוכב האמריקאי והאוהדים הניפו שלט לזכרו וחלקם את תמונתו תוך קריאות קצובות בשמו.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 21 נקודות, קווינסי אייסי וטיילר דורסי 9 כל אחד, אות'לו האנטר וג'ייק כהן 8 כל אחד, דני אבדיה 7, אלייז'ה בריאנט 5, ג'יילן ריינולדס 4, אמארה סטודמאייר, אנג'לו קלויארו וארון ג'קסון 2 כל אחד.

קלעו לריאל מדריד: אנתוני רנדולף 19 נקודות ו-7 ריבאונדים, פביאן קוזר וטריי תומפקינס 12 כל אחד, וולטר טבארס 11 ו-10 ריבאונדים, פקונדו קמפאצו 11, ו-8 אסיסטים, ג'פרי טיילור וסרחיו יול 5 כל אחד, גבריאל דק 4, ג'ורדן מיקי 2.


אוהדי מכבי ת"א סיפקו שוב אווירה נהדרת (אודי ציטיאט)


לזכרו של קובי. אחד מהשלטים בהיכל (אודי ציטיאט)

רבע ראשון
המשחק נפתח בטקס לזכרו של קובי בראיינט כשכל שחקני מכבי תל אביב עלו עם חולצות שעליהן שמו של השחקן שנהרג בתחילת השבוע בהתרסקות מסוקו הפרטי. הקהל ביציעים הניף שלטים עם שמו של בראיינט ועם תמונתו תוך שקרא קריאות קצובות בשמו. 

ולאחר הטקסים, כולל בזבוז 24 השניות הראשונות ובהמשך עוד שמונה שניות, כמו הספרות על הגופיות של בראיינט בקריירה הארוכה שלו, המשחק יצא לדרך. הצהובים עלו עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בריאנט, אנג'לו קלויארו, קווינסי אייסי ואותלו האנטר, ריאל עלתה עם פקונדו קמפאצו, פביאן קוזר, גבריאל דק, אנתוני ראנדולף ו-וולטר טבארס. 


האנטר התקשה מול הגודל של טבארס (אודי ציטיאט)

ווילבקין פתח את המשחק עם שתי שלשות רצופות, רנדולף ענה לו מהצד השני ועם 11 נקודות אישיות, השווה ל-13:13. קוזר הצטרף אליו, הצהובים איבדו שישה כדורים כבר ברבע הזה ובסיום 10 הדקות הראשונות, הוליכה ריאל מדריד 19:21. 


ספרופולוס על הקווים. הפסד יורוליג ראשון בהיכל (אודי ציטיאט)

רבע שני 
 מכבי ת"א השלימה ריצת 0:8 עם פתיחת הרבע השני אחרי קליעות עונשין מוצלחות של דורסי ועלתה ליתרון. ריאל מדריד התקרבה עם שלשה של טיילור, דני אבדיה החזיר עם שלשה משלו וקבע 23:31 לצהובים. עוד נקודות של הכישרון הצעיר קבעו 28:36, המומנטום הצהוב נקטע ותומפקינס הוריד ל-36:34. אמארה סטודמאייר קם מהספסל לדקות בכורה ביורוליג, קלע נקודות ראשונות ובסיום המחצית 36:38 למכבי.


ווילבקין מול טיילור (אודי ציטיאט)


סטודמאייר. הופעת בכורה ביורוליג (אודי ציטיאט)

רבע שלישי
ווילבקין נפצע וירד לקבל טיפול, קוזר העניק לספרדים יתרון 42:48. ראנדולף צלף עוד שלשה והפער של הבלאנקוס צמח ל-44:54, ווילבקין חזר, טבארס שלט בצבע וסיפק חסימה חמישית, ובסיום רבע שלישי של 11:21 לזכות ריאל מדריד, עמד יתרון האורחים על 49:57.


ווילבקין. היחיד בספרות כפולות בצד הצהוב (אודי ציטיאט)

רבע רביעי
ג'ייק כהן קלע שתי שלשות וצימק ל-59:58 בלבד, שמונה דקות לסיום. סרחיו יול החזיר את הבלאנקוס ל-58:66, ווילבקין צלף את השלשה הרביעית שלו ועוד אחת של אייסי, הורידה את פיגור הצהובים ל-68:66. דורסי החטיא זריקה ושלשה גדולה של קמפאסו העלתה את ריאל ל-67:74. דורסי הספיק לצמק ל-77:75, 17 שניות לסיום, אולם קמפאסו ותומפקינס דייקו מהקו וסגרו עניין. זה נגמר ב-77:81 לספרדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי