קריית גת עלתה ל-0:2 בסדרה עם 66:70 על רחובות

מכבי קריית גת
מכבי קריית גת | פייסבוק רשמי

ניצחון חוץ חשוב נתן לקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון יתרון בסדרה והיא רחוקה משחק אחד מהעפלה לגמר. מחצית שנייה ענקית של רמת גן נתנה לה 60:78 על הפועל באר שבע ו-1:1 בסדרה, חיפה ירדה ליגה

קבוצות: הפועל רמת גן
(גודל טקסט)

הליגה הלאומית בכדורסל עשתה הערב (שלישי) עוד צעד לכיוון בירור זהות העולה לליגת העל עם שני משחקי פלייאוף, כאשר באחד מהם הסדרה התקרבה יותר להכרעה וזו מכבי קריית גת שמריחה את הגמר לאחר ניצחון 66:70 על מכבי רחובות. במשחק השני, הפועל רמת גן/גבעתיים המפתיעה השוותה את הסדרה מול הפועל באר שבע/בני שמעון כשניצחה 60:78. בבית התחתון הושלם המחזור האחרון כאשר הפועל חיפה הפסידה שניות הסיום 80:79 להפועל עפולה וירדה לליגה הארצית, כשהיא מצטרפת להפועל מגדל העמק. מכבי הוד השרון שרדה עם ניצחון 90:104 על מכבי קריית מוצקין. 

מכבי רחובות – מכבי קריית גת 70:66
הפיינל פור קבע שאחת הסדרות תהיה בין מכבי רחובות, שהובילה את הטבלה לאורך רוב העונה, לבין מכבי קריית גת, שסיימה בסופו של דבר במקום הראשון. לאחר שבמשחק הראשון ניצחו הקריית-גתים בבית, הם יצאו למשחק חוץ כאשר ניצחון יקרב אותם משמעותית לגמר. המשימה הושלמה בעיקר בזכות רבע ראשון הגנתי למופת שהסתיים בתוצאה 8:18 לאורחים. רחובות לא ויתרה, ואחרי שההפרש עמד במשך רוב המשחק סביב ה-10 נקודות היא חזרה ברבע הרביעי ואפילו צמצמה ל-2 הפרש בלבד, אבל זה היה מאוחר מדי עבור החבורה של אבנר יאור. רוברט רותברט הוביל את קריית גת עם 18 נקודות ו-19 ריבאונדים, דודו שמריז הוסיף 12 נק', אלון ספיר סיים גם הוא עם דאבל דאבל של 10 נק' ו-10 ריב'. 19 נק' של מרכוס רלפורד ו-16 של אלונזו קולמן לא הספיקו לרחובות, שתצטרך שלושה ניצחונות רצופים כולל שניים בחוץ כדי לרשום העפלה היסטורית לגמר.

הפועל רמת גן/גבעתיים – הפועל באר שבע/בני שמעון 60:78
לאחר שעלתה כנגד כל הציפיות לחצי הגמר הראשון בתולדותיה עם ניצחון על קריית אתא החזקה, רמת גן הפסידה במשחק הראשון לבאר שבע. זה לא אומר שהיא ויתרה כל כך מהר. משחק גדול של קלי בילדר (19 נק' ו-10 ריב') ואילייה אילייב (17) איפשר למארחת להוביל לאורך כל המשחק וגם לברוח ברבע הרביעי, כיאה לקבוצה שרוצה להגיע לגמר. הדרומיים קלעו במחצית השנייה כולה 26 נקודות, רק נקודה יותר ממה שקלעה רמת גן ברבע הרביעי בלבד. אצל באר שבע הצטיין סטורם וורן עם 19 נקודות.

מכבי הוד השרון – מכבי קריית מוצקין 90:104
כשהתחתית צמודה במיוחד, מכבי הוד השרון התייצבה למשחק הביתי בידיעה שהפסד עלול להוריד אותה ליגה. זאת כנראה הסיבה שהשחקנים של חנן הירשוביץ' התעלו על עצמם והביסו את קריית מוצקין המסכנה, שבעצמה שרדה רק בזכות התוצאה במשחק המקביל. במיוחד הצטיין ורנון טיל עם לא פחות מ-36 נקודות וגם 12 ריבאונדים בצד. קלן וויליאם רוסו הוסיף 19. את קלעי קריית מוצקין הובילו במבלה אוסבי (15) ופלורין קמפבל (14).

הפועל חיפה – הפועל עפולה 80:79
גם הפועל חיפה היתה זקוקה לניצחון כדי לשרוד, אבל פתחה עם הגנה נוראית ואפשרה לעפולה לקלוע 36 נקודות ברבע הראשון. החיפאים הצליחו לצמצם לקראת הסיום והגיעו לפוטו-פיניש מותח אבל אוראל לב, שהוביל את קלעי חיפה עם 26 נק', החטיא את הזריקה על הבאזר והמשחק הסתיים בהפסד ביתי עם הפרש של נקודה אחת בלבד. ניב משגב הוסיף 16 נק'. אצל המנצחים הצטיינו דניאל קופרברג עם 19 נק' וג'פרי אלן עם 18.

תוצאה נוספת
הפועל מגדל העמק – אליצור יבנה 113:111

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי