מנהלת הליגה הלאומית מעלה הילוך במאבקה

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

ראשי הקבוצות מהליגה השנייה הגבירו מאבקם מול מנהלת ליגת העל. הם שכרו יועץ משפטי, שלדבריהם "יילחם בניגוד העניינים של ראשי ליגת העל". תגובת מנהלת ליגת העל: "הם גונבים דעת"

(גודל טקסט)
מנהלת הליגה הלאומית החליטה להעלות הילוך במאבק מול מנהלת ליגת העל, בין השאר על מספר העולות והיורדות, ושכרה יועץ משפטי, עורך הדין רועי רוזן, שלדבריה "יילחם בניגוד העניינים של מנהלת ליגת העל".


המנהלת הוציאה הודעה בה נכתב: "מזה זמן מה אנו מצויים במהלכו של מאבק על דמותו ועתידו של הכדורסל הישראלי. החלטות פשוטות ומתבקשות באשר לעתיד הליגה הלאומית, (הליגה בה גדלים ומתפתחים השחקנים הישראלים), החלטות אלה לא מתקבלות עקב ניגודי עניינים חמורים, שיקולים זרים, הבטחות שמופרות, פעילות בניגוד לתקנונים ולהחלטות מחייבות ועוד".


בהמשך ההודעה נאמר: "במנהלת ליגת העל משוכנעים שנישבר, בגלל שלנו יש יותר מה להפסיד. זה לא יקרה, כי אנחנו מאמינים בצדקת הדרך ובמטרה שהיא פיתוח הכדורסלן הישראלי. בלית ברירה, ונוכח חוסר האחריות שמגלים במנהלת ליגת העל אנו נאלצים להעביר את המאבק עבור עתיד הכדורסל הישראלי לאפיק המשפטי. לצורך כך שכרנו את שירותיו של עו"ד רועי רוזן". כזכור, הליגה הלאומית נמצאת מזה כשבועיים בשביתה מוחלטת, הקבוצות, למעט מכבי חיפה שלא הצטרפה למהלך, הודחו ממשחקי גביע המדינה ולא פתחו עדיין את הליגה.


מנהלת ליגת העל פרסמה מאוחר יותר את תגובתה לפנייה: "קברניטי הליגה הלאומית גונבים דעת וצריך לציין את העובדות: רוב גדול של שחקני העתודה בשנתיים האחרונות גדל במחלקות הנוער של קבוצות ליגת העל, הקבוצה היחידה שגידלה שחקנים לעתודה מהלאומית היא מכבי רעננה, תרומתן של שאר הקבוצות מהלאומית לנבחרות העתודה אפסית. אם קבוצות הליגה הלאומית מתגאות במתן במה לישראלים מדוע הן מביאות מתאזרחים רבים כל כך? עוד צריך לשאול מה באמת התרומה של שתי עולות לכדורסלן הישראלי, כאשר יש גם שתי יורדות בצד השני של המשוואה. גם בנושא ניגוד האינטרסים מנהלת הלאומית שוכחת להסתכל על חבריה אשר גם חלק נכבד מהם חברים בהנהלת האיגוד".


בסיום התגובה נאמר: "הליגה הלאומית פנתה לעורך דין כדי לנסות לכפות עלינו את רצונם. אנו מציעים להם לפנות היישר לבית המשפט ולעבור לשחק פעמיים בשבוע דבר שיתרום רבות יותר לשחקנים הישראלים מאשר השביתה המיותרת הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי