הפוך על הפוך: דוראנט חוזר לגמר ה-NBA כדי לנקום בלברון ג'יימס

קווין דוראנט
קווין דוראנט | AFP

חמש שנים מאז הגמר האחרון אותו הפסיד עם אוקלהומה, חוזר KD למעמד והפעם בעמדת הפייבוריט. הכוכב שהגיע לווריירס נחוש לזכות באליפות ראשונה, ולעזאזל הביקורות

(גודל טקסט)

קווין דוראנט סיפק לא מעט הסברים להחלטתו לעזוב את אוקלהומה סיטי בקיץ שעבר ולחתום אצל גולדן סטייט. אולם מה שהיה ברור מהרגע הראשון, גם אם לא אמר זאת ישירות, הוא שדוראנט הגיע לווריורס כדי לקחת אליפות בידיעה שכל דבר פחות מזה יחשב לכישלון חרוץ.

כשאתה מצטרף לקבוצה ששברה עונה קודם לכן את שיא הניצחונות בעונה הרגילה, והייתה מרחק ניצחון אחד מזכייה באליפות שנייה ברציפות, אי אפשר להסתפק בשום דבר למעט התואר. כבר אז ידע דוראנט שמי שככל הנראה תעמוד בדרכו לאליפות ראשונה תהיה קליבלנד. לאחר שבעה חודשים של משחקים, סדרת הגמר לה כולם ציפו תצא לדרכה בלילה שבין חמישי לשישי כשהווריורס יארחו את הקאבס במשחק מספר 1.

הסופרסטאר ספג ביקורות קשות כשבחר לעזוב את הת'אנדר. KD, ה- MVP של הליגה ב-2014 וארבע פעמים הקלע המצטיין של העונה הרגילה, רשם ממוצעים של 25.1 נקודות, 8.3 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים למשחק בליגה. אסור לשכוח כמובן שהוא החמיץ 20 משחקים בשל פציעת ברך לקראת סיום העונה.







דוראנט נגד ווסטברוק. עשה את ההחלטה הנכונה מבחינתו
דוראנט נגד ווסטברוק. עשה את ההחלטה הנכונה מבחינתו


דוראנט מספק מספרים כמעט זהים בפלייאוף בו רשמו הווריורס עד כה מאזן 0:12, אך כל מה שעשה עד עכשיו יישכח כלא היה עם פתיחת סדרת הגמר. דוראנט אמור לעשות את ההבדל מהעונה שעברה ולוודא שהפעם גולדן סטייט תזכה בתואר כמצופה.

"אני חושב שהמעבר שלי, והביקורת שהגיעה עמו, גרמו לי להתמקד בדבר החשוב ביותר וזה לשחק כדורסל. להתאמן כל יום, להשתפר וליהנות כל יום מלהיות שחקן כדורסל", סיפר דוראנט בראיון בארה"ב, "זה גרם לי להעריך את זה. כשאתה מקשיב לשטויות אז אתה נותן לזה להשתלט לך על המחשבות וזה לא דבר טוב".

"דוראנטולה" ישחק בגמר בפעם השנייה בקריירה, כשגם בראשונה פגש את לברון ג'יימס, אז במדי מיאמי. ההיט גברו 1:4 על אוקלהומה ב-2012 וקינג ג'יימס יודע כי הפעם הוא עומד מול אתגר גדול בהרבה: "דוראנט הוא אחד מהשחקנים הכי מסוכנים בעולם, אז גולדן סטייט נהיית עוד יותר מסוכנת כשמוסיפים לה את הכשרון הזה", אמר ג'יימס.



דוראנט במדי אוקלהומה. כבר הפסיד פעם אחת ללברון בגמר
דוראנט במדי אוקלהומה. כבר הפסיד פעם אחת ללברון בגמר

 

אף על פי שישחק בגמר לראשונה אחרי חמש שנים, דוראנט חגג ברוגע את זכייתה של גולדן סטייט באליפות המערב, התנהגות שלא הפתיעה את חברו לקבוצה דריימונד גרין: "הוא לא קיבל את ההחלטה להגיע לפה כדי להגיע לגמר", הסביר, "הוא קיבל את ההחלטה קודם כל בגלל החיים שלו".

לדוראנט אין ספק כי קיבל את ההחלטה הנכונה בקיץ שעבר, ולא רק בגלל השינוי שזה הביא לחייו האישיים. "קיבלתי ב-100% את ההחלטה הנכונה בין אם ננצח או נפסיד. אני מרגיש שזה המקום בו אני אמור להיות", הסביר לפני שהוסיף כי: "יש לנו מטרה גדולה יותר מלנצח בגמר האיזורי וזה לקחת אליפות". זכייה שאולי לא תשתיק את המבקרים, אך תיתן לו תואר שאיש לא יוכל לקחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי