קשה לצפייה: ישראל הובסה 96:78 בבית מול יוון

מקל
מקל | דני מרון

הנבחרת של עודד קטש התפרקה ברבע שלישי נורא (24:10) וירדה למאזן 3:2 בבית ח' של מוקדמות גביע העולם. ג'ייק כהן קלע 21 נקודות. בשני: משחק חוץ מול בריטניה שיכול להיות מכריע

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל ספגה הערב (חמישי) תבוסה ביתית צורבת  96:78 בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב לנבחרת יוון במחזור החמישי של מוקדמות גביע העולם. אחרי חמישה מחזורים, יש לנבחרת הישראלית שני ניצחונות מול שלושה הפסדים. ביום שני תשחק ישראל מול בריטניה בגלזגו והיא חייבת לנצח שם כדי להבטיח לעצמה מקום בשלב הבתים השני. הנבחרת תבטיח העפלה גם אם בריטניה תנצח מחר את אסטוניה. ניצחון בריטי יסבך את הנבחרת ויעמיד אותה בסכנת ירידה למקום האחרון ושלב המוקדם של אליפות אירופה. היוונים בראש הבית עם מלוא הנקודות והם כבר בשלב הבא.


מעל 20 שנה לא ניצחה נבחרת ישראל את נבחרת יוון ואם לפי הפתיחה וההרכב החסר של האורחים, נראה היה שאפשר לעשות זאת הערב בתל אביב, באה המחצית השנייה החד צדדית לזכות האורחים וטפחה על פניהם של הלבנים. אין ספק כי 8,000 צופים שהגיעו להיכל התאכזבו מיכולתה של הנבחרת הישראלית. אגב, בין הצופים היו גם כ-200 אוהדים של האורחים שהגיעו למשחק מיוון. ישראל רדפה במחצית הראשונה, אבל התפרקה ברבע שלישי נורא של 24:10 ופיגרה כבר ב-26 נקודות במהלך הרבע הרביעי. אפילו המאמן היווני הודה בסיום שהופתע מחולשת המקומיים. ג'ייק כהן הוביל את ישראל עם 21 נקודות. מיטרוגלו ולרנצאקיס הובילו את יוון עם 21 ו-17 בהתאמה. 



צילום משותף של הנבחרת לפני המשחק (דני מרון)



אוהדי יוון בדרייב אין (דני מרון)



מנגד, הרבה ילדים ובני נוער ישראלים בין 8000 הצופים (דני מרון)


קלעו לנבחרת ישראל: ג'ייק כהן 21 נקודות, תמיר בלאט 12, גיא פניני, בן אלטיט וריצ'רד האוול 8 כ"א, נמרוד לוי 7, גל מקל, רפי מנקו ורביב לימונד 4 כ"א,  חואקין שוכמן 2.


קלעו לנבחרת יוון: קונסטנטינוס מיטרוגלו 21, יאנוליס לרנצאקיס 17, פנאיוטיס ואסילופולוס 12, לפטריס בוחורידיס 9, יואניס בורוסיס 8, אבנגלוס מארגריטיס 8, תאנאסיס אנטטקומפו 8, שראלמפוס ג'ינופולוס 6, אבנגלוס מנצאריס 5, ניקולאס גקיקאס 2.



מהלך המשחק 


רבע ראשון

נבחרת ישראל פתחה עם גל מקל, תמיר בלאט, גיא פניני, ג'ייק כהן וריצ'רד האוול. הנקודות הראשונות לזכות ישראל נקלעו אחרי למעלה משתי דקות, כשכהן קלע מהקו, מקל העלה את ישראל ל-5:6, בלאט צלף שלשה ראשונה לזכות הלבנים, ואז יוון רצה ל-0:7 ועלתה ל-11:18. בן אלטיט קלע סל נהדר ובסיום הרבע, 17:20 לזכות האורחים מיוון.



מקל מוליך התקפה ישראלית (דני מרון)


רבע שני

היוונים עלו לרבע השני נחושים יותר ועלו ליתרון 21:29 בזכות שלשה גדולה, זה גם יתרון השיא של האורחים עד כה. ישראל חזרה בהובלת תמיר בלאט שצלף שלשה אישית שנייה במשחק וצמצם ל-34:29 ליוון. האורחים ברחו שוב והגיעו להפרש דו ספרתי עם 29:41 לזכותם. הלבנים לא ויתרו ובסוף הרבע עמד הפיגור על שבע נקודות – 47:42.



רביב לימונד עם הכדור (דני מרון)



מנקו מגן על הסל הישראלי (דני מרון)


רבע שלישי

האוול ספג עבירה שלישית, ישראל החטיאה שוב ושוב כמה הזדמנויות לצמק את יתרון האורחים ושילמה על כך ביוקר. היוונים רצו ל-0:16 והגיעו ליתרון שיא של 48:70, הרבה בזכות יאניס בורוסיס. ישראל המשיכה להציג משחק מפוזר עם איבודי כדור והחטאות. בסיום הרבע – 10:24 לזכות היוונים, שהוליכו 52:73.



קטש מחפש ולא מוצא פתרונות בתבוסה ליוון (דני מרון)


רבע רביעי

שלשה של נמרוד לוי בתחילת הרבע נתנה מעט תקווה לקטש, אבל מיטוגלו ומנצאריס הגדילו את הפער עד ל-55:80. ג'ייק כהן צמצם מעט אבל היוונים שוב הגדילו את הפער עם שלשה וסל – 59:86. כהן צימק את ההפרש ל-20, אבל שלשות של מיטוגלו ובוכורידיס הקפיצו שוב ל-70:96. נמרוד לוי, חואקין שוכמן ובן אלטיט החזירו לישראל קצת מהכבוד בדקה האחרונה, ובסיום – 78:96 לנבחרת יוון.


 

קלעו לישראל: כהן 21 (5 ריבאונדים), בלאט 12 (5 אסיסטים), האוול ואלטיט 8 כ"א, לוי 7, לימונד, מנקו ומקל 4 כ"א, שוכמן 2, בן שימול וטימור שיחקו ולא קלעו 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי