אבנר קופל נשלח לשלוש שנות מאסר

אבנר קופל
אבנר קופל | דני מרון

יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר הורשע בהסדר טיעון בפרשת הפניקס. נקנס גם ב-275 אלף שקלים

(גודל טקסט)

אבנר קופל , לשעבר יו"ר איגוד הכדורסל ומינהלת הליגה, "יבלה" את שלוש השנים הקרובות מאחורי סורג ובריח. בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) 36 חודשי מאסר, קנס של 275 אלף שקלים ומאסר על תנאי על קופל, וכן גזר 16 חודשי מאסר, קנס בסך 200 אלף שקלים ומאסר על תנאי על ראובן עפרי, לאחר שהורשעו בעבירות מס, ובית היתר כל אחד לפי חלקו: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה ערמה ותחבולה בווכנה להתחמק ממס ועבירות נוספות.


כזכור, קופל שימש ככבעלים של סוכנות הביטוח רב אור בעת שביצע את העבירות הפליליות. על פי כתב האישום, העלים מסים בשווי של 5.8 מיליון שקלים. הוא יחל לרצות את עונשו בעוד כחודשיים.


השופטת לימור מרגולין-יחידי כתבה בגזר הדין: "מקובלת עליי עמדת המאשימה כי לאור מאפייני החומרה מצדיקים המעשים החמרה מבחינת מיקום הנאשמים במתחם הענישה, כדי להרתיע עבריינים פוטנציאליים, ואיני מקבלת את הטענה כי מדובר בסיטואציה ייחודית או ספציפית שאין חשש שתחזור על עצמה".

 
 

בין 2002 ל-2012 כיהן אבנר קופל כיו"ר הראשון של מינהלת ליגת העל בכדורסל. לאחר מכן נבחר לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, אך התפטר בתום כהונה קצרה של מספר חודשים. קופל נשאר פעיל בתחום הספורט ותפקד בין השאר כמנהל השיווק של בית"ר ירושלים, עד שעזב את התפקיד ב-2015.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי