איגוד הכדורסל: "המטרה להשתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו"

פיני גרשון
פיני גרשון | צילום: עדי אבישי

פיני גרשון ינהל את הפרויקט שמטרתו להוביל את נבחרת ישראל לפחות פעם אחת לאולימפיאדה עד 2024: "רוצים לעשות קפיצת מדרגה ולהשתתף בטורנירים העולמיים הגדולים"

(גודל טקסט)
 איגוד הכדורסל הודיע הבוקר (רביעי) על מטרה חדשה עבור נבחרת ישראל: הגעה למשחקים האולימפיים בטוקיו ב-2020, ואם לא כבר לתחרות הקרובה אז לפחות לזו שתיערך ב-2024.


לפי ההודעה, ולאור שינוי שיטת המשחקים של פיב"א שעשויה להגדיל את כמות הנציגות מאירופה, הבהירו באיגוד כי הם מצפים להגרלת משחקי גביע העולם 2019 ביום ראשון בסין, שלמעשה תהווה יריית פתיחה לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020.



כידוע, החל מנובמבר תתמודד נבחרת ישראל במוקדמות הגביע העולמי, תחרות שבסיומה יעפילו 12 נבחרות מאירופה. בגביע העולמי ישתתפו 32 מדינות ו-2 הראשונות מכל יבשת (אירופה, אפריקה, אמריקה, אסיה + אוקיאניה) יעלו למשחקים האולימפיים. 16 המדינות הבאות בדירוג ועוד שתי נבחרות נוספות מכל יבשת ישתתפו בארבעה טורנירים מוקדמים  מהם יעפילו עוד ארבע מדינות לאולימפיאדה.


לפי הודעת האיגוד, "נבחרת ישראל היא נבחרת הכדור המצליחה ביותר בתולדות המדינה ומשתתפת קבועה במשחקי אליפות אירופה וכעת האיגוד רוצה לעשות קפיצת מדרגה נוספות ולהביא את הנבחרת הלאומית שלנו גם לטורנירים העולמיים הגדולים ומשם למשחקים האולימפיים.


"לשם עמידה ביעד, תוקם נבחרת אולימפית שתשתתף במשחקי האוניברסיאדה בטייפה בחודש אוגוסט הקרוב וחלק משחקניה יהיו הבסיס לנבחרת שתשתתף במוקדמות גביע העולם במהלך העונה. את הפרויקט יוביל פיני גרשון המנהל המקצועי של כל נבחרות ישראל", נמסר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי