נבן ספאחיה התחיל לעבוד במכבי תל אביב

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | טוויטר

שחרורם של גיא פניני ויוגב אוחיון לא מפתיע ונובע ישירות מדבריו של המאמן החדש של הצהובים. המאמן מעוניין לקחת אחריות בלעדית על ההצלחות והכשלונות

(גודל טקסט)

אין מה להתפלא על השינוי הגדול בהרכבה של מכבי תל-אביב בכדורסל. וזה כולל כמובן את עזיבתם של גיא פניני ויוגב אוחיון. פשוט צריך לקרוא את הדברים שאמר מאמן הקבוצה, נבן ספאחיה: "אם היו אומרים לי שאותו סגל ימשיך שנה נוספת, לא הייתי מגיע"!

דבריו של ספאחיה אולי לא חלחלו תחילה, אבל מאמנה החדש של מכבי תל-אביב, כנראה התכוון לכל מילה שלו (אם לצאת מתוך הנחה שהוא באמת הקובע). והאמת, קל לו לדרוש את השינוי, שכן הוא הגיע לקבוצה לאחר שלוש שנים רצופות שבהן היא לא זכתה באליפות. בשלוש שנים אלה היו האלופות (לפי הסדר): הפועל ירושלים, מכבי ראשון-לציון ושוב הפועל ירושלים.

עכשיו, אם לרדת לסוף דעתו של ספאחיה, הוא גם כיוון לאמרה הפשוטה לפיה "אין אחריות ללא סמכות". במילים אחרות: אם האחריות המקצועית היא על כתפיו, הוא זה שבידיו גם הסמכות המקצועית. הגיוני. ספאחיה יהיה חתום על הצלחות, ובאותה מידה אליו יבואו בטענות במקרים של כישלונות.

האתגר הניצב בפניו הוא בראש וראשונה זכיה באליפות הליגה. אולי קצת מוזר לכלול את האליפות כאתגר במכבי תל-אביב, שהינה שיאנית הזכיות של ישראל. ובכל זאת, כאמור, אותו מבט לעבר שלוש השנים האחרונות של הליגה, אכן מלמד שמה שבא בעבר בקלות, הפך להיות מסובך יותר.

נבן ספאחיה. חייב לזכות באליפות (אודי ציטיאט)
נבן ספאחיה. חייב לזכות באליפות (אודי ציטיאט)

לנבן ספאחיה עיתוי הנחיתה בישראל הוא פשוט מעולה. הרבה יותר נוח להגיע היום לכאן מאשר לו הייתה קבוצתו החדשה זוכה בכל התארים בארץ, ואף מרחיקה לכת בעונה שחלפה, במסגרת היורוליג.

המאמן ודאי ירצה להוכיח שההחלטה להחתימו הינה נכונה, ועכשיו משימתו לדאוג לכך שהמותג הצהוב עדיין יהיה שריר וקיים.

נבן ספאחיה. חובת ההוכחה על כל צוות האימון החדש (אודי ציטיאט)
נבן ספאחיה. חובת ההוכחה על צוות האימון החדש (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי