מכבי ראשל"צ בחצי גמר גביע ווינר אחרי 71:77 על אילת

מכבי ראשון לציון נגד הפועל אילת
מכבי ראשון לציון נגד הפועל אילת | לירון מולדובן

עונת הכדורסל נפתחה בהיכל בחולון עם המשחק הראשון במסגרת רבע גמר גביע ווינר. החבורה של שמוליק ברנר התגברה על פתיחה רעה ותפגוש ביום שלישי את המנצחת מבין הפועל תל אביב ומכבי תל אביב

(גודל טקסט)

אחרי שבועות של הפסקה, הכדורסל הישראלי חזר למגרשים עם פתיחתו של גביע ווינר. ברבע הגמר הראשון של הטורניר הנערך בהיכל בחולון גברה 71:77 מכבי ראשון לציון על הפועל אילת והעפילה לגמר שם תפגוש את הפועל תל אביב או מכבי תל אביב.

האילתים של מאיר טפירו פתחו את המשחק מצויין, ויכולת טובה של שימחון ולויד עזרה להם לפתוח מעט פער. אלא ששמוליק ברנר ארגן את השורות מחדש, ובמחצית השנייה שלטו הכתומים ללא בעיות.




אחד המאפיינים במשחק היו אחוזי הקליעה הרעים של שתי הקבוצות, מה שהוביל לסקור נמוך בשלושת הרבעים הראשונים. למעשה – ברבע הראשון נקלעו בסה"כ 20 נקודות משותפות של שתי הקבוצות יחד.


הגביע כבר מוכן
הגביע כבר מוכן (מנהלת הליגה)


קלעו למכבי ראשון לציון: טולפסן 18 (10 ריבאונדים), זלמנסון (7 ריבאונדים, 4 איבודים) וסיגרס 16 כל אחד, בן שימול (14 אסיסטים, 5 איבודים) וקרופורד (9 ריבאונדים) 10 כל אחד, בברלי 7.


קלעו להפועל אילת: לויד 17, טאקר 13, רוזפלט 11, טרידוול 10 (14 ריבאונדים, 3 חטיפות), שמחון 8, באולס 6, ברקוביץ' 4, ניסים 2.


מהלך המשחק
רבע ראשון
הפועל אילת פתחה בחמישייה עם ניב ברקוביץ', ג'ורדן לויד, עמית שמחון, דמיטריוס טרידוול ואייזק רוזפלט. במכבי ראשל"צ עלו אבי בן שימול, ג'ייסון סיגרס, דרו קרופורד, עידן זלמנסון ומארק טולפסן.


האילתים פתחו בסערה עם 0:6 מהיר, וניצלו עבירה בלתי ספורטיבית של עידן זלמנסון. הכתומים מנגד נראו לא מאורגנים. אווירת תחילת העונה המשיכה לתת את אותותיה עד שסיגרס נכנס לעניינים וצימק עבור ראשל"ת ל-8:5. הבחורים של שמוליק ברנר המשיכו להתאושש, כשבברלי עם מהלך גדול העלה אותם ליתרון ראשון – 8:9. שימחון כמעט קלע סל מטורף ממגרש שלם על הבאזר, אך החטיא והרבע נגמר 9:11 לראשל"צים, סוקר נמוך במיוחד.


בברלי קובר את אילת
בברלי קובר את אילת (לירון מולדובן)


רבע שני
האחוזים הנוראיים של שתי הקבוצות המשיכו עם תשע מ-46 מהשדה. טאקר החזיר את הצבע לפנים של טפירו עם 15:17 אילתי, ולויד גרם לברנר להזעיק פסק זמן עם עוד סל. השטיפה לשחקנים עזרה, חנוכי וזלמנסון התעוררו והכתומים חזרו ליתרון 19:25, עם ריצת 0:9 והפרש שיא למשחק. גם טפירו לקח טיים אאוט, ורוזפלט עלה ממנו עם סל מהיר, אלא שסיגרס מיד החזיר בשתיים משלו. הנדנדה המשיכה, כשרוזפלט דאג להוריד את האילתים ביתרון 29:31 למחצית.


רבע שלישי
הרבע נפתח מהיכן שהקודם החל, והמשחק נותר צמוד עם 36:36. בברלי חזר מהספסל טוב עם שני סלים רצופים, ברקוביץ' וטרידוול החזירו ל-40:42. שמחון קבר שלשה וטרידוול שהתחמם הגדיל ל-42:48 עם פאול וסל. זלמנסון צימק, טרידוול הגיב בעוד מהלך של 3 נקודות, בן שימול שוב השתלט על העניינים ועם שני סלים ואסיסט לטולפסן הוריד ל-53:50 אחרי 30 דקות.


ניב ברקוביץ'. מרגישים שמדובר בפתיחת עונה
ניב ברקוביץ'. מרגישים שמדובר בפתיחת עונה (לירון מולדובן)


רבע רביעי
סיגרס התעורר בפתיחת הרבע הרביעי ושידר שהוא רוצה להעפיל לחצי הגמר. הכתומים ברחו לעשר נקודות הפרש וחמש דקות לסיום עברו כבר ל-59:70. טפירו ביקש עוד פסק זמן אבל האחוזים הרעים המשיכו להכות בקבוצה הדרומית. ניסים ולויד עוד ניסו אבל היתרון הראש"לצי החזיק מעמד, והכתומים העפילו לחצי גמר גביע ווינר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי