פוטיס קציקאריס: אני מקווה שנתחיל את העונה עם ניצחון

פוטיס קציקאריס
פוטיס קציקאריס | עדי אבישי

ליגת "ווינר-סל" תשוב לפעילות מחר (ראשון) כשהפועל ירושלים שוב תפגוש את נהריה, ומאמן האלופה מזהיר: "הם הראו שהם קבוצה טובה". הרצליה תארח את נס ציונה, והפועל ת"א מול חולון במפגש המסקרן של הערב

(גודל טקסט)

לאחר שגביע "ווינר" כבר מאחורינו, ליגת "ווינר-סל" תצא לדרך מחר (ראשון) עם משחקה של האלופה, הפועל ירושלים נגד עירוני נהריה. בני הרצליה תפגוש את עירוני נס ציונה והמשחק שיהיה במוקד הוא התמודדות המסקרנת בין הפועל חולון המתחדשת להפועל תל אביב עם דני פרנקו.

עירוני נהריה – הפועל ירושלים (ראשון, 19:00)
מספר ימים לאחר שהחבורה של אריק אלפסי הפתיעה את האלופה ברבע גמר גביע "ווינר", שתי הקבוצות יפגשו שוב, הפעם באולם "עין שרה" בנהריה. הפועל ירושלים תנסה לנקום בנהריה על הפסד התואר הראשון בעונה, ולמרות שהיא מובילה במאזן הניצחונות מול הסגולים בליגה (12:20), במשחקי הבית נהריה מובילה 5:11.

פוטיס קציקאריס בחר שלא לרשום למשחק את טרנס קינסי ואיגור מאיור, ואמר לקראת ההתמודדות: "הם הראו שהם קבוצה טובה, הם הגיעו לגמר והיו להם שלושה משחקים טובים בגביע ווינר. הם קבוצה מאוד מאוזנת, יש להם כדורסל טוב ובמגרשם הביתי נצטרך לעבוד קשה כדי לנצח אותם. ההגנה שלנו, בניגוד למשחק הקודם שלנו נגדם, תצטרך לעבוד יותר קשה באחד על אחד, לעזור אחד לשני ולשלוט בריבאונד, כי אני חושב שזה יהיה המפתח לקבוצה לניצחון. אנחנו מתחילים את הליגה ואני מקווה שנתחיל את העונה עם ניצחון".

מנגד, נהריה חוותה תחילת עונה נהדרת, כשניצחה ארבעה ממשחקי ההכנה לעומת הפסד בודד. אלפסי מקווה שאלכס יאנג ימשיך בכושר הנהדר מגביע ווינר, אותו סיים כמלך הסלים עם (23 נק' ברבע הגמר ובגמר ו-26 נק' בחצי הגמר). גם איגור נסטרנקו ימשוך את תשומת הלב, לאחר שהיה מההפתעות הנעימות של נהריה במשחקים בגביע "ווינר" עם ממוצע של 7.3 נק' ו-4.3 ריבאונדים ב-16 דקות דקות על הפרקט. הסנטר אוהב לשחק נגד ירושלים ובפעם הקודמת שפגש את האלופה סיים עם 12 נק'.

"מתרגשים לפתוח עונה במשחק ביתי מול הקהל התומך שלנו, אשר הפגין הצגה בגמר גביע ווינר. משחק ראשון וקשה מול האלופה, אך נגיע כמו בכל משחק אגרסיביים ונחושים להשאיר הכל על הפרקט. אנחנו רוצים להתחיל את העונה הסדירה בתחושה טובה עם ניצחון ביתי", אמר המאמן אריק אלפסי.

ירושלים נגד נהריה במפגש בשבוע שעבר בגביע
ירושלים נגד נהריה במפגש בשבוע שעבר בגביע "ווינר" (עדי אבישי)

בני הרצליה – עירוני נס ציונה (ראשון, 19:45)
הקבוצה מהשרון תארח את נס ציונה באולם "היובל", ותגיע למשחק פתיחת העונה ללא שחקן הרכש דקוואן קוק הפצוע, שיחמיץ את פתיחת העונה ובמקומו הוחתם ג'רמיין ביל לחודש. גם אור לאומי לא ישחק, מפני שעדיין לא החלים ממחלת הנשיקה ומועד חזרתו עדיין לא ידוע. מי שכן ישחק הוא שון דוסון, שהגיע בקיץ ממכבי ראשל"צ וינסה לשוב ולהציג את יכולותיו המרשימות. החבורה של מיקי גורקה מובילה במאזן משחקי הבית מול נס ציונה (2:3), אך הכתומים מחזיקים ביתרון על הרצליה עם שישה ניצחונות בליגה לעומת שלושה הפסדים.

נס ציונה חוותה עליות וירידות במשחקי טרום העונה עם שני ניצחונות לעומת שלושה הפסדים. גורקה יצטרך לשים לב לטאליב זאנה, שנכנס לעניינים בשני משחקי ההכנה האחרונים והוביל את קלעי נס ציונה עם 17 ו-16 נקודות בהתאמה בדרך לניצחונות על אילת ואשדוד. הסנטר הניגרי ניצח את הרצליה פעמיים בעונה שעברה (8 ו-4 נקודות) עם נאנטר ביורופקאפ, בו זכתה קבוצתו הצרפתית.

שון דוסון. ינסה לשוב לעצמו בהרצליה (אודי ציטיאט)
שון דוסון. ינסה לשוב לעצמו בהרצליה (אודי ציטיאט)

הפועל תל אביב – הפועל חולון (ראשון, 21:00)
לאחר ששתי הקבוצות הודחו ברבע גמר גביע "ווינר" בשבוע שעבר, החבורה של דני פרנקו תארח בהיכל "קבוצת שלמה" את חניכיו של דן שמיר במשחק המסקרן של מחזור הפתיחה. הפועל ת"א מובילה במאזן הניצחונות במפגשי הליגה – 27:65, וגם במשחקי הבית האדומים פייבוריטים עם 9:37 על הסגולים.

הרכש החדש של הפועל ת"א, ג'רל מקניל, נחת במהלך סוף השבוע ונרשם למשחק לאחר שערך בדיקות רפואיות ואימון בכורה. מאט הווארד, טיי מק'יי וג'ף אלן, שסבלו מפציעות בשבוע האחרון יעמדו לרשותו של פרנקו, ששלח מסר לאוהדים: "המשחק מחר הוא תחילתה של דרך ארוכה, וברורה לנו הגישה שצריכה להוביל אותנו בדרך הזו. אנחנו צריכים אתכם איתנו מחר כמו תמיד, ברגעים הטובים יותר והטובים פחות כי אנחנו כאן בשליחותכם. מצדנו נקריב אחד עבור האחר וננסה לעשות אחד את השני טובים יותר על מנת להיות קבוצה מצליחה".

חולון תגיע להתמודדות עם סגל חדש ונוצץ לאחר הרכישות של גיא פניני, ג'ו אלכסנדר ותמיר בלאט, שיפגוש את האקסית. קבוצתו של דן שמיר הציגה מאזן נהדר במשחקי הטרום עונה עם חמישה ניצחונות לעומת הפסד אחד, והמאמן אמר לקראת המשחק: "אנחנו מוכנים לצאת לדרך במשחק חוץ מאתגר ומעניין. ברור לנו שנצטרך להיות קשוחים ולשחק ביחד". הרכש ממכבי ת"א, גיא פניני, סיפר: "אני נרגש וגאה לפתוח עונה בהפועל חולון, עונה שאני מקווה שתהיה עבורנו מוצלחת ומיוחדת. אנחנו יוצאים למשחק מול יריבה טובה במגרש קשה, נצטרך לשחק חכם ואינטנסיבי לאורך 40 דקות כדי להתחיל עונה עם ניצחון".

דני פרנקו. במסר מרגש לאוהדים האדומים (לירון מולדובן) דני פרנקו. במסר מרגש לאוהדים האדומים (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי