פפי תורג'מן: "לא רוצים לראות שחקנים מחייכים רק כשהם מקבלים משכורת"

שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים | דני מרון

"חמש שנים שאני מחכה לראות את הקבוצה שאני רוצה", "איך אין במועדון אף ישראלי שגדל בו?", "רוצה לראות משחק ולהזדהות". כוכב העבר של הפועל ירושלים לא מפחד להעביר ביקורת בראיון מיוחד

(גודל טקסט)

משהו רע עובר על הפועל ירושלים, אלופת המדינה. הקבוצה שנבנתה לזכות ביורוקאפ ומשם להעפיל ליורוליג, הפסידה את שלושת משחקי הראשונים במפעל האירופי השני בחשיבותו.

הערב (רביעי, 21:30, ישיר בספורטHD2) תתמודד הקבוצה מהבירה באיטליה, שם תפגוש את רג'יו אמיליה. הפסד רביעי לא רק שלא יקרב את האדומים מהבירה אל המטרה שהציב הבעלים אורי אלון, אלא עלול למנוע ממנה להעפיל לשלב הבא של המשחקים.

אם באירופה לא מתרגשים מהפסדים (לפחות על פניו) נחת ההפסד בליגה למכבי אשדוד 86:74 כמים צוננים על ראשם של אנשי הקבוצה ובראשם המאמן פוטיס קציקאריס. היווני גמגם כשסיפק הסבר לא משכנע: "שיחקנו רע. אנחנו קבוצה מוכשרת בהתקפה, אבל אסור לנו להציג הגנה כ"כ חלשה ולספוג 86 נקודות", אמרקציקאריס, "אנחנו צריכים לפתור את הבעיות שלנו. מה שאנחנו עושים כרגע פשוט לא מספיק וכולם צריכים להשקיע יותר. אנחנו חייבים לשחק חזק יותר ולעבוד כקבוצה כדי לצאת מזה".

פוטיס קציקאריס
פוטיס קציקאריס. ממשיך לגמגמם (עדי אבישי)

היווני קיבל גיבוי מההנהלה שסיפקה לו את מבוקשו – קרטיס ג'רלס, הרכז לו מניות לא מעטות בזכייה באליפות בעונה שעברה, שוחרר, לאחר שלא יישר קו עם המאמן. קודם לכן החתים קציקאריס את אלן אומיץ' וסטראטוס פרפרוגלו המאכזבים. ל-"שיאם" הגיעו השניים בהפסד לאשדוד – אומיץ' סיים ללא נקודות ופרפרוגלו קלע חמש בלבד.

ירושלים נראית כבויה במשחקיה האחרונים. אולי רוצה, אך לא מסוגלת. אין בקבוצה את השחקן שיביא את הניצוץ. "הייתי רוצה לראות בקבוצה אש מלחמה. רוצה לראות שחקנים מחייכים ולא רק בסוף החודש שהם מקבלים את המשכורת, אלא כל הזמן", אומר פפי תורג'מן, שחקן העבר של הקבוצה ואחד מהסמלים הגדולים שלה, ל-"מעריב השבוע".

גם אם קבוצתו האהובה לא הייתה מפסידה לאשדוד, תורג'מן מאוכזב ממראה עיניו ומהתנהלות בקבוצה. "מבחינה מקצועית, לדעתי גדי קידר היה עושה תוצאות הרבה יותר טובות מהתוצאות שהשיגו חמשת המאמנים האחרונים שאימנו את הקבוצה. חמש שנים אני מחכה לראות קבוצה כמו שאני הייתי רוצה לראות אותה".

על פי תורג'מן, תארי אליפות זה יפה וזה מחמיא, אך אם תשאלו אותו תשמעו אקסטרות שלא קונים במכולת. "הייתי רוצה לראות חיבור בין הקבוצה לקהל. חיבור של זרים לקבוצה ולא שחקנים שבאים לעשות חוזה וללכת. היו בהפועל ירושלים המון שחקנים טובים בעבר וגם היום. הבעיה היא האיזון. אין דבר כזה בין הכוכבים לבין השחקנים האפורים".

אתה רואה בקבוצה שחקנים אפורים?
"גם שחקנים אפורים יכולים להיות כוכבים. אני מאד מחזיק משחקן כמו בר טימור. יש בקבוצה עוד ישראלים שיכולים להעלות את הרמה שלהם בשתי דרגות לפחות. טימור שהזכרתי אותו הוא כישרון ענק, אבל הוא לא מקבל אשראי לאורך זמן. פעם הוא מקבל הרבה דקות ופעם מעט. חייבים לשמור על רצף, כך לגבי כל שחקן שרוצים להגביר אצלו את הביטחון".

אז מה הבעיה?
"יכולים להביא לקבוצה את הישראלים הכי טובים. אך אם המאמן לא ייתן להם את הקרקע המתאימה להצליח לא תקבל את שאתה רוצה. לא חושב שיש בקבוצה בעיה של שובע או משהו דומה. השאלה היא איך כל שחקן מתייחס בראש למה שקורה".

אולי הבעיה היא במאמן?
"אני לא הכתובת שצריכה להביע דעה אם צריך לפטר את המאמן או לא. לא אפגע בפרנסה של אף אחד".

הבעיה היא אולי המדיניות שלא נותנת קרדיט לשחקני נוער שגדלו באגודה?
"כל הצעירים שגדלו בהפועל ירושלים, עברו את מחלקת הנוער, וכיום מככבים בקבוצות אחרות. תראה את רפי מנקו בהפועל תל אביב, אדם אריאל במכבי אשדוד. לא חסרות דוגמאות. לי באופן אישי זה מפריע. תהרוג אותי אני לא מבין למה אין בקבוצה ישראלים שגדלו בה".

למה הוא מככב בתל אביב?
למה הוא מככב בתל אביב? רפי מנקו במדי הפועל אחרת (עדי אבישי)

מה לדעתך אורי אלון צריך לעשות?
"לא יודע. דעתי לא חשובה. מזמן לא שאלו אותי".

נעלבת מההפסד לאשדוד?
"למה להיעלב. אשדוד לא קבוצה בליגת העל?".


ואם היו שואלים את דעתך?

"ה-DNA של הפועל ירושלים הוא לנצח משחקים ולא להגיד שהליגה פחות חשובה, אפילו שהשיטה מאפשרת זאת. אני רוצה להדליק טלוויזיה, או לשבת ביציע להזדהות ולשמוח מהיכולת של הקבוצה. רוצה שזה יקרה כל הזמן ולא ליהנות ממשחק אחד או שניים. רוצה לראות מלחמה, אש, שחקנים מחייכים ואת זה לצערי אני לא רואה. אין בקבוצה את הטירוף לו אני מצפה".

אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים. רוצים לראות קבוצה מהנה (עדי אבישי)

הפסד הערב באיטליה יחסל את סיכויי הקבוצה להעפיל שלב ביורוקאפ?
"אני מקווה שמעכשיו הקבוצה לא תפסיד ותעלה שלב. היא בהחלט מסוגלת לכך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי