נציגות השופטים תוקפת: "פרנקל מכפיש ציבור שלם"

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

הארגון הגיב במכתב חריף לדרישות מנהלת הליגה בנוגע לשיפוט: "מצפים שתסדירו אחת ולתמיד את הגישה הלא עניינית והלא מכבדת של ראשי המנהלת כלפי השופטים"

(גודל טקסט)

נציגות השופטים הגיבה היום (רביעי) למכתבו של שמואל פרנקל בו ביקש יו"ר המנהלת לערוך שינויים באופן השיפוט ומתן התייחסות הולמת לקבוצות שדורשות לבדוק טעויות אפשריות שלהן במהלך המשחק. תוכנו של המכתב ציני כמובן ונמתחת בו ביקורת נוקבת כלפי המנהלת ואנשיה.

"ציבור שופטי ליגת העל מברך את יו"ר המנהלת על מכתבו", נכתב תחילה, "אנו בהחלט תומכים בכל הבקשות שנכללו במכתבו, אך כמובן עומדים על הדדיות ומילוי כל התנאים הבאים":

1. תוכנת מחשב היא שתקבע את שחקני החמישיות בפתיחת כל רבע, וזאת כדי "למנוע מחלוקות וטענות בנושא" בקרב שחקני כל קבוצה.

2. תוכנת מחשב גם תקבע את משחקי רבע הגמר בגביע ווינר (אף זאת כדי "למנוע מחלוקות וטענות בנושא"), וכמובן גם את סדר המשחקים בעונה הרגילה.

3. לשופטים יתאפשר שימוש במוניטור (פעם אחת במשחק לכל שופט), כדי לצפות בהתנהגות בלתי הולמת של מי ממאמני הקבוצות (או יתר יושבי הספסלים), אשר צוות השיפוט החמיץ בזמן המשחק השוטף, ויהיו רשאים להעניש על ההתנהגות שנצפתה במוניטור בהתאם.

4. ייקבע לוח השעיות למאמנים שטעו בהוראות שנתנו בפסק זמן, או לשחקנים שלא ביצעו את הוראות מאמניהם, או חלילה החמיצו זריקות עונשין מכריעות בסיום משחק.

עמירם הלוי. יצא להגנת השופטים (עדי אבישי)
עמירם הלוי. יצא להגנת השופטים (עדי אבישי)

מלבד האמור, כולנו נמשיך להקפיד על התנהגות הולמת, וככל שליו"ר המנהלת יש ראיות אחרות, הוא יותר ממוזמן מלהציג אותן ספציפית לגורמים המוסמכים באיגוד השופטים, לפני שהוא מכפיש ציבור שלם של שופטים מקצועיים והגונים. מצער, כי במקום להוקיע האשמות מחפירות שנשמעו השבוע כלפי שופטים על "הטיית משחקים" ללא כל בסיס, מצא מר פרנקל לנכון לשלוח את המכתב האמור ולהפיץ אותו לכלי התקשורת. כמי שאחראים על השופטים מנהלתית ומקצועית, אנו מצפים שתסדירו אחת ולתמיד את הגישה הלא עניינית והלא מכבדת של מנהלת ליגת העל וראשיה כלפי השופטים".

פרנקל הגיב למכתב: "חשבתי שנציגות השופטים תתייחס ברצינות לנושאים שעלו אך כנראה שקל יותר להתחמק על ידי שליחת מכתב מתחכם ובידורי".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי