הפועל חולון פנתה לשרה רגב, לנציאנו: "הקהל עבר ביזיון"

אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון | אודי ציטיאט

בעקבות המפגש מול הפועל ירושלים, במהלכו אוהדי המארחת הותקפו על ידי המאבטחים, יו"ר חולון זעם :"נעשה הכול כדי שמי שנתן את ההוראה לעלות ליציע בניגוד לחוק הספורט ייתן את הדין"

(גודל טקסט)

בהפועל חולון עדיין זועמים על התנהלות כוחות האבטחה בסיום המשחק אמש (שבת) מול הפועל ירושלים. אחר הצהריים שיגר יושב ראש הקבוצה, איתן לנציאנו, מכתב חריף לשרת הספורט, מירי רגב, בו הוא מגנה את התנהלותם של המאבטחים באירוע ומבקש לחקור את האירוע ולמצות עימם את הדין.


בחולון זועמים על התנהלותם של כוחות האבטחה שפרצו ליציע שלהם לאחר המשחק וחסמו את היציאה לאוהדים, זאת לאחר שהתקבלה החלטה לאפשר יציאה קודם לאוהדי הפועל ירושלים כדי למנוע מהומה. חלק מהאוהדים הסגולים לא היו מוכנים להמתין ובמקום התפתחה תגרה שהובילה למעצרם של שלושה אוהדים. על פי טענות של מספר אוהדים, אחד המאבטחים אף הוציא סכין מרכבו ונבלם על ידי חברו. כוחות המשטרה בודקים את הנושא והמאבטח לא צפוי לשוב לתפקידו.



מוקדם יותר, כתב יו"ר חולון פוסט זועם בפייסבוק, בו תקף את התנהלות כוחות האבטחה במשחק. "אני לא יודע ממה להתחיל", כתב לנציאנו בראשית דבריו, "מהשיפוט ברבע האחרון או מהביזיון שהקהל שלנו עובר בכל פעם שהוא מגיע לירושלים. מלחה, ארנה, זה לא ממש משנה. שוטרי ירושלים תמיד ימצאו את הדרך ליציע של אוהדי חולון לעשות בהם שפטים בטענות משונות. מה יש להם לחפש ביציע אוהדי חולון בגג האולם? אין קהל יריב לא משמאל ולא מימין, אז לעזאזל מה אתם מחפשים שם?".


"מאות אוהדים הגיעו עם לא מעט ילדים ובאו לראות את הקבוצה שלהם בכיף", המשיך היו"ר, "חבל מאוד שזה המצב. אנחנו נעשה הכול כדי שמי שנתן את ההוראה לעלות ליציע בניגוד לחוק הספורט ייתן את הדין. אני ממליץ לקהל שלנו לא להגיע יותר למשחקי חוץ בירושלים עד שנדע מה פשר ההתנהגות הזאת שחוזרת על עצמה בכל פעם מחדש באולם הזה וקודמו. אנחנו נגיע לשרת הספורט והמשטרה לקבל תשובות", סיכם לנציאנו. "במועדון לא מתכוונים לעבור לסדר היום על התנהגותם האלימה של שוטרי היס"מ כלפי אוהדי הקבוצה ללא כל סיבה הנראית לעין, התנהגות שהפכה לדפוס קבוע בכל פעם שהקבוצה מגיעה לארנה בירושלים", נמסר בהודעה שיצאה הערב מהמועדון.


"בחוק למניעת אלימות בספורט מוגדרים באופן מדויק וברור מיהם בעלי התפקידים האמונים על הסדר והשמירה על שלום הציבור שוטרים וכוחות יס"מ באולם כדורסל הם לא חלק מהם", נכתב במכתב, שעותק ממנו נשלח גם לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "בהחלטה אומללה, נטולה כל היגיון בריא ושיקול דעת, ללא כל הצדקה למתרחש ביציעים ובניגוד גמור לחוק מניעת אלימות בספורט, ניתנה הוראה ע"י מפקד המגרש מטעם המשטרה, להכניס שוטרי יס"מ ליציע אוהדי חולון".



חם על הפרקט וגם ביציע (אודי צטיאט) 


"במקרה הנ"ל, שוטרי היס"מ נכנסו ליציע והחלו לעשות שפטים באוהדי הקבוצה (בהם נשים וילדים שכל חטאם היה להגיע לבילוי משפחתי במשחק כדורסל). דחיפות, אגרופים, גרירת אוהדים ומה לא. הכל בשם החוק. חבל מאד שמה שייזכר מערב של כדורסל ישראלי, איכותי ומותח, אלו אותם אירועים מקוממים ומכוערים שנגרמו אודות לחוסר אחריות ותפקוד לקוי של מפקד המגרש. איננו מוכנים שהאירועים מהמשחק אמש יעברו על סדר היום הספורטיבי והציבורי. אנו דורשים שתתבצע בדיקה מעמיקה לאירועים ובמסגרתם יתנו את הדין מקבלי ההחלטות שהובילו את אוהדי חולון כצאן לטווח, על לא עוול בכפם". מהקבוצה נמסר כי: "במועדון לא מתכוונים לעבור לסדר היום על התנהגותם האלימה של שוטרי היס"מ כלפי אוהדי הקבוצה ללא כל סיבה הנראית לעין, התנהגות שהפכה לדפוס קבוע בכל פעם שהקבוצה מגיעה לארנה בירושלים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי