שיבק: לא מצטער על מכבי ת"א, י-ם אף פעם לא פנו אליי

אריק שיבק
אריק שיבק | עדי אבישי

מאמנה החדש של בני הרצליה ל-103FM: "אני עוד יודע כדורסל, פעם אספר על הרומן הקצרצר שהיה לי עם ירושלים לפני חמש שנים", על הקדנציה החדשה: "אני מחליט, אי אפשר לקחת את הכישרון מדוסון"

(גודל טקסט)
בני הרצליה הודיעה הבוקר (רביעי) על מינויו של אריק שיבק למאמן הקבוצה עד תום העונה, עם אופציה להארכה אם הקבוצה תגיע להישגים שהוגדרו מראש על ידי שני הצדדים. שיבק ידריך את הקבוצה כבר במשחק שמינית גמר גביע המדינה במוצאי שבת, כאשר אלון שטיין ששימש כמאמן זמני לאחרונה ישוב לעמדת עוזר המאמן.


"הרצליה זה מועדון יקר לליבי עם פוטנציאל גדול והיסטוריה של הצלחות", אמר שיבק שכבר אימן את הקבוצה בעונת 99/00, "אני מאמין שאפשר לעשות דברים יפים העונה, אחרת לא הייתי מקבל את ההצעה. יש לנו עבודה קשה אבל העונה עוד ארוכה מאוד ואני בטוח שנוכל לשנות את המצב".



שיבק נחשב מהתחלה למועמד המוביל לתפקיד והוא המאמן הראשון אליו הרצליה פנתה לאחר פיטוריו של מיקי גורקה לפני שבועיים. הקבוצה מהשרון פנתה למאמן הוותיק שלוש פעמים לפני שהצדדים הגיעו להבנות, אך תחילה הוא דחה את הצעתם היות שהחוזה שהוצע לו כלל רק את העונה הנוכחית. כעת, נרשמה התגמשות בין הצדדים כשהוכנס סעיף אופציה גם לעונה הבאה ששיכנע אותו לחתום במועדון.


דוסון
דוסון. בוודאי שמח להתאחד עם שיבק (עדי אבישי)


שיבק ישוב לליגת העל אחרי שבעונה שעברה הפסיד עם מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור למכבי חיפה. עונה קודם לכן זכה באליפות סנסציונית עם מכבי ראשון לציון, שם שיתף פעולה בהצלחה עם שון דוסון המשחק בהרצליה, וב-2014/15 הגיע לגמר הפלייאוף עם הפועל אילת, לפני שהפסיד להפועל ירושלים בשיטת בית – חוץ.


מאוחר יותר, שיבק התראיין ל-103FM: "אומרים שגרג פופוביץ' הוא אחד המאמנים הטובים בעולם והוא רק בן 67, אני עוד יודע כדורסל. שיהיה לי פעם זמן, אני אספר על הרומן הקצר שהיה לי הפועל ירושלים לפני חמש שנים בתקופה של דני קליין. הפועל ירושלים הוא המועדון היחיד בארץ שמעולם לא פנה אליי. אני לא מצטער על שום דבר. עזבתי את מכבי ראשון לציון בגלל סיטואציה אישית כזו ואחרת. אני לא מתחרט שהגעתי למכבי תל אביב. אני לא חושב שהבעלים בליגת העל מחליטים הכול. אלדד אקוניס הוא שונה, כי הוא אימן כדורסל בעבר. אני לא יודע מה היה בבני הרצליה, אבל בקבוצות שלי אני מחליט מי הזרים. אני מסכים שיהיה שיתוף פעולה פורה בין מאמנים לבעלים, אבל בסוף המאמן הוא זה שמחליט".


על דוסון: "הוא נמצא בסיטואציה לא פשוטה, כמו שאר השחקנים בהרצליה. הם לא בכושר שהם צריכים להיות בו בתקופה הזו של השנה. את הכישרון שיש לשון אי אפשר לקחת ממנו, התפקיד של המאמן הוא למקד אותו. חשוב ללמוד אותו מה לעשות ומה לא לעשות".




השינויים בסגל: "אני לא ממהר להחליף. יש לנו אפשרות להחליף זר אחד, אבל אני לא בטוח שנעשה את זה. חשוב שנבנה את הביטחון של השחקנים. שמתחילים למלא את הדף בדברים הרעים, אז קודם כל חשוב לחזור לבסיס".


הבחירה בהרצליה: "כל זמן שתהיה לי את התשוקה והרצון לאמן, אני אמשיך לאמן. יש לי תשוקה גדולה לאמן. אני מודה שאני חולה במובן החיובי של המילה. אני עושה מה שאני אוהב, שזה לאמן כדורסל". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי