אולי מכבי תל אביב צריכה שגיא גודס יאמן בגמר הגביע?

גיא גודס
גיא גודס | עדי אבישי

ספאחיה שלא בא מוכן למשחק מול מכבי אשדוד צריך להודות לעוזר שלו, שידע להוביל את קבוצתו לניצחון מול החבורה חסרת הפחד של גרינברג. יעקב מאיר מנתח את הניצחון של מחזיקת הגביע

קבוצות: מכבי אשדוד
(גודל טקסט)

1. "זה מה שמכבי תל אביב עושה כבר 50 שנה", אמר לי חבר בסיום המשחק הראשון. ככה זה כשיש לך שחקנים כמו פייר ג'קסון ונוריס קול (14 נקודות משותפות), שלא עושים כמעט כלום במשך שלושה רבעים וחצי, אבל כשהכסף על השולחן קולעים זריקות כמו בליגה ההיא, אותה אנו זוכים לראות לפנות בוקר בעיניים טרוטות.

"אני רוצה להודות לצוות שלי על עבודה הרואית בדקות האחרונות", אמר נבן ספאחיה לאחר המשחק. בהחלט יש לו על מה להודות. המאמן הקרואטי לא בא מוכן וגם לא הכין את השחקנים שלו כמו שצריך. גם החילופים לא הועילו ותשובות למה שבראד גרינברג זרק עליו לא בדיוק היו לו.

אבל בעיקר זה היה הלחץ. ספאחיה שידר מהרגע הראשון שיש לו רק מה להפסיד ("ידעתי שלהם יש מה להרוויח", הודה בכנות בסיום) והתחושות חלחלו מהקווים לשחקנים על הפרקט. גיא גודס למד מהטעויות של הבוס שלו. בפסק הזמן היחיד שלקח הוא ביקש מהשחקנים פשוט להירגע ולשמור על פוקוס, בדיוק הפוך ממה שעשה ספאחיה 33 דקות. "זה הערך של בנאדם כמו גיא", סיפר ג'ייק כהן. אחד מאנשי מכבי ת"א אמר בסיום: "אין מה לדאוג, אין סיכוי שירחיקו את ספאחיה מהגמר". בקצב הזה, יכול להיות שעדיף לצהובים שדווקא גודס יהיה זה שיעמוד על הקווים ביום חמישי.

2. קלאסיקו בין מכבי ת"א להפועל ירושלים? מפגש בין הצבא הסגול של דן שמיר למחזיקת הגביע בשמונה השנים האחרונות? הצחקתם את החבורה חסרת הפחד של בראד גרינברג. עם שלושה זרים ועוד ארבעה ישראלים בלבד, מכבי אשדוד הציגה את אחד ממשחקי ההגנה הטובים שנראו העונה בהיכל. להזכירכם, פנרבחצ'ה, ריאל מדריד ואולימפיאקוס גם נחתו השנה בתל אביב.


ספאחיה. הראה שיש לו מה להפסיד (עדי אבישי)

הדבר הראשון שיצא מהפה של ספאחיה במסיבת העיתונאים בסיום המשחק היה: "הצוות של אשדוד התכונן בצורה מדהימה למשחק". המחמאות בצדק. אחת הקבוצות עם כמות הזריקות השלשות הגבוהה בליגה קלעה 40 נקודות בצבע וזה מול אלכס טיוס וג'ונה בולדן, שניים מהחוסמים הטובים ביבשת. ההגנה על פייר ג'קסון הזכירה את מה שעולל שאראס לכוכב של מכבי ת"א לפני כמה שבועות בקובנה. דאבל-אפים, יציאות אגרסיביות וזה כשאין אף שחקן הגנה אימתני בסגל האשדודי.

סק הנרי היה נראה שבור לאחר ההחטאה על הבאזר. בקול נמוך הוא אמר: "אנחנו לא מרוצים מזה, אבל לפחות לא הובסנו והראינו שאנחנו יותר טובים מאשר לפני כמה שבועות". וזו הבשורה היחידה עבור הדרומיים המדוכדכים. יש לכם קבוצה טובה, שעם חיזוק נכון (או חזרה של דייויד לאורי מפציעה) יכולה לחזור להיכל גם ביוני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי