אורי אלון מודה: בטוח שהיה עוול למנות את מודי מאור

אורי אלון
אורי אלון | אודי ציטיאט

בעלי הפועל ירולים התראיין בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לפיטורי המאמן ("לא היו לו את הכלים"), המצב בליגה ("לא עוזב את הליגה רק בגלל האוהדים") והשיטה ("סדרות הן תמיד הדבר הנכון")

(גודל טקסט)

בעלי הפועל ירושלים אורי אלון התראיין לתוכנית הספורט של 103FM והתייחס למצב הקבוצה, מצב הליגה, המינוי של מודי מאור ופיטוריו לטובת עודד קטש. "זה שמברכים אותי אחרי ניצחון על גלבוע גליל מראה את מצבנו, אבל כן, אני מרוצה מהשיפור", פתח אלון.


מה צריכה להיות השיטה להכרעת האליפות:
"אני תמיד חושב שסדרות הן הדבר הנכון. נכון שפיינל פור מוסיף עניין לליגה, אבל לדעתי סדרות זה מצב תקין ושהקבוצה הטובה ביותר לאורך העונה תיקח אליפות. הייתי מעדיף סדרות. זה לא אומר שניקח אליפות, אבל אם נעשה את הדברים נכון, נצליח".

מצב הליגה: "אנחנו רוצים ליגה שיוויונית. יש שתי דרכים שונות. או לנסות להיות מכבי ת"א של 30 השנים האחרונות ולעלות למעלה, או להוריד למטה. אני תמיד האמנתי, גם בעסקים, בלהעלות למעלה. אני מנסה להיות הכי טוב שאני יכול ולא להגביל את התחרות העסקית שלי. כמו שעושה הפועל חולון בפחות כסף מאיתנו ומגיע לה כל הכבוד על זה. אני מאמין שצריכים לעזור לקבוצות הקטנות להיות יותר גדולות. להביא להן יותר כסף. אני שומע שבווינר מהמרים על כדורסל".

כמות הזרים: "אם אתה רוצה להגביל את מכבי, ירושלים בשביל ליגה שיוויונית, תגביל את הזרים. אם אתה רוצה הצלחה באירופה, אל תגביל. להפועל ירושלים עדיף חופש כמה שיותר גדול, אבל אני מבין גם את העמדה השנייה. אני לא חושב שזה מה שפגע בקבוצה השנה באירופה. אני כבעלים של הפועל ירושלים לא יכול להוציא את הקבוצה מהליגה בגלל האוהדים שרוצים אותה ובגלל זה צריך להשלים עם מצב לא מדהים בלשון המעטה כי אין מה לעשות. אתם רוצים שאני אעזוב?".


מאור. היה עוול למנות ועוול להשאיר (דני מרון)

המינוי והפיטורים של מודי מאור: "זה לא אופייני לי והיה לי מאוד קשה, אבל יש שנים שדברים לא קורים כמו שאתה מצפה ויותר חשוב לי איך תסתיים העונה מאשר עקרונות של לשמור על המאמן. מאוד האמנו במודי ואני עדיין חושב שיש לו פוטנציאל גדול, אבל אני חושב שהיה עוול להשאיר אותו במצב הזה. אני חושב שיש בקבוצה בעיות מנטליות שלא קשורות לכדורסל ולא היה לו את הניסיון להוציא אותם מזה. בטוח שהיה עוול למנות אותו. אבל מי שיושב בבית ולא עושה כלום לא טועה. רציתי לתת למאמן צעיר את המקום, אבל הגעתי למסקנה שאני אעשה לו יותר עוול אם אשאיר אותו בתפקיד. למאמן ותיק יש כלים לפתור בעיות ולמודי אם כל הרצון אין אותם.

"הודענו לו שקטש הוא המאמן הראשי ונתנו לו אפשרות להשתלב בצוות, אבל אני חושב שהיה לו קשה עם הסיטואציה. אני חושב שהוא ייקח פסק זמן ומשוכנע שיחזור אלינו בעתיד. קידמתי הרבה מנהלים צעירים בחברה שלי. רציתי לעשות משהו שונה והיה חובה לתת צ'אנס לבן אדם כמוהו, אבל צריך לדעת לתקן. כשקורה משהו ומקבלים החלטה פחות מתאימה, צריך לדעת לזהות את זה מהר ולתקן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי