טוב מספיק: מכבי תל אביב ניצחה 71:80 את מכבי חיפה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | עדי אבישי

למרות יכולת חלשה, הצהובים גברו על הקבוצה הכי גרועה בליגה לאחר משחק רב תהפוכות. דשון תומאס הוביל עם 13 נקודות, 19 של אנחל רודריגס לא הספיקו לחיפאים שנמצאים בדרך הבטוחה לרדת ליגה

(גודל טקסט)

מכבי חיפה החלשה היתה בדיוק מה שמכבי תל אביב היתה צריכה. אחרי שלושה הפסדים רצופים, הדחה מהיורוליג ועל רקע דיבורים על פיצול הקבוצה, הצהובים קיוו להתעודד עם משחק ביתי קל מול נועלת הטבלה. קל זה לא היה, אבל בסופו של דבר החבורה של נבן ספאחיה ירדה מנצחת עם 71:80 שנתן לה קצת אוויר.

זה עוד התחיל טוב, וההגנה הצהובה עצרה את חיפה על 14 נקודות בלבד ברבע הראשון, אבל ההתקפה לא השכילה לנצל את העובדה הזאת ולברוח ליריבה, וסיימה את הרבע ביתרון 4 בלבד. עד סוף המחצית מכבי ת"א המשיכה לשלוט, ובהובלת ג'ייק כהן (11 נק' במחצית הראשונה) ונוריס קול עם מטווח שלשות עלתה להפרש שיא של 13 לפני שירדה להפסקה ביתרון 32:41, שעדיין נראה די מבטיח.

ואז הגיעו הדקות הראשונות של הרבע השלישי. אנחל רודריגס, רג'י באקנר ועוז בלייזר נכנסו לטירוף והחזירו את הירוקים למשחק, כששלשה של טרבור גאסקינס נתנה להם את היתרון לראשונה במשחק עם 45:46. משם מכבי חיפה המשיכה לריצת 4:25 מטורפת שהפתיעה את כולם, ורק פסק זמן שלא יכול היה לבוא בזמן יותר טוב עצר את הסחף. דשון תומאס התעורר ולאט לאט מכבי תל אביב צמצמה את הפער עם ריצה משלה, 0:12, כשהיא משווה ממש על סף סיום הרבע שהסתיים ב-59:59.

משם שתי הקבוצות נרגעו, והמשחק הפך לצמוד יותר. כרם משעור היה זה שהכתיב את קצב המשחק ועם כמה קליעות חשובות ברבע הרביעי קבע שמכבי תל אביב תוביל לרוב אורכו. באנקר ובלייזר דאגו שהצהובים לא יברחו, למרות שורת איבודי כדור רעה של האורחים. נוריס קול העלה את מכבי ת"א ל-69:77. משם הירוקים לא הצליחו לחזור, המשיכו לבזבז התקפות ורק סל בשניות הסיום של ווילי וורקמן עשה את ההבדל בין הפסד לתבוסה.

דיאנדרה קיין. למרות הניצחון, מכבי חייבת לעשות שינויים (עדי אבישי)
דיאנדרה קיין. למרות הניצחון, מכבי חייבת לעשות שינויים (עדי אבישי)

קלעים
למכבי תל אביב: דשון תומאס 13, דיאנדרה קיין ואיתי שגב 12 כ"א, ג'ייק כהן ומייקל רול 11 כ"א, כרם משעור 8, נוריס קול 7, ארטיום פראחובסקי 4, יובל זוסמן 2.

למכבי חיפה: אנחל רודריגס 19, רג'י באנקר 15, ווילי וורקמן 10, טרבור גאסקינס 9, ברנדון בואומן ועוז בלייזר 7 כ"א, ת'רסון בורל ורועי הובר 2 כ"א

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי