לא אותו דבר בלעדיו: הפועל חולון הפסידה 82:75 בירושלים

שחקני הפועל חולון מאוכזבים
שחקני הפועל חולון מאוכזבים | אודי ציטיאט

שבוע לאחר פרשת גלן רייס ג'וניור, מחזיקת הגביע גילתה שהוא די חסר לה והאדומים ניצלו את זה כדי להשיג ניצחון חשוב. ריצ'רד האוול ורונלד רוברטס הובילו את האלופה, משחק ענק של טו הולוואי לא עזר לחולון

(גודל טקסט)
זה כנראה לא אותו דבר בלי גלן רייס ג'וניור. הפועל חולון ניסו, שיחקו טוב וגם הובילו לא מעט פעמים לאורך המשחק, אבל בסופו של דבר זה לא הספיק והפועל ירושלים השיגה הערב (ראשון) ניצחון 75:82 גדול על מחזיקת הגביע. עוד קודם לכן, מכבי אשדוד המשיכה בתקופה הטובה וברצף הניצחונות עם 74:85 על מכבי חיפה החלשה.


עודד קטש הכין את שחקניו היטב. רונלד רוברטס, ריצ'רד האוול, בר טימור וטרנס קווינסי הובילו את האדומים במשחק מצוין, ראו כמה צעדים קדימה לפני שחקני היריבה וניצחו בזכות ולא בחסד. אחרי קרב קשה בארנה, האלופה ירדה מהפרקט עם ניצחון רביעי בחמישה משחקים ונראה שהמאמן אכן עלה על הדרך הנכונה. מהעבר השני, חולון אמנם לא נראתה אבודה בלי אחד השחקנים הטובים ביותר שהיו בשורותיה, אבל היא בהחלט לא היתה מספיק טובה. משהו היה חסר. אחרי גלבוע בשבוע שעבר חולון כבר עם הפסד ליגה שני ברציפות, מה שלא קרה מאז אוקטובר.


הסגולים פתחו טוב והכתיבו בעצמם את הקצב ברבע הראשון, אבל רוברטס התעורר ברבע השני וכשהוא היה בדקות טובות, ירושלים היתה בלתי ניתנת לעצירה. בכל פעם שטרל טו הולוואיי ו גיא פניני חשבו שהם מצליחים לסגור את הפער, מה שהם אפילו הצליחו מדי פעם, רוברטס היה שם כדי לבלום. רבע רביעי פורה במיוחד (27) של התקפת ירושלים קבע את התוצאה הסופית וקבע שדן שמיר צריך לעשות התאמות לקראת הישורת האחרונה של הליגה.


קלעו להפועל ירושלים
: רונלד רוברטס (הוסיף 8 ריבאונדים) וריצ'רד האוול 13 כ"א, סטרטוס פרפרוגלו, בר טימור (הוסיף 6 אסיסיטים) וטרנס קינסי 11 כ"א, יותם הלפרין 10, ג'רום דייסון 9, קיילין לוקאס 4.


קלעו להפועל חולון: טרל טו הולוואיי 21, טיישון תומאס 14 (ו-8 ריב'), טי ג'יי קליין 12, קורי וולדן 11, גיא פניני 8 (ו-8 ריב'), חנן קולמן ותמיר בלאט 3 כ"א, שלומי הרוש 2, ג'ו אלכסנדר 1.


מהלך המשחק
רבע ראשון: המשחק יצא לדרך לעיני 7,235 צופים בארנה. חולון היתה זו שהשיגה נקודות ראשונות, דווקא בזריקת עונשין של ג'ו אלכסנדר שהחטיא את השנייה, ורונלד רוברטס ענה עם שתי זריקות עונשין משלו ו-1:2 למארחת.  ריצ'רד הוואל קלע חמש נקודות מהירות כדי להגדיל את הפער, החולונים לא נשארו מאחור עם שני סלי שדה ושלשה של טו הולוואיי. טי.ג'יי קליין קלע שלשה משלו כדי להחזיר לחולון את היתרון, עוד 4 נק' של האוול וג'רום ד'ייסון שמרו על משחק צמוד ו-13:16 לחולון. כדור נהדר של שלומי הרוש לקליין קבע שהאורחים יסיימו את הרבע הראשון כשהם מובילים 17:20.


גיא פניני. חזר לסגל אבל כנראה עדיין מתאושש (אודי ציטיאט)
גיא פניני. חזר לסגל אבל כנראה עדיין מתאושש (אודי ציטיאט)


רבע שני: הרבע נפתח עם עוד שלשה של חולון, הפעם מצד חנן קולמן, שהעלה את האורחים ליתרון שיא של 6 נקודות. האוול המשיך להיות חזק בהתקפה וצמצם ל-23:20. תמיר בלאט הוריד עוד שלשה בצד השני. האדומים חזרו להוביל עם שלשה של יותם הלפרין שקבע 26:27. הפועל ניסתה להגדיל את היתרון, אבל קורי וולדן וטיישון תומאס הפכו מחדש ל-31:33. המשחק המשיך להיות פינג פונג כאשר רונלד רוברטס קלע והחזיר את ירושלים להובלה, 33:35 8 שניות לסיום המחצית. הירושלמים כבר עלו ליתרון 4 עם סל של בר טימור, אבל שתי זריקות עונשין מדויקות של שלומי הרוש קבעו שהקבוצות ירדו למחצית כשהמארחת מובילה בשתי נקודות, 35:37.


רבע שלישי: רק שלוש דקות מפתיחת המחצית נקלעו נקודות ראשונות, הטבעה של רוברטס שקבעה 35:39. בר טימור הוסיף שלשה אבל גיא פניני נכנס סוף סוף למשחק וצימק עם שלשה משלו, 38:42. הוא הוסיף עוד נקודות לזכות חולון כדי לא לתת לרוברטס וחבריו לברוח, אבל זה היה קורי וולדן שקלע לאחר מתפרצת את הסל שהחזיר את היתרון לסגולים. טרנס קינסי הפך במהירות ומשחק הפינג-פונג נמשך. בר טימור הגדיל ל-51:55 אבל טי ג'יי קליין עם שלשה קבע שהרבע יסתיים בתוצאה 54:55.


טרל טו הולוואי. רבע ראשון ענק אבל נעלם בהמשך (אודי ציטיאט)טרל טו הולוואי. משחק מצוין לא הספיק (אודי ציטיאט)


רבע רביעי: קורי וולדן פתח את הרבע עם זריקת עונשים שהשוותה את התוצאה, סטרטוס פרפרוגלו ענה בשלשה לזכות ירושלים. הולוואיי חזר והקטין את ההפרש לנקודה בלבד, אבל בר טימור ורונלד רוברטס שמרו על פער סביר של 60:65. קימסי אפילו הגדיל את הפער אבל הולוואי שוב לא איפשר למארחת לברוח רחוק מדי. מצד שני, הוא גם איבד כדור ואיפשר לריצ'רד האוול להגדיל ל-66:73. שלשה של ג'רום דייסון השיגה את ההפרש הגדול ביותר במשחק, 68:76. בהמשך זה עוד גדל ל-70:79 אבל שלשה של הולוואיי, שסגרה משחק מעולה שלו, צמצמה מעט. עדיין, החולונים לא הצליחו לחזור לחלוטין, ואת תוצאת המשחק לקראת סופו קבעו בעיקר נקודות העונשין של בר טימור וטרנס קווינסי, 75:82 להפועל ירושלים.


מכבי אשדוד – מכבי חיפה 74:85
רצף הניצחונות של מכבי אשדוד/באר טוביה עומד כבר על שבעה, אחרי שהערב ניצחו שחקניו של בראד גרינברג, השלימו סוויפ עונתי על הירוקים ולא אפשרו להם להתרחק מנועלת הטבלה עירוני נהריה, כך שהפער ביניהן עומד על נקודה אחת בלבד. אשדוד במקום השלישי עם 41 נקודות.


אחרי רבע ראשון צמוד, הגיעה הבריחה של הצהובים-כחולים. שמונה שלשות קלעו המקומיים כבר במחצית הראשונה ועד להפסקה היתרון צמח ל-28:43, הפרש ממנו חיפה כבר לא חזרה.


קלעו למכבי אשדוד/באר טוביה
: בן מקאולי 19 נקודות, נמרוד לוי 19, קמרון לונג 17, סק הנרי 16, אדם הוניג 6, אדם אריאל 3, טראוויס ווריק 3, אלכס צ'וברביץ' 2.


קלעו למכבי חיפה
:  רג'י באקנר 14, אנחל רודריגז 12, עודד ברנדוויין 11, ברנדון בואומן 10, טרבור גאסקינס 10, ווילי וורקמן 9, עוז בלייזר 6, דניאל קופרברג 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי