ספאחיה: רק אחרי היורוליג התחלנו להתאמן לפי החוק הישראלי

ג'ייק כהן
ג'ייק כהן | עד אבישי

מאמן מכבי ת"א ניסה לתרץ את ה-82:81 ליריבה המושבעת הפועל ירושלים, שהיה גם השישי של הצהובים באולמם הביתי העונה: "דיברתולומיאו לא בכושר מלא וג'קסון נפצע, זה שיבש את הרוטציה". קטש החמיא דווקא לאליאספור

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הפסידה אתמול (ראשון) 82:81 להפועל ירושלים בקלאסיקו השלישי של העונה, הפסד ליגה שישי העונה באולמה הביתי, והמאמן, נבן ספאחיה, שוב מדבר על חוסר זמן אימון של כל הסגל יחד, אפילו שאנחנו כבר עמוק בסיבוב השלישי: "אנחנו עובדים קשה, אבל רק אחרי המשחק מול ולנסיה ביורוליג התחלנו להתאמן בסגל מלא לפי החוק הישראלי".

אם במהלך השבוע אמר המאמן שפייר ג'קסון והקפטן ג'ון דיברתולומיאו שלא שיחקו במשחקים האחרונים הם בדיוק השניים שחסרים לקבוצה כדי לנצח, אחרי המשחק הוא כבר הסביר למה למרות שילובם הקבוצה עדיין הפסידה: "פייר נפצע בחצי הראשון ולא יכול היה לשחק בשני, ג'ון פשוט לא הצליח לשחק ברמה שציפיתי ממנו כי הוא לא היה בכושר מלא. זה שיבש לנו את הרוטציה".

היה זה עוד משחק צמוד שמכבי מפסידה למרות שהובילה ברוב שלבי המשחק, בדיוק כמו ההפסד הקודם לגלבוע גליל: "אנחנו צריכים לשחק ברמה גבוהה 40 דקות. אני לא יכול להגיד כרגע שיהיה שינוי בסגל השחקנים", הוסיף ספאחיה.


דיברתולומיאו. לא היה בכושר מלא ושיבש את הרוטציה (עדי אבישי)

על השינוי ברמת המשחק של קבוצתו בין שתי המחציות אמר המאמן: " הרבה פעמים ראיתם אותנו משחקים טוב, אבל אין לנו אנרגיה לשחק ככה 40 דקות. העובדה שאנחנו מפסידים משחקים צמודים מוכיחה את זה שאנחנו נלחמים עד הסוף אבל אין לנו מספיק אנרגיה".

הקבוצה עומדת בפני המשכו של שבוע מאתגר כשתפגוש כבר בחמישי את חולון וביום ראשון את המוליכה המפתיעה מכבי אשדוד. במהלך השבוע התעסקו בקבוצה בתלבושות הלבנות לכבוד חגיגות ה-70 למדינת ישראל ובתחילת המשחק נערך טקס בהשתתפות מירי רגב, על השאלה אם כל זה הפריע לשחקנים לשחק ענה הקפטן ג'ון דיברתולומיאו: "אנחנו מקצוענים ומתרכזים בלשחק, זה לא הפריע והיינו צריכים לשחק יותר טוב".

מהצד השני, המאמן המנצח עודד קטש כהרגלו לא חגג יותר מדי והסביר שמה שהיה יותר חשוב לו מהניצחון עצמו זה עצם דרך המשחק של השחקנים שלו: "בחצי הראשון לא זיהינו את עצמנו, זה היה אפילו מזל שירדנו רק בפיגור 9. כשראיתי בחצי השני שהשחקנים הבינו את המסר והתחילו לשחק כדורסל זה היה סימן טוב בשבילי שהקבוצה חיה. אהבתי את ההגנה שלו ושל דייסון".


דייסון. זכה ממאמנו למחמאות על משחק ההגנה (עדי אבישי)

למרות ההצטיינות של השניים, מי שקיבל את מירב המחמאות הוא דווקא שחקן מפתיע אחר: "מבחינתי מעל כולם היה רם אליאספור. אני לא חושב שהוא ידע שהוא הולך לשחק כל כך הרבה דקות, אבל הוא שיחק מצוין והניצחון מגיע קודם כל לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי