פארגו: ייקח לי קצת זמן ללמוד, זה סגנון משחק חדש

ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו | לירון מולדובן

הרכש החדש של מכבי ת"א, שחזר לקדנציה שלישית, לא נרשם לדרבי בחמישי כמו גם פראחובסקי וקול. הפועל ים תארח את הפתעת העונה מאשדוד, חולון תנסה להתאושש מול אילת. ראשל"צ נגד הרצליה, גליל/גלבוע נגד נס ציונה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

חמישה משחקים במסגרת המחזור ה-28 בליגת העל, ייערכו מחר (חמישי). הפועל ירושלים תארח את הקבוצה המפתיעה של העונה, מכבי אשדוד/באר טוביה. ביד אליהו ייערך הדרבי התל אביבי בו תארח מכבי את הפועל. הצהובים לא רשמו למשחק את ג'רמי פארגו, נוריס קול וארטיום פראחובסקי. הפועל חולון שלא מצליחה להתאושש מאז עזיבתו של גלן רייס ג'וניור, תארח את הפועל אילת. בני הרצליה תארח את ראשון לציון המאכזבת וגלבוע/גליל תפגוש בביתה את עירוני נס ציונה.

הפועל ירושלים – מכבי אשדוד/באר טוביה (19:00)
המאזן היסטורי בין הקבוצות בעונה הרגילה עד היום במסגרת הליגה: 9:11 לאשדוד, במשחקי הבית של ירושלים: 4:7 לזכותה.אשדוד כבר עם תשעה ניצחונות רצופים, האחרון שבהם על מכבי תל אביב והיא עם מאמנה בראד גרינברג, בצמרת הגבוהה של הטבלה.

מכבי אשדוד ניצחה את הפועל ירושלים בארבעה מחמשת המפגשים האחרונים ביניהן והיא יכולה לרשום עליה סוויפ עונתי ראשון בתולדותיה. הפועל ירושלים היא אחת משלוש קבוצות בליגה שמחזיקות במאזן טוב יותר בחוץ (4:9) מאשר בבית (6:8). מכבי אשדוד עומדת כאמור על רצף של תשעה ניצחונות, הארוך ביותר שנרשם בליגה מאז הרצף של הפועל אילת בסיבוב השלישי אשתקד.

בר טימור הפך במחזור שעבר לשחקן ה-25 בתולדות הפועל ירושלים עם למעלה מ-1,000 נקודות במדיה (1,011) וכעת הוא רחוק 12 נקודות בלבד מיובל נעימי, שמדורג במקום ה-24. סק הנרי זקוק ל-15 נקודות בלבד כדי להפוך לשחקן התשיעי בתולדות מכבי אשדוד עם 500 נקודות בליגת ווינר סל.


סק הנרי.ץ קרוב לחמש מאות נקודות (איגוד הכדורסל)

בני הרצליה – מכבי ראשל"צ (19:05)
המאזן ההיסטורי בין הקבוצות בעונה הרגילה עד היום במסגרת הליגה: 29:31 לראשל"צ, במשחקי הבית של הרצליה: 14:17 לזכותה.מכבי ראשל"צ אמנם ניצחה כאמור את הרצליה בסיבוב שעבר בבית מכבי, אבל מאז הוסיפה רק ניצחון בודד בשישה מחזורים. מאמנה, צביקה שרף, יהפוך למאמן הרביעי בתולדות ליגת ווינר סל שמדריך 500 משחקים בקריירה, אחרי יהושע רוזין (662), אפי בירנבוים (613) ופיני גרשון (549).

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה (19:10)
נס ציונה החתימה את הפורוורד אוואן ייטס, ששיחק אשתקד במכבי רחובות, כשחקן אימונים וכגיבוי למצבת הזרים הנוכחית. המאזן ההסטורי בין הקבוצות בליגת העל בעונה הרגילה מורה על 3:5 לנס ציונה. במשחקי הבית של גלבוע/גליל: 1:3 לנס ציונה. גלבוע/גליל ניצחה בששת משחקיה האחרונים – כולם פרט לראשון בהפרש של 5 נקודות ומטה! עירוני נס ציונה שברה במחזור שעבר את שיא המועדון עם 16 שלשות – אחת יותר מהשיא הקודם שעמד על 15 מול מכבי חיפה בעונת 14/15.

הפועל חולון – הפועל  אילת (19:15)
המאזן ההיסטורי בעונה הרגילה עד היום במסגרת הליגה: 13:19 לאילת, במשחקי הבית של חולון: 8:9 לזכותה. הפסד הבית הראשון של הפועל חולון העונה בליגה היה להפועל אילת במחזור השני, אך לאחר מכן היא יצאה לרצף של עשרה ניצחונות בהיכל טוטו על יריבות ישראליות בכל המסגרות. עם זאת, מאז פתיחת הסיבוב השלישי נוצחה חולון שלוש פעמים בביתה. הפועל אילת עומדת על רצף של שישה ניצחונות בית, אבל נוצחה בשלושת משחקיה האחרונים בחוץ.


גיא פניני. קבוצתו מחפשת להתאושש/ (אודי ציטיאט)

מכבי ת"א – הפועל ת"א (21:05)
עוד דרבי חם מצפה באולמם של הצהובים ביד אליהו. מכבי ת"א לא רשמה למשחק את נוריס קול, ארטיום פראחובסקי וג'רמי פארגו שחזר לעוד קדנציה בקבוצה. פארגו, שרק הצטרף לאימונים, אמר: ""זה כמו לנצח במשחק אחר, צריך לשחק חזק ובדרך הנכונה כדי להשיג ניצחון בלי קשר למי שנמצא מהצד השני. הגעתי לכאן ואני מנסה להשתלב עם החבר'ה וללמוד מהם".

"זה רק היום השני שלי באימונים, ייקח לי קצת זמן ללמוד חברים חדשים לקבוצה, שיטה חדשה וסגנון משחק חזק", הזכיר שחקן הרכש החדש. "אני אוהב מה שהחבר'ה פה מסוגלים להביא איתם וכמו בכל קבוצה אחרת צריך לעשות זאת מחדש בכל משחק". כרם משעור (נקע בקרסול) ואיתי שגב (רגל עץ) לא לקחו חלק באימון האחרון. המאזן ההיסטורי בין הקבוצות בעונה הרגילה עד היום במסגרת הליגה מראה על 35:81 למכבי ת"א. במשחקי הבית של מכבי ת"א: 9:50 לזכותה.


נוריס קול. מחוץ לסגל (עדי אבישי)

במשחק הקודם העונה בין השתיים שנערך באולמם של הצהובים, ניצחו האדומים והם עשו זאת גם בדרייב אין. ניצחון של הפועל תל אביב במשחק הזה, ישלים עבורם סוויפ 0:3 על היריבה העירונית. במחזור שעבר ספגו הצהובים הפסד חוץ צורב לקבוצה המפתיעה מאשדוד, בעוד האדומים הביסו בביתם את הפועל חולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי