השחקנים הישראלים לא הורשו להתאמן בשל איום השביתה

איתי שגב וכארם משעור
איתי שגב וכארם משעור | אתר רשמי

הבלאגן בכדורסל הישראלי נמשך הבוקר כשבמכבי תל אביב, מכבי ראשון לציון ועירוני נס ציונה המקומיים נשלחו חזרה לביתם בשל אי חתימה על מכתב בו הם מבטיחים שלא לשבות

(גודל טקסט)

 אתמול (שישי) פתחו שחקני הכדורסל הישראלים בשביתה בשל חוסר הסכמה עם מנהלת הליגה על המשך החוק הרוסי בשנים הבאות. היום, הקבוצות עלו מדרגה כשביקשו מהשחקנים המקומיים לחתום על מכתב שמודיע לשחקנים כי הקבוצה צריכה לדעת מה כוונת כל שחקן ושחקן.

"חשוב שתדע כי הבחירה להשתתף בשביתה או בעיצומים היא בחירה אישית של כל שחקן. הנך רשאי להחליט להמשיך לבצע את העבודה באופן סדיר, כרגיל. אנו מבקשים להבהיר שאין בכוונת הקבוצה להשלים עם מצב בו שחקנים אינם מבצעים את עבודתם כסדרה ובאופן מלא", נכתב במכתב עליו השחקנים התבקשו לחתום.

למעט המתאזרחים של מכבי תל אביב לא חתמו השחקנים הישראלים על המכתב ולכן נשלחו חזרה לביתם ולא הורשו להתאמן. במידה וארגון השחקנים, בראשות ניר אלון, לא יגיע להסכמות עם מנהלת הליגה, יושבת המחזור ה-33 ומשחקי יום שני לא יתקיימו. המנהלת קבעה אולטימטום כי אם לא יגיעו להבנות עד יום רביעי הליגה תגיע לסיומה.


תומר גינת מציג את מצב הרוח באימון הפועל תל אביב (צילום מסך)
תומר גינת מציג את מצב הרוח באימון הפועל תל אביב (צילום מסך)



לאור אירועי היום, קרא איגוד הכדורסל לצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן. השחקנים והמנהלת נמצאים כרגע בנתק מוחלט שלא יחודש עד צאת החג. בהודעה, איגוד הכדורסל קורא לצדדים להגיע להסכמות כדי שהליגה תימשך ותסתיים כמתוכנן, גם כדי לא לפגוע בנבחרת ישראל שתשחק בחודש הבא במוקדמות גביע העולם.

"איגוד הכדורסל בישראל קורא לצדדים להגיע להסכם שיאפשר את קיום וזאת תוך שימת דגש על מעמד השחקן הישראלי ואפשרויות הקידום של שחקנים ישראלים רבים. השחקנים הישראלים הם העומדים במרכז העשייה של האיגוד המשקיע את מירב האמצעים ומיטב אנשי המקצוע, בהכשרתם מגיל צעיר ועד לנבחרות ישראל. השחקן הישראלי הוא בסיס הענף בארץ ובלי השחקן הישראלי לא יהיה כדורסל בישראל. חשוב לנו מאוד שהליגה תימשך ותסתיים כמתוכנן, כדי ששחקני נבחרת ישראל יגיעו בכושר שיא לצמד המשחקים המצפים לה ב-28 ביוני נגד יוון וכעבר מספר ימים נגד בריטניה", נכתב בהודעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי