איבדו את הבית: הפועל ירושלים הפסידה 85:78 לגלבוע

חואקין שוכמן
חואקין שוכמן | דני מרון

הקבוצה של אריאל בית הלחמי הפתיעה את האלופה בארנה עם ניצחון שקירב אותה לפיינל פור ראשון מאז 2011. בראון ולידיי כיכבו עם 22 נקודות כ"א, שיא קריירה לקרפלס (16). חולון ניצחה את אילת 83:89 ועלתה ל-0:1

(גודל טקסט)

פלייאוף ליגת העל בכדורסל המשיך היום (רביעי) כאשר הפועל גלבוע/גליל הפתיעה את האלופה הפועל ירושלים וניצחה אותה 78:85 בארנה. הפרש שבע הנקודות לא שיקף את המשחק, בו הובילו האורחים בפער דו ספרתי לאורך רוב הזמן.

ירושלים אמנם רוצה להיות הקבוצה הראשונה מלבד מכבי תל אביב שזוכה בשתי אליפויות ברציפות מאז הפועל תל אביב ב-65 ו-66, אבל לא נראתה כמו אלופה הערב. האדומים של קטש קרטעו כבר מהפתיחה ולא הצליחו לסגור את הפער מגלבוע, שרק הגדילה אותו מהפתיחה. ג'ייקובן בראון ודיאנג'לו הריסון חזרו שניהם מפציעה ממושכת היישר לאקשן, והובילו את האורחים במחצית ראשונה נהדרת בה ההפרש כבר גדל ל-13. רבע שלישי חלש מבחינת שתי הקבוצות, בתוספת ערב טוב יחסית של ריצ'רד האוול, נתנו אולי תקווה לקבוצה מהבירה אבל יותר מדי איבודי כדור ברבע הרביעי איכזבו את קטש ואת האוהדים שהגיעו לאולם.

אריאל בית הלחמי יכול להיות  מרוצה מאוד מהקבוצה שלו. ערב גדול של בראון והריסון יחד עם זאק לידיי (דאבל דאבל) וטל קרפלס (שקלע שיא קריירה) השיג לגלבוע ניצחון חוץ חשוב שנותן לה את הביתיות בסדרה ומקרב אותה לפיינל פור ראשון מאז 2011, אז הפסידו בגמר למכבי תל אביב. שמונה שנים עברו מאז הזכייה האחרונה של הקבוצה באליפות, ואחרי הערב הם יכולים להתחיל לחלום על תואר נוסף. זה גם ניצחון החוץ הראשון של קבוצה כלשהי בפלייאוף הנוכחי.

קלעו להפועל ירושלים: ריצ'רד האוול 17, ג'רום דייסון 16, רונלד רוברטס 12, בר טימור וסטרטוס פרפרולו 11 כ"א, ליאור אליהו 6 (גם 10 ריב'), טרנס קימסי 5.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: ג'ייקובן בראון וזאק לידיי 22 כ"א (ליידי גם עם 10 ריב'), טל קרפלס 16, דיאנג'לו הריסון 14, חואקין שוכמן 5, ג'אקורי וויליאמס 4, בן אלטיט 2.

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. ההגנה על התואר מתרחקת (דני מרון)
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. ההגנה על התואר מתרחקת (דני מרון)

מוקדם יותר הערב ניצחה הפועל חולון את הפועל אילת 83:89 במשחק הראשון בסדרה ביניהן. החבורה של דן שמיר פתחה את הפלייאוף ברגל ימין בזכות שלושת הכוכבים שלה בהתקפה, ג'ורדן המילטון, טו הולוואי וג'ו אלכסנדר, אליהם הצטרפו טי.ג'יי קליין ותמיר בלאט ששיחק מול אביו דייויד שצפה מהיציע. הצהובים-סגולים הובילו לאורך רוב המשחק, אך הדרומיים דאגו לשמור על מרחק צמוד ואף צימקו ל-87:83, 14 שניות לסיום, אך בסופו של דבר הניצחון היה שייך לחולונים.

קלעו להפועל חולון: ג'ורדן המילטון 28, טו הולוואי 23, ג'ו אלכסנדר 20, טי ג'יי קליין 11, חנן קולמן 4, תמיר בלאט 3.

קלעו להפועל אילת: ג'ורדן לויד 24 נקודות, אריק גריפין 17, עמית שמחון 13, עמית ביר-כץ 10, אייזק רוזפלט 7, דימיטריוס טרידוול 5, דרווין קיצ'ן 4, פרדריק בורדיון 3.

דייוויד בלאט. בא לצפות בבנו (עדי אבישי)
דייוויד בלאט. בא לצפות בבנו (עדי אבישי)

מהלך המשחק
רבע ראשון: שני הזרים של גלבוע שחזרו לשחק לאחר מספר משחקים בחוץ הראו שהם חזרו בכושר מצוין וקלעו את שבע הנקודות הראשונות של הקבוצה: ג'ייקובן בראון קלע את הסל הראשון, דיאנג'לו הריסון הוסיף אחת ובראון קלע שלשה מיד לאחר מכן. האוול, רוברטס ובר טימור קלעו נקודות ראשונות לירושלים והמשחק נפתח בקצב טוב עם 6:7. בראון והריסון המשיכו לקלוע והעלו את האורחים ליתרון 7, רוברטס לא נשאר חייב וצמצם ל-18:16. זאק לידיי נכנס לקצב גם הוא וגלבוע ברחה עם ריצת 1:7 כדי לסיים את הרבע ביתרון שיא, 17:25.


רבע שני
: הרבע נפתח עם שלשה של טל קרפלס שהעלה את האורחים ל-11 הפרש, הדקות הטובות של לידיי נמשכו וגלבוע עלתה ל-21:34 לפני שטקש לקח פסק זמן. זה כנראה עבד, כי האוול קלע שש נקודות ברציפות ויחד עם ליאור אליהו הוריד את הפער ל-5 בלבד, 32:37 לגלבוע. אבל משם קרפלס והריסון קלעו עוד ועוד, ובראון הוסיף שלשה מכמעט חצי מגרש כדי להוריד את הקבוצות להפסקה במצב של 49:39.

ג'ייקובן בראון. מוביל את גלבוע (דני מרון)
ג'ייקובן בראון. מוביל את גלבוע (דני מרון)

רבע שלישי: המחצית השנייה נפתחה כמו שהקודמת נגמרה: עם זאק לידיי לא מפסיק לקלוע והאדומים לא מפסיקים לאבד כדורים. שלשה של דייסון מנעה מגלבוע לרוץ יותר מדי וצמצמה ל-57:46. דייסון הצליח לצמצם עד 8 הפרש בלבד, אבל למרות רבע רצוף החטאות מכיוון גלבוע החבורה של טל קטש לא הצליחה לחזור ולמשחק והוא הסתיים באותו הפרש כמו הקודם, 62:53.

רבע רביעי: ירושלים פשוט לא מצליחה לעצור את בראון ולידיי. השניים המשיכו לקלוע והעלו את גלבוע ליתרון שיא, 63:79. זה לא הפך לתבוסה משפילה יותר בעיקר בזכות ערב מצוין של האוול, שנראה שהוא היחיד שמסוגל לקלוע אצל המארחים. אבל זה הספיק רק כדי שהפער לא יהפוך לגדול מדי, ממש לא בשביל לחזור למשחק. קשה לחזור למשחק כשאתה מאבד כל כך הרבה כדורים. פרפרוגלו קלע שתי זריקות עונשין כדי להוריד ל-81:73. אבל זה כבר היה מאוחר מדי, המארחת לא הצליחה לסגור את הפער ואחרי עוד של של קרפלס, שלשה של דייסון קבעה שהמשחק יסתיים ב-78:85 לגלבוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי