חזרה לסדרה: הפועל ירושלים ניצחה בחוץ את הפועל גלבוע/גליל 85:93

גלבוע/גליל מול הפועל ירושלים
גלבוע/גליל מול הפועל ירושלים | צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

האלופה השוותה ל-1:1 ברבע הגמר, והחזירה לעצמה את יתרון הביתיות. גלבוע ברחה פעמיים עם מטווח שלשות מטורף, ירושלים חזרה בגדול בדרך למהפך עם 19 נקודות של דייסון, בראון קלע 25 למארחת

(גודל טקסט)
פלייאוף ליגת העל נכנס לקצב גבוה ואחרי שתי ההצגות אתמול, היום (שישי), נערכו עוד שני משחקים מרתקים. בראשון שבהם, הפועל אילת אירחה את הפועל חולון, גברה עליה 86:100, והשוותה את הסדרה ל-1:1.


מיד אחר כך, האלופה הפועל ירושלים הגיעה לגן נר למשחק מול גלבוע/גליל כשהיא בפיגור 1:0, ניצחה 85:93 בתום מותחן באווירה נהדרת, והשוותה את הסדרה ל-1:1. ארבע סדרות רבע גמר – כולן בשוויון 1:1.


הפועל גלבוע/גליל והפועל ירושלים סיפקו היום (שישי) את אחד המשחקים הכי קשוחים וסוערים שנראו העונה בליגת ווינר סל ובסופו של דבר מי שנותרה לעמוד אחרונה היא האלופה, שחזרה מפיגור דו-ספרתי מוקדם והשוותה את הסדרה עם ניצחון 85:93 בגן נר המפוצץ. המשחק השלישי בסדרה ייערך ביום ראשון בבירה וכעבור יומיים היא תחזור למשחק הרביעי בגלבוע.




לידיי ואלטיט מול דייסון (עודד קרני, מנהלת הליגה) 


קלעו להפועל ירושלים: ג'רום דייסון 19, ריצ'רד האוול 14 ו-8 ריבאונדים, רונלד רוברטס 14, טרנס קינזי 12, יותם הלפרין 11, קיילין לוקאס 9, בר טימור 7, ליאור אליהו 6, סטראטוס פרפרוגלו 1.


קלעו לגלבוע/גליל: ג'ייקובן בראון 25 ו-9 אסיסטים, חואקין שוכמן 17, זאק לידיי 16, טל קרפלס 11, דיאנג'לו הריסון 7,  ג'אקורי וויליאמס 6, בן אלטיט 3. 


מהלך המשחק
גלבוע/גליל פתחה עם בראון, הריסון, שוכמן, לידיי ואלטיט, ירושלים עם טימור, דייסון, קינסי, האואל ורוברטס. המארחים פתחו. דייסון והאואל נתנו לאלופה יתרון מוקדם, אבל בראון קלע את כל 11 הנקודות הראשונות של קבוצתו וקבע 4:11. דייסון קלע שלשה ראשונה לקבוצתו, אבל שוכמן צלף גם הוא ובראון עם השלשה הרביעית שלו במשחק שלח את קטש לפסק זמן בפיגור 21:9. לוקאס צינן את ההתלהבות עם שלשה ופאול והלפרין שעלה מהספסל קלע בקשת מעל לידיי, שבהתקפה הבאה ספג פאול טכני וראה את הקפטן האורח מצמק ל-23:19 מהקו. גג של פרפרוגלו הוציא את קינסי למתפרצת קלה שסגרה ריצת 2:14, אבל שוכמן מנע מהפך, 22:25. האואל צימק ל-25:24 אחרי רבע ראשון בקצב מצוין.



אוהדי הפועל ירושלים ביציע בגן נר (עודד קרני, מנהלת הליגה)


לידיי סחט עבירה שנייה ושלישית מהאואל תוך דקה והגדיל את היתרון לשש, אבל דאנק של רוברטס ושלשה של קינסי צימקו ל-30:29. קרפלס החזיר את המומנטום עם שלשה, חטיפה וליי אפ וגם סחט פאול בלתי ספורטיבי מטימור בירידה לפסק הזמן, 29:37 אחרי 2 מ-2 מהקו. הריסון פתח שוב פער דו-ספרתי, אבל דאנק גדול של רוברטס החל ריצת 0:8, קינסי קלע ודייסון הוריד ל-39:37 בסל במעבר. פרפרוגלו ירד לנוח אחרי פאול טכני (שלישי), אבל הריסון קלע רק 1 מ-3 מהקו ואיבד לדייסון שהוריד שוב ל-40:39. לידיי הגיע לשמונה נקודות מהקו, אבל האורחים שמרו מצוין וקינסי בחמש נקודות רצופות הפך את התוצאה, 42:44. וויליאמס השווה מהקו ואלטיט התרומם לפולו דאנק גדול, אליהו עלה על הלוח עם גויאבה ובראון על הבאזר נתן לאדומים יתרון 46:49 בירידה להפסקה.



אליהו נאבק עם שוכמן (עודד קרני, מנהלת הליגה)


שוכמן פתח את הרבע השלישי בשלשה מהפינה, אליהו קלע בצד השני, אבל לידיי החזיר את היתרון מהקו ושלשות של בראון ושוכמן קבעו 53:58. דייסון ענה בשלשה משלו, שוכמן ספג עבירה טכנית והריסון ביצע עבירה רביעית בניסיון שלשה של הלפרין, שנתן לאלופה יתרון 58:61. בראון התחמם עם עוד אחת מעבר לקשת, האואל תיקן החטאה של עצמו עם סל ופאול ולידיי מהקו הוריד ל-64:63 אחרי עוד ריבאונד התקפה. רוברטס הגדיל את היתרון בשתי קליעות עונשין ודאנק אחרי אסיסט נפלא של הלפרין שקבע 65:69 אחרי 30 דקות.



שוכמן במאבק על הכדור עם דייסון (עודד קרני, מנהלת הליגה) 


האואל מצא את רוברטס ששוב העביר את היתרון, 80:81. דייסון חטף לבראון במהלך הגנתי מרשים, טימור צלף שלשה ובראון מיד השיב לו עם שלשה מס' 7, 84:83. האואל הציל שתי התקפות תקועות והגדיל בסלים קריטיים ל-83:88. בראון חדר וסיים יפה ביד שמאל, אבל דייסון קבר שלשה אדירה מטווח גדול, 85:91, דקה ורבע לסיום. קינסי סחט פאול חמישי בהתקפה מהריסון, האואל החטיא פעמיים מהקו אבל טימור סגר עניין עם שתי קליעות עונשין, 85:93 בסיום. 


שחקן הפועל ירושלים, רונלד רוברטס אמר בסיום: "זה ניצחון טוב וחשוב מאוד בשבילנו. אני מקווה שזה ייתן את הטון להמשך הסדרה וגם במשחק הבא נהיה פיזיים וננצח. ניצחונות כאלה חשובים להמשך הדרך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי