דיברתולומיאו ייעדר גם ממשחק מס' 4, חשש שסיים את העונה

ג'ון דיברתולומיאו
ג'ון דיברתולומיאו | עד אבישי

הצהובים ייאלצו להסתדר ללא הקפטן נגד נס ציונה מחר, וינסו להימנע מהפסד שיגרור משחק חמישי, אליו לא הגיעו מזה שלוש שנים. הפועל תל אביב, לעומתה, צריכה רק ניצחון בית נגד אשדוד ותלויה הרבה בתומר גינת

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

פלייאוף רבע הגמר בליגת העל נכנס להילוך גבוה, שבוע בלבד לפני הפיינל פור. כבר מחר (שני) תוכל הפועל תל אביב להבטיח את מקומה בין ארבעת הגדולות לראשונה מאז 2005, אם תנצח בבית את מכבי אשדוד במשחק הרביעי בסדרה. היריבה העירונית מכבי תעשה זאת אם תנצח באולם לב המושבה את עירוני נס ציונה.

הפועל תל אביב – מכבי אשדוד (19:00)
מהומות האוהדים של הפועל תל אביב מלוות כל משחק בסדרה הזו, וזו אולי הסיבה שהיכולת הגבוהה של הקבוצה קצת נעלמת מהתודעה. האדומים הביסו את אשדוד שנתנה עונה סדירה אדירה בשני המשחקים האחרונים ואם ניזכר שבמשחק הראשון, באשדוד, המקומיים ניצחו רק לאחר הארכה נגלה שכנראה הפועל תל אביב גדולה על אשדוד בסדרה הנוכחית.

אחרי המשחק הראשון דיבר דני פרנקו על הצורך של קבוצתו בתומר גינת, שהגיע פצוע לסדרה. אתמול השחקן הוכיח את חשיבותו כשעלה מהספסל ל-24 דקות בהן תרם 16 נקודות והוריד חמישה ריבאונדים. אם הוא ימשיך וייכנס לכושר, לכל קבוצה בחצי הגמר תהיה בעיה. באשדוד היו מאוכזבים בשני המשחקים הראשונים בסדרה מסק הנרי, שכמו כל הקבוצה נתן יכולת אדירה בעונה הסדירה אבל בפלייאוף לא נראה טוב. אתמול הוא כמעט ולא ירד מהפרקט (38 דקות), קלע 19 נקודות ומסר חמישה אסיסטים, אך הוא עשה את זה לצד חמישה איבודים. אם אשדוד רוצה להביא את הסדרה למשחק חמישי, היא חייבת ריכוז גבוה יותר.

סק הנרי. מאבד יותר מדי כדורים (עדי אבישי)
סק הנרי. מאבד יותר מדי כדורים (עדי אבישי)

עירוני נס ציונה – מכבי תל אביב (20:30)
גם מכבי תל אביב יודעת שהיא יכולה לעלות מחר לפיינל פור הביתי, אבל אחרי שכבר הפסידה פעם אחת בנס ציונה בסדרה הנוכחית, היא יודעת שפשוט זה לא יהיה. הקפטן ג'ון דיברתולומיאו ימשיך להיעדר ובקבוצה חוששים כי סיים את העונה, לעומתו כארם משעור כשיר ויחזור לסגל. כמו שהתרגלנו בסדרה, ג'קסון, פראחוסקי ובולדן לא נרשמו למשחק.

נס ציונה רוצה לנצח ולגרור את מכבי למשחק חמישי לראשונה מאז 2015, אז עשתה זאת הפועל אילת של אלישי כדיר וקאליף וואייט. מכבי תל אביב היא היחידה בחמש העונות האחרונות שלקחה אליפות כשסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון. נס ציונה, שמעולם לא ניצחה את מכבי תל אביב שלוש פעמים באותה עונה, חייבת לשפר את ההגנה: בשישה המשחקים האחרונים היא סופגת בממוצע 97.5 נקודות למשחק. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי