מי יהיה האקס פקטור?

תומר גינת מול אלכס טיוס
תומר גינת מול אלכס טיוס | עדי אבישי

מכבי והפועל ת"א יתקשו להפתיע אחת את השנייה הערב אחרי חמישה משחקים העונה, מה שמשאיר את העניין בידיים של טיוס וגינת הגבוהים. אז האם המתאזרח יעשה את ההבדל או אולי חביב הקהל האדום? בן גולדפריינד מנתח

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בעוד מספר שעות ייצא לדרך הפיינל פור עם הדרבי התל אביבי הגדול. שני המאמנים הודו שמכיוון שנפגשו כבר חמש פעמים העונה (2:3 למכבי) הם לא יכולים לחדש או להפתיע יותר מדי, אבל לשתי הקבוצות יש אקס פקטורים בהם יצטרכו להיעזר כדי להעפיל לגמר.

אלכס טיוס
הוא ממש לא השחקן האהוד על האוהדים הצהובים וגם לא על שאר חובבי הכדורסל, אפילו שהוא משחק על תקן ישראלי ושיחק בעבר בנבחרת. הוא לא מתראיין או מדבר יותר מדי ובדרך כלל עושה מה שהוא צריך על המגרש, לא הרבה מעבר. אבל מבט שלושה מפגשי הליגה בין הקבוצות העונה מראה שמכבי תל אביב חייבת אותו ביכולת גבוהה כדי לנצח.

במשחק הראשון במחזור ה-11 בו הפועל ניצחה בהיכל 73:77, טיוס היה בינוני וקלע שמונה נקודות. הקלע הבולט היה דווקא מייקל רול, אירוע חריג במכבי תל אביב. במשחק השני במחזור ה-22 ניצחו האדומים 80:85 בבית, אז טיוס קלע 9 נקודות. במפגש השלישי, שוב במנורה מבטחים במחזור ה-28, ניצחו הצהובים 82:90 ואז אלכס טיוס היה הקלע המצטיין בקבוצתו עם 17 נקודות והוריד בנוסף שמונה ריבאונדים באחת מהתצוגות הטובות ביותר שלו העונה.

כלומר, הצהובים מחזיקים ביתרון בעמדות הפנים על הפועל תל אביב ואם אלכס טיוס יודע לנצל את זה הוא יכול להוביל את קבוצתו לגמר. בנוסף, חסרונו הצפוי של איתי שגב, המחליף הראשון של טיוס שדווקא היה ביכולת משופרת בסדרה מול נס ציונה, יכריח את שחקן הנבחרת בעבר לשחק יותר דקות וכמובן לנצל אותן בצורה טובה.


טיוס. לצהובים יש יתרון בעמדות הפנים (עדי אבישי)

תומר גינת
מהצד האדום מגיע תומר גינת. הוא דווקא כן אחד השחקנים האהודים על הקהל שלו והוא הלך והשתפר ככל שהעונה התקדמה. לסדרה מול מכבי אשדוד הוא הגיע מעט פצוע ודני פרנקו ידע למה הוא מתעקש על שיתופו – איתו הקבוצה נראית מחוברת יותר ומאיימת יותר.

במפגשים מול מכבי ניכרת תרומתו: 13 נקודות בניצחון הראשון, הצגה ענקית של 19 נקודות והרבה תרומה בהגנה בניצחון השני ורק חמש נקודות בהפסד, אז כבר נטען כי שיחק מעט פצוע.


גינת ומנקו. לא מעט תלוי שביתוף הפעולה בין השניים (דני מרון)

כמובן שלא מעט תלוי גם בשיתוף הפעולה שלו עם חברו הטוב רפי מנקו, אבל דני פרנקו והפועל תל אביב מבינים שאם גינת יצליח להתעלם מרעשי הרקע ולהתרכז במעמד ובמשימה שניצבים לפניו – הפועל תל אביב יכול לעשות משהו שידברו עליו עוד הרבה שנים.

אז מכבי תל אביב בדרך לאליפות ראשונה אחרי שלוש שנים או שהאדומים יצליחו להשיג תואר היסטורי מאז ההקמה מחדש? הכל מתחיל הערב ב-21:00 בהיכל מנורה מבטחים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי