פדרמן: לא נגמרנו כמו שהרבה חשבו, ספאחיה: העונה הקשה בקריירה

אוהדי מכבי תל אביב, השחקנים וצלחת האליפות
אוהדי מכבי תל אביב, השחקנים וצלחת האליפות | עדי אבישי

מאמן מכבי ת"א לאחר הזכייה באליפות אחרי ארבע שנים: "מגיע לשחקנים, ניסיתי להסביר להם כמה הם טובים. אני מנוסה ולא חשבתי שעליי להוכיח". פניני: "אי אפשר להפיל את התיק על רייס". השופטים יצאו בליווי משטרתי

(גודל טקסט)
שלוש עונות רצופות מכבי תל אביב לא זכתה להניף את צלחת האליפות, הערב (חמישי) היא עשתה זאת בפעם ה-52 בתולדותיה בזכות 75:95 מוחץ על הפועל חולון. אלכס טיוס 


כבר ברבע הראשון פתחו הצהובים של נבן ספאחיה יתרון דו ספרתי שמחזיקת הגביע כמעט שלא הצליחה לעשות דבר מולו והמאמן אמר כשהוא לבוש בחולצת האליפות: "זה לא מה שחשבתי עליו, אלא רק להרים את השחקנים שלי ולהסביר להם כמה הם טובים. זה מגיע להם. לא רציתי לומר לפני המשחק משהו, אבל עברתי משחקי גמר רבים ועזרתי לשחקנים ותמכתי בהם בסיטואציה הזו, על הפרקט ומחוצה לו. יש לי ניסיון והעברתי אותו. הייתה לנו עונה ארוכה עם עליות ומורדות ואני יכול לומר שזו העונה הכי קשה שהייתה לי. אני לא חושב על כך שאני צריך להוכיח משהו, אני רק שמח בשביל האוהדים והשחקנים שחלקם זוכים באליפות ראשונה. היה חשוב לנו לזכות אחרי שלוש עונות שלא עשינו זאת".


אחד מבעלי מכבי תל אביב דייויד פדרמן טען: "זה מרגש אותי לזכות אחרי ארבע שנים, כי זה מרגש את הקהל. הוא קיבל סיבה לחשוב שמכבי עוד לא נגמרה כמו שהרבה חשבו. יש פה בסיס והרבה אנשים שוכחים שעם כל הבעיות שהיו, לא היינו רחוקים מלהגיע רחוק גם ביורוליג. זה אמנם לא הצליח, אבל גילינו אופי. אין ספק שהחתמת פארגו הייתה מאוד חשובה. אם אליפות יותר חשובה מטופ-8 ביורוליג? שניהם חשובים".



נבן ספאחיה חוגג את העונה הקשה בקריירה עם צלחת (עדי אבישי)


"אני מאוד מוטרד ממה שקורה בארץ, אנשים לא מבינים שהעולם גדול יותר מישראל. הקהל יכול ליהנות מכדורסל עם תחרות, אבל אנחנו לא יכולים להתחרות באירופה – תראו את התוצאות של הישראליות באירופה, זה כישלון גמור. אנחנו מסיקים שנמאס לנו מהמגבלות ומהעובדה שבישראל משחקים שלא כמו בכל מדינה נורמלית באירופה", הוסיף פדרמן שגם סירב לאשר שספאחיה ימשיך בטענה שיש מאמן מקצועי ואנשי הנהלה נוספים שיקבלו את ההחלטה.


ג'רמי פארגו
: "אני מאוד מאושר. אני לא יודע להסביר את השינוי מאז שהגעתי, הגעתי לעזור ולהביא לקבוצה את מה שאני יודע. החבר'ה בקבוצה קיבלו אותי מהיום הראשון. רציתי רק להיות אני בכל אספקט. החבר'ה קיבלו אותי בזרועות פתוחות והייתי בסיטואציה שאפשרה לי להיות אני ולקחת אחריות כשחקן בקבוצה. הייתה לי את ההזדמנות ואני שמח שאנחנו אלופים. אם אשאר בעונה הבאה? אני אשמח לעבוד איתכם בטלוויזיה (מתבדח). אני אוהב את ישראל ונהנה לשחק כאן, כולם יודעים את זה, אבל זו לא החלטה שלי".



אלכס טיוס זוכה לכבוד על פיינל פור נפלא (עדי אבישי)


המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ': "בישראל זו לא עונה טובה אם אתה לא זוכה באליפות, אבל התחלנו בתהליך והיו לנו בו עליות, ירידות, רגעים טובים ורגעים, אבל אנחנו עכשיו ראויים לכבוד ועלינו להמשיך לעבוד בשביל העתיד.  אנחנו בונים קבוצה שתוכל להתחרות ושלא נצטרך לפצל אותה במסגרות. אנחנו רוצים להתקדם ולהתפתח, מכבי זו משפחה וככזו עלינו להישאר ביחד כקבוצה. לקחנו סיכון עם פארגו, אבל המאמן רצה לתת דחיפה נוספת לקבוצה. כמה מהזרים יישארו? ננסה לשמור כמה שיותר, עשינו גם כמה מהלכים מאחורי הקלעים שתשמעו עליהם. בתור המנהל המקצועי אני יכול לומר שספאחיה ממשיך".


ג'ייק כהן: "זו הייתה עונה מורכבת עם עליות וירידות. החבר'ה היו כאן אחד בשביל השני ועשינו את זה, אנחנו אלופים אחרי 10 חודשים שחשבו שאנחנו כישלון. הסוד שלנו? יש לנו חבר'ה טובים בחדרי ההלבשה, אנשים טובים שעבדו קשה". לאחר מכן כהן הוסיף בעברית ואמר לאוהדים: "אני אוהב אתכם".

SUPERSTARS pic.twitter.com/dCuOrnoSY7

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) June 14, 2018

גיא פניני, מי שהיה בצד השני לאורך שנים, ניסה להסביר את התחושה אחרי ההפסד בגמר: "מגיעות להם הברכות, הם שיחקו טוב וקפצו עלינו מהרגע הראשון ולא הגבנו. לא קל להפסיד תואר, זה קשה, אבל יש המון גאווה בחבר'ה ובמועדון. עשינו עונה ממש גדולה, חלומית והיינו פסע מהיסטוריה. אקח המון דברים לכל החיים שלי מהעונה הזו. היה לי כיף. איבדתי שני כדורים בהתחלה ולא הגבנו לבליץ שלהם, הם היו אגרסיביים ושכבר עשינו קולות של חזרה זה לא הספיק. הם היו ממש טובים היום".


על חזרת גלן רייס ג'וניור: "גלן עשה איתנו דברים מדהימים והגיע לו להיות פה איתנו. לא יכול להגיד אם הוא עזר או לא כי למעשה אף אחד לא היה טוב, אבל אי אפשר להפיל את התיק עליו. קל להגיד בדיעבד שזה הרס את הכימיה ואני גם לא חושב שזה קרה. אני אמשיך לשחק בחולון גם בעונה הבאה".


המאמן דן שמיר אמר על גלן רייס: "הוא בא כדי לעזור ועשה כל מה שהוא יכול, גם בסיטואציה לא פשוטה מבחינתו. רע לי מאוד עם ההפסד בגמר, אבל אני שלם ושמח עם ההחלטה לסיים את זה ככה". בסיום המשחק נאלצו השופטים לזכות לליווי משטרתי, מכיוון שהותקפו על ידי אוהדי הפועל חולון.



 גלן רייס. "אי אפשר להפיל את התיק עליו" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי