יותר בלו מתומאס: הכירו את הרכש של מכבי תל אביב

אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו | מכבי תל אביב

גבוה עם יד נהדרת, חכם, אבל לא אתלטי, שומר סולידי וחסר ניסיון ברמות הגבוהות. אנג'לו קלויארו התקדם לאט עד שרגע לפני גיל 29, הגיע לאלופת ישראל. האם הוא מספיק טוב ליורוליג? הדעות חלוקות. פרופיל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה אמש על החתמת שחקן רכש שני, אנג'לו קלויארו, פורוורד בן 28, 2.03 מטר, אמריקאי-איטלקי ששיחק ביורוקאפ ובליגת האלופות, אבל מעולם לא הופיע ביורוליג. סימני השאלה זהים לאלו של הרכש הראשון. שוב הצהובים הולכים על שם פחות נוץ וחסר ניסיון במפעל האירופי הבכיר. מה יתרום לקבוצה השחקן שהוביל את באנביט לעונה חלומית בטורקיה? הפרשנים מנתחים.

קליוארו שיחק באוניברסיטת סן פרנסיסקו, שם בעונה האחרונה שלו קלע בממוצע 14 נקודות והוריד 5.9 ריבאונדים למשחק, ב-2012 ניסה להיבחר בדראפט ה-NBA אך לא הצליח ויצא לאירופה. אחרי חצי עונה בבולגריה, הוא נדד לתחנה הראשונה שלו בגרמניה, מיטלדויטשר, קלע 12 נקודות בממוצע למשחק ונבחר לחמישיית העונה של הליגה. בתחילת עונת 2014/15 עבר לטלקום בון, עזר לה להגיע לחצי גמר הגביע ולסיים במקום הרביעי בליגה, הישגי השיא של הקבוצה.

"קלויארו לא אתלטי במיוחד אבל מאוד חכם. יש לו קליעה שנראית אולי קצת מוזר, אבל מאוד מאוד יציבה", מספר עליו לייזי גורדון, פרשן הכדורסל של ספורט1, "זו בחירה טובה מאוד של מכבי שמראה שהיא עושה שיעורי בית כי הוא הולך להשתלב טוב מאוד בקבוצה, הוא קבוצתי מאוד. חשוב מאוד שהוא שחקן גבוה שיודע לקלוע מבחוץ".

גורם נוסף בליגה שמכיר את השחקן סיפר על היתרונות והחסרונות של קלויארו: "הוא יכול לשחק בעמדה מספר ארבע בלבד. הוא לא מאוד מגוון ביכולות ההתקפיות שלו, אבל יש לו קליעה טובה מאוד לשלוש, לא ברמה של דייויד בלו, אבל עדיין זריקה טובה שצריך לכבד אותה. זה ייתן למכבי את האפשרות להפחיד קבוצות והן יצטרכו לשמור עליו. מעבר לזה הוא שחקן יחסית אינטנסיבי, פיזי, שומר טוב. לא תמיד הוא היה כזה, אבל בשנים האחרונות הוא מאוד התפתח פיזית ועלה במשקל".


לא מאוד מגוון ביכולות ההתקפיות, אך עם זריקה שצריך לכבד (FIBA)

הוביל קבוצה קטנה, חסר ניסיון ביורוליג
אחרי שתי עונות בינוניות בספרד ובטורקיה הוא חתם בקיץ שעבר בבאנביט שנרשמה לליגת האלופות של פיב"א. את הליגה הוא סיים עם ממוצע נקודות של 13.1, 5.9 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים למשחק. משחק השיא שלו היה דווקא בהפסד חצי גמר הפלייאוף לפנרבחצ'ה אז הפציץ 29 נקודות, יחד עם חמישה ריבאונדים, חמישה אסיסטים ושלוש חטיפות. בליגת האלופות הוא הגיע עם הקבוצה לרבע הגמר. בליגת האלופות הוא שיחק 18 משחקים בהם קלע 11.8 נקודות למשחק.

על חוסר הניסיון שלו ביורוליג מסביר הגורם: "מדובר פה בהימור כי הוא ממש לא שחקן יורוליג ברמה גבוהה. אם מכבי מייעדת לו את העמדה של השחקן הבכיר בעמדה מספר ארבע, אני לא בטוח שיש לו את היכולות המספיקות לזה. הוא, למשל, הרבה פחות כישרוני מדשון תומאס. אבל אם הוא מיועד להיות שחקן שעולה מהספסל ל-18 דקות בערב – הוא החתמה אדירה". לייזי גורדון נשמע קצת יותר אופטימי: "ממש ממש לא נורא שאין לו ניסיון ביורוליג. הוא ישתלב מהר מאוד במערכת וילמד את מה שהוא צריך ללמוד. תוך כדי תנועה הוא יבין מה צריך לעשות גם ביורוליג".

"הוא לא שומר אדיר כמו שאנחנו רואים ביורוליג, לא מוריד המון ריבאונד, אבל הוא כן עושה עבודה ומה שהוא צריך לקלוע הוא יקלע. הוא ייתן למכבי קליעה וקשיחות, אבל לא ייתן שום מימד של יצירה. אף פעם לא ישחקו עליו תרגיל במיוחד, הוא לגמרי שחקן משלים", מסכם הגורם.

החתמת קלויארו מסמנת ככל הנראה את ההבנה של מכבי ת"א כי הם ייפרדו במהלך הקיץ מג'ונה בולדן שנמצא עם הפנים ל-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי