יותם הלפרין יפרוש וימונה למנהל הספורטיבי של הפועל ירושלים

יותם הלפרין
יותם הלפרין | אודי ציטיאט

במסיבת עיתונאים מטעם המועדון (שלישי, 17:00) יודיע הגארד בן ה-34 על סיום דרכו כשחקן ויזכה לתפקיד שלא היה במועדון עד היום. זכה בסך הכל בשמונה אליפויות, פעמיים ביורוליג ובשבעה גביעים

(גודל טקסט)

אחד השחקנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים ומי שהפך בחמש השנים האחרונות לסמל בהפועל ירושלים, יותם הלפרין, פורש מכדורסל ומצטרף לצוות הניהולי של הפועל ירושלים. הוא יודיע על כך במסיבת עיתונאים רשמית שתיערך באולם פיס ארנה כבר מחר (שלישי, 17:00).

לפי המסתמן, המועדון "יבנה" במיוחד בשביל הלפרין תפקיד של מנהל ספורטיבי, שכרגע לא קיים במועדון. במסגרת התפקיד הוא יהיה שותף בבניית הסגל בעונות הבאות, יסייע בגיוס תורמים וספונסרים ויעזור לשחקנים הזרים בהתאקלמות בארץ. במסגרת התפקיד החדש ייתכן שהלפרין ייסע כבר בשבועות הקרובים לארצות הברית יחד עם הבעלים גיא הראל על מנת לגייס כספים עבור המועדון. מי עוד עשוי להצטרף לנסיעה במפתיע הוא אמרה סטודמאייר, על אף שהוא עדיין מתלבט האם להצטרף למועדון כשחקן פעיל לקראת העונה הקרובה.

הלפרין גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, עלה לקבוצה הבוגרת בגיל 17 ושיחק בשורותיה במשך שש שנים בשתי קדנציות שונות. הוא זכה עם המועדון פעמיים ביורוליג, חמש פעמים באליפות וארבע פעמים בגביע המדינה. בחמש השנים האחרונות שיחק כאמור בקבוצה מהבירה, זכה עימה בשתי אליפויות והוביל אותה ב-2017 לחצי גמר היורוקאפ. הוא היה אחד מסמלי המהפך של אורי אלון בכדורסל הישראלי וסימן את תחילת הדרך של שחקנים ישראלים בכירים שמעדיפים את האדומים מהבירה על פני הצהובים מתל אביב. הלפרין גם שיחק באולימפיה לובליאנה הסלובנית וזכה איתה בדאבל, גם הניף פעמיים את הגביע באולימפיאקוס ושחק גם בספרטק סנט פטרסבורג ובבאיירן מינכן.

בנבחרת ישראל הוא מחזיק ברזומה מרשים לא פחות. ב-175 הופעות במדים הלאומיים הוא קלע 1635 נקודות (9.3 בממוצע למשחק), הופיע בשש אליפויות אירופה וב-2007 אף הוביל את קלעי ישראל עם ממוצע של 14 נקודות למשחק. עם נבחר העתודה הוא זכה במדליית הכסף באליפות אירופה, בה שהיה הישג השיא של הנבחרת עד השנה.


שמונה אליפויות, שתי זכיות ביורוליג ושבעה גביעים (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי