מזרחי: "אי אמינות? רק חמור לא משנה את דעתו"

נבן ספאחיה, שמעון מזרחי, ניקולה וויצ'יץ'
נבן ספאחיה, שמעון מזרחי, ניקולה וויצ'יץ' | אודי ציטיאט

מכבי ת"א ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת העונה והיו"ר התייחס לסוגיית פיצול הקבוצה שלא יצאה לפועל. ספאחיה: "הייתה קדם עונה אולי הכי מסובכת בקריירה שלי" וויצ'יץ': "מעולם לא ראיתי לו"ז קשה כל כך"

(גודל טקסט)
אחרי ששוב עברה מתיחת פנים הקיץ ובסופו של דבר תפתח את העונה עם סגל אחד לליגה וליורוליג מכבי תל אביב והמאמן נבן ספאחיה עורכים בשעה זו מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת העונה החדשה.


היו"ר שמעון מזרחי שנכנס לשנתו החמישים במועדון הצהוב פתח את מסיבת העיתונאים: "נמצאים בפתחה של עונה חדשה שמה שמסמל אותה זה הניסיון שלנו לשמר את מירב השחקנים מהעונה שעברה ככל הניתן יחד עם שילוב שחקנים חדשים ונרה שההתאקלמות שלהם באה יחסית מהר בהתחשב בעובדה ששישה מהם היו במשחקי הנבחרות ואני בטוח שהמאמנים יצליחו לאחד אותם. בנוסף השחקנים שלנו שצמחו בנוער כמו יובל זוסמן, דני אבדיה ונמרוד לוי. מגיעים מחר לגביע ווינר בלי לשמאמנים הייתה אפשרות לערוך אימון אחד".


מזרחי התייחס גם לוועדת שרעבי ולסוגיית פיצול הקבוצה שירדה מהפרק: "הקיץ הזה היה בסימן ועדת שרעבי שישבה על המדוחה ובהתאם למספר הבנות שהיו צריכות להתקבל פה אחד, דבר שלא נעשה עד כה. ייתכן שהוועדה תיתן המלצות מטעמה. על כל פנים נמתין בסבלנות להמלצות. החלטנו בשלב הזה להקפיא את ההחלטה שהייתה לנו לפתוח את העונה עם שתי קבוצות. בסגל השחקנים שיש לנו היום יש אפשרות לעשות את זה אבל לא נעשה את זה כדי לתת הזדמנות לעשות שינויים לתקנון שאין בשום מדינה או ליגה אחרת. לא באנו להתווכח עם תקנון, אלא לפתוח עונה חדשה עם ניסיון להגיע למירב ההישגים".


אם מדובר באי אמינות כלפי הקהל: "אני בהחלט לא חושב שיש כאן אי אמינות כלפי הקהל שחלק לא מבוטל ממנו היה נגד פיצול הקבוצה. זאת לא בדיוק הבעיה. הבעיה היא שכשאנחנו חשבנו שצריך לערוך את הפיצול הזה לא חשבנו שטעינו נוכח התקנות שלא דומות לשום מקום באירופה. חשבנו שזה נכון לעשות. כשקיבלנו פניות לוחצות מצד המנהלת ו-ועדת שרעבי החלטנו להקפיא את התוכניות. נאמר כבר שרק חמור לא משנה את דעתו אז בטח שאפשר לשנות דעה".


pic.twitter.com/2RJoQN5lu0

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) September 30, 2018

המטרות שהוצבו לצוות המקצועי: "אותן מטרות כמו בכל עונה. לחם חוקנו הוא השגת האליפות במדינת ישראל וגביע המדינה. להשתדל להעפיל לשמונה הגדולות ביורולג ואם אפשר להגיע לפיינל פור. משימה לא פשוטה בהתחשב בזה שכל הקבוצות התחזקו משמעותית. גם אנחנו התחזקנו משמעותית. מה שלא פחות חשוב הוא שהמרקם האנושי שלנו הוא פנטסטי ואני אומר שאם הצד המקצועי יהיה כמו האנושי זכינו".


המאמן נבן ספאחיה התייחס לעונה השנייה שלו ברציפות והשלישית בקריירה במכבי תל אביב: "הייתה קדם עונה אולי הכי מסובכת בקריירה שלי, אבל לא ניקח את זה כתירוץ. היום זה האימון הראשון יחד ואין תירוצים. נעשה מה שהבטחנו לאוהדים".


 


קדם עונה לא פשוטה. ספאחיה (אודי ציטיאט) 

 

איך ייקח את הקבוצה לשלב הבא: "זאת המשכיות של התהליך שהתחיל בשנה שעברה של בנייה מוחלטת מחדש. בנינו ליבה ועכשיו יש לנו סביבה עוד שחקנים וזה קל לנו יותר לעשות סקאוטינג על שישה או שבעה שחקנים במקום על 12. עשינו עבודה טובה ומה שיש לי בקבוצה עד עכשיו נותן לנו הזדמנות לעבוד קשה וטוב יותר. הכימיה היא הדבר הכי חשוב בקבוצה וכראיתי את זה בקדם העונה. באתי הפעם בזמן, כלומר הייתי בתוך מכבי בניגוד לפעמים הקודמות. זה לא תירוץ כי מתקדמים כדי לשפר את מכבי וזה בדיוק מה שנעשה השנה עם הקבוצה החדשה. יש לנו על הנייר קבוצה טובה יותר משנה שעברה והכל יהיה תלוי בכימיה ואני מאוד מאמין בזה. לחץ? אתם חושבים שיש יותר לחץ מלהיות מאמן מכבי תל אביב בכל זמן נתון?".


המצב בסגל הקבוצה: "אני חושב שכששמים 12 שחקנים שלא שיחקו לעולם כדורסל ביחד זו בעיה. אבל עכשיו כשחלקם שיחקו יחד זה קל יותר ואני לא חושב שזאת תהיה בעיה. טאריק וג'וני יצטרכו להסתגל, אבל ממה שראיתי זה יקרה בקרוב".



סגל הקבוצה (אודי ציטיאט)


המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' נשאל גם הוא על שני הסגלים וענה: "סיגלנו את הקבוצה לתחרויות שיש לנו. למדתי משהו מהעונות הקודמות ואני חושב שזה יהיה מעניין איך ניראה ואיך נשחק. קדם העונה הייתה מאוד מסובכת ומוזרה. אנחנו צריכים לעבוד ביחד ולהתאמן יחד. ויש לנו לו"ז קשה כמו שלא ראיתי אף פעם. אני מאמין שהקבוצה הזו יכולה לעשות דברים מדהימים העונה אבל זה תהליך שאנחנו צריכים להסתכל עליו כשלושים משחקים ולהיות סבלניים. בעונה שעברה פתחנו נהדר והפסדנו בסוף. יש עומק לשרוד העונה 85 משחקים".


השחקנים הצעירים בקבוצה, אבדיה וזוסמן: "מה שלא יודעים זה שהייתה להם תוכנית מיוחדת ואני בטוח שהם עבדו יותר מכל הישראלים האחרים בשנים האחרונות. אנחנו מדברים על הכישרונות בגדולים בכדורסל הישראלי והם במכבי. בישראל אין סבלנות אבל היא חלק מהתהליך ועם כמה שהיינו רוצים לראות אותם משחקים 30 דקות במשחק בגיל 18 זה לא עובד ככה. מכבי היא מועדון מיוחד ולהתפתח ולהיות חלק ממכבי לוקח זמן. הם מבינים את זה וגם אנחנו מבינים שצריכים לתת יותר הזדמנויות. בסופו של דבר הם צריכים להראות שמגיע להם. לא רוצה להפריד בין ישראלים לזרים. אם לא החוקים הטיפשיים האלה הם אולי היו משחקים אפילו יותר. כל אגדות הכדורסל בישראל הגיעו ממכבי תל אביב. זה מה שאנחנו עושים ורוצים שזה ימשיך".

 


וויצ'יץ'. לו"ז קשה (אודי ציטיאט)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי