נבן ספאחיה הלך? בכלל לא הרגשנו שבא, שהיה כאן

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | אודי ציטיאט

ההגנה שלו נראתה כמו ישראל מול החמאס. מול גראן קנאריה הוא נראה כמו מישהו שארז את כל הבית עוד לפני שהמריא. דורון ברוש נפרד מעוד פיאסקו של הנהלת מכבי ת"א בכדורסל

(גודל טקסט)

כמו צל חולף בשדותינו עבר פה נבן ספאחיה, אסף לכיסיו מיליון וחצי דולר וייעלם הרחק מעבר לאופק. איש כמעט לא הרגיש את נוכחותו כאן. הקהל ביציעים לא אהב או תיעב אותו, לא צעק בהערצה "נבן נבן", או "תתפטר תתפטר". השחקנים לא השליכו אותו לאוויר אחרי שלקחו אליפות בעונה שעברה, או נשאו אותו על כתפיים לגזור את הרשת.

גם על הפרקט עצמו לא נראה שמישהו עומד מאחורי הקווים. פה ושם אפשר היה לזהות איזה שמץ של תרגיל התקפה, אבל ההגנה נראתה פחות או יותר כמו ישראל נגד החמאס. מנמנמים על המקום, לעיתים נעים כמו כלונסאות מגושמות חסרות תיאום ובעיקר מחכים שהשעון יראה אפס ואפשר כבר יהיה ללכת הביתה.

לא ברור בעצם מדוע החתימה הנהלת מכבי ת"א את נבן ספאחיה מלכתחילה. את המהפכה להשבת מכבי למרכז הבמה, למי ששכח, התכוונו לבצע כבר בתחילת העונה הקודמת. היו ברזומה של ספאחיה לא מעט תארים (אמנם האחרון שבהם בשנת 2011), וגם היה עוזר מאמן אטלנטה, אבל כל זה לא בהכרח עושה בן אדם לכוכב זוהר ששחקנים ישכבו בשבילו על הפרקט אחרי כל כדור.

 


וספאחיה הרי לא היה זר למכבי ת"א. הרי עשר שנים בדיוק קודם לכן, שוב אחרי עונה בה לקח את האליפות כאן, פוטר ספאחיה מאימון הקבוצה. ההנהלה הרי הכירה את הבנאדם, את יכולותיו ובעיקר את מגבלותיו, אז להתחיל מהפכה חדשה דווקא איתו?

לא ברור בעצם למה בתום העונה הקודמת, כשג'רמי פארגו – כוכב אחד לבד, פארגו ולא אחר – החזיר את האליפות למכבי ת"א בקליעות משוגעות, בשפיץ של הנעל, בסגנון שלא קשור לכדורסל קבוצתי, שלא קשור לעבודת מאמן, לא נשלח ספאחיה הביתה.

ג'ורדי קרויף, כשהגיע למועדון תל אביבי, היה מתקבל בשאגות הערכה, בחיבוקים ובמחיאות כפיים. לספאחיה לא בטוח שהיו נותנים בכלל להיכנס. המאמן היקר ביותר בארץ הצליח להיות הבלתי מוערך ביותר. אם כבר נזכור ממנו איזה דבר זה המזג הרע, הצרחות מהספסל, חוסר הכריזמה והראיונות היבשושיים וחוסר היכולת לחייך.

גם איביץ' לא מחייך, אבל לכו תשוו. תבחנו את הקבוצה שלו ותראו איביץ' בכל פינה. אפשר להגיד משהו דומה על הקבוצה שהייתה של ספאחיה עד אתמול?


איביץ'. לכו תשוו אותו לספאחיה (ערן לוף)

זה נראה כאילו הוא בעצמו ויתר. שהוא עושה דווקא. שמול גראן קנאריה לא השתמש אפילו בסקאוטינג. גראן קנאריה נקנקו את מכבי עם אותו שניים על שניים בתחילת התקפה שוב ושוב ושוב, עשרות פעמים, ונראה שמכבי לא שמעה על זה בחיים. ספאחיה מצדו לא טרח להגיב. לי באופן אישי הוא נראה כמו מישהו שארז כבר את כל הבית עוד לפני שהמריא לספרד.

ונשאר רק עוד פינאלה אחד מצד הנהלת מכבי ת"א לסיפור הלא מוצלח שלהם. שלושה ימים של מו"מ דולף כמו שטפון עם המאמן המיועד החדש שנמרח לאורך ורוחב כלי התקשורת בוודאי הוסיפו כבוד ופאסון לספאחיה באימוני הקבוצה לקראת המשחק ביורוליג מול אנדולו אפס בחוץ. וליתר בטחון זרקה ההנהלה גם את גיא גודס. עושה הרבה חשק לצפות במשחק מחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי