בשבת: מכבי ת"א תארח את הפועל ירושלים במשחק העונה

מייקל רול, דיאנדרה קיין
מייקל רול, דיאנדרה קיין | עדי אבישי

שתי קבוצות הפאר של הכדורסל הישראלי ייפגשו ב'קלאסיקו' הראשון של העונה. הצהובים ינסו לשים מאחוריהם את הפסד היורוליג האחרון, כריס ג'ונסון ימשיך להיעדר משורות האורחים. וגם: חולון תתמודד נגד נס ציונה

(גודל טקסט)

המחזור ה-10 של ליגת ווינר סל יחל מחר (שבת) בניחוח אירופי כאשר כל ארבעת הנציגות שלנו בשלושת המפעלים האירופים יתמודדו אחת נגד השנייה: במפגש המוקדם (18:00) הפועל חולון תתמודד נגד נס ציונה, ומיד לאחר מכן (20:20) יערך הקלאסיקו הראשון של העונה כשמכבי תל אביב תארח את הפועל ירושלים בהכיל מנורה מבטחים.

מכבי תל אביב (2:7) – הפועל ירושלים (2:6)
מכבי תל אביב תחתום שבוע עמוס כשתשחק מחר את משחקה הרביעי השבוע כשהיא ניצחה משחק אחד נגד בני הרצליה והפסידה שניים נגד נס ציונהובאסקוניה ויטוריה. מנגד אצל הפועל ירושלים שהפסידה גם היא את משחקה האירופי האחרון נגד א.א.ק אתונה תמשיך להתמודד לא כריס ג'ונסון הפצוע.

כל שלושת המפגשים האחרונים ביניהן בהיכל מנורה מבטחים היו דרמטיים והוכרעו בשניות הסיום: בנובמבר 2016 ניצחה מכבי ת"א 83:85 מדאנק של ג'ו אלכסנדר בשניות הסיום, בסיבוב השני אשתקד ניצחו הצהובים 74:77 אחרי שחזרו מפיגור דו-ספרתי ברבע הרביעי ובסיבוב השלישי ניצחה הפועל ירושלים 81:82 משלשה של סטראטוס פרפרוגלו שהשלימה קאמבק מאוחר.


הברומטר של מכבי תל אביב. ג'ייק כהן (עדי אבישי)

מכבי ת"א מחזיקה במאזן הבית הכי טוב בליגה: חמישה ניצחונות מחמישה משחקים והפרש סלים 91.0 – 62.0. בארבעה מחמשת משחקי הליגה שלה העונה בהיכל מנורה מבטחים ניצחה האלופה בפער של 32 נקודות ומעלה. כמו כן, הצהובים קלעו לפחות 10 שלשות בכל אחד משלושת המחזורים האחרונים, אחרי שעשו זאת רק פעם אחת בחמשת משחקי הליגה הקודמים.

הפועל ירושלים קבעה במחזור שעבר שיא ליגה עונתי של 10 חסימות – שווה לשיא המועדון בכל הזמנים. טיישון תומאס וליאור אליהו הובילו עם 3 גגות כל אחד. בנוסף, האדומים מסרו בשבוע שעבר שיא עונתי של 27 אסיסטים, שהתחלקו בין שמונה שחקנים שונים. ירושלים מגיעה למשחק עם מאזן זהה בבית ובחוץ: 1:3.

ג'ייק כהן ממשיך להיות ברומטר משמעותי מאוד במשחקי הליגה: בשבוע שעבר הוא עלה מ-3 נקודות ומדד 3 בהפסד בנס ציונה ל-15 נקודות ומדד 22 (שיא עונה) בניצחון בהרצליה. בסך הכל העונה רושם הביג מן של הנבחרת 10.0 נקודות, 4.6 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים ומדד 15.4 בניצחונות לעומת 1.5 נקודות, 2.5 ריבאונדים, 1.0 אסיסטים ומדד 1.5 בלבד בהפסדים.

ג'יימס פלדין הוביל את קלעי הפועל ירושלים בשני המחזורים האחרונים עם 26.0 נקודות ב-29.5 דקות בממוצע מהספסל. הגארד מהרפובליקה הדומיניקנית הפגיז 8 מ-16 לשלוש בשני הניצחונות האחרונים, בעוד לפני כן העונה עמד על 8 מ-27 בלבד מעבר לקשת. פלדין מוביל את הליגה בנקודות לדקה עם 0.74 – כלומר כ-3 נקודות בכל ארבע דקות על הפרקט. בנוסף, הוא רביעי בטבלת מלך הסלים עם 19.4 נקודות בממוצע.


ממוצע של 26 נקודות בשני המשחקים האחרונים. ג'יימס פלדין (עדי אבישי)

הפועל חולון (2:7) – עירוני נס ציונה (6:3)
הפועל חולון מחזיקה ברצף של ארבעה ניצחונות מול נס ציונה מאז מאי 2016, אחרי שהכתומים גברו עליהם בחמישה מששת המפגשים הקודמים בין הקבוצות. בביקור האחרון שלה בהיכל טוטו הובילה נס ציונה ב-17 בתחילת הרבע השלישי, אבל נכנעה בסופו של דבר 92:86, בין היתר בשל ריצת 0:14 של הסגולים ברבע הרביעי.

הפועל חולון ניצחה בכל ארבעת משחקי הבית שלה העונה בליגה, כאשר בכל שלושת האחרונים היא יצאה מפיגור דו-ספרתי במהלך הערב. התוצאה הממוצעת של מחזיקת הגביע ברבעים האחרונים בבית עומדת על 22.8 – 15.0 לזכותה. בחמישה משחקים העונה ספגו הסגולים בין 70 ל-78 נקודות (ובכולם ניצחו), בארבעה משחקים הם ספגו מעל 98 נקודות (בשניים מהם הפסידו, בשני האחרים ניצחו לאחר הארכות).

מאז שגברה על מכבי ראשל"צ במחזור הפתיחה, עירוני נס ציונה עומדת על רצף של ארבעה הפסדי חוץ בליגה בהפרש מצטבר של 52 נקודות. ביורופקאפ לכתומים מאזן חוץ טוב בהרבה, שלושה ניצחונות מול שלושה הפסדים, ובשבוע שעבר הם הנחילו לאלופת בולגריה לבסקי סופיה הפסד בית ראשון העונה במפעל. אחרי שלא עברה שמונה שלשות באף אחד מחמשת מחזורי הפתיחה, נס ציונה קלעה כמות שלשות דו-ספרתית בכל אחד מארבעת האחרונים.


היה קרוב לטריפל דאבל בניצחונות של נס ציונה. טל דן (אודי ציטיאט)

קאליף ווייאט נעצר על מדד חד-ספרתי בשלושה מארבעת המחזורים האחרונים ובשבוע שעבר בראשל"צ רשם שפל עונתי של אסיסט בודד מול ארבעה איבודים. הגארד, שבשלושה משבעת משחקיו העונה קלע 21 נקודות ומעלה, פוגש לראשונה את עירוני נס ציונה מאז שעזב אותה בקיץ בתום עונת קאמבק יפה. בשלושת המשחקים האחרונים שלו נגד הכתומים, כאשר עוד שיחק באילת, הוא קלע 21, 33 ו-21 נקודות בהתאמה בדרך לסוויפ עונתי 0:3

בשני הניצחונות האחרונים של נס ציונה, טל דן פלירטט עם טריפל דאבל: 13 נקודות, 14 ריבאונדים ו-9 אסיסטים נגד באר שבע, 9 נקודות, 13 ריבאונדים ו-7 אסיסטים מול מכבי ת"א. הכתומים הפסידו בכל חמשת המשחקים בהם הקפטן נעצר על מדד חד-ספרתי וניצחו בשלושה מארבעת המשחקים בהם סיים עם מדד דו-ספרתי. בביקור האחרון שלו בהיכל טוטו פספס דן טריפל דאבל נוסף: 17 נקודות, 10 אסיסטים ו-8 ריבאונדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי