ספרופולוס: "חשוב שניצחנו קלאסיקו, מאמינים בווילבקין"

עודד קטש, יאניס ספרופולוס
עודד קטש, יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב החמיא לאחר ה-78:91 על הפועל ירושלים, בסיומו עלו לפסגה: "הובלנו 40 דקות וגם ביתרון דו ספרתי בשלבים רבים". קטש: "נכנסו להם זריקות קשות וזה גרם לנו להשתולל, החוק הרוסי והעבירות הקשו"

(גודל טקסט)

ביום חמישי הפסידה מכבי תל אביב בביתה 81:79 לבאסקוניה ואחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג נעצרה, אבל הערב (ראשון) היא הנחילה להפועל ירושלים הפסד שלישי העונה בקלאסיקו הישראלי ובזכות ה-78:91 הביתי עקפה את הפועל חולון וכבשה את פסגת הליגה.

סקוטי ווילבקין, מי שבמהלך האחרון של המשחק מול באסקוניה טעה בגדול ומנע אפשרות לנצח או לכל הפחות לכפות הארכה, הצטיין הערב (20 נקודות) ובסיום אמר: "רצינו לחזור למסלול הניצחונות וכך גם אני. המטרה הייתה לשחק טוב יותר, עבדנו קשה על ההגנה ועשינו דברים כפי שתכננו. זו עונה ארוכה מאוד בינתיים ועלינו פשוט להמשיך קדימה. גם ביום רביעי מול חימקי, עלינו להמשיך בתהליך, להקשיב למאמן, להתאמן ולהמשיך במשחק שלנו".

המאמן יאניס ספרופולוס אמר על הניצחון: "זה ניצחון חשוב, כי קלאסיקו הוא תמיד קלאסיקו. היה לנו קשה להתכונן למשחק כי היינו אחרי רצף של ארבעה משחקים בשבעה ימים וזה לא קל לתת את המקסימום בכל משחק. זו הייתה תצוגה נהדרת של השחקנים, הם שלטו בו לכל אורך 40 הדקות ואם תסתכלו על הסטטיסטיקה אז ירושלים לא הובילה. ניצחנו בצדק, שיחקנו טוב יותר ברוב שלבי המשחק".

הפתיחה המוחצת למשחק והחשיבות של ווילבקין: "זה היה חשוב לפתוח ככה, כי לפתיחת המשחק יש חשיבות רבה. הדבר הטוב הוא שברוב המשחק היינו טובים יותר בהגנה ובהתקפה והובלנו ביתרון דו ספרתי בשלבים רבים. סקוטי הוא מנהיג ואנחנו מאמינים בו. אני לא רוצה לדבר על שחקנים באופן ספציפי, אבל הוא שחקן חשוב שלנו כמו אחרים. כולם צריכים להיות בכושר טוב ובכושר, גם מבחינה מנטלית".


ווילבקין עולה לסל. הצטיין אחרי הטעות ביורוליג (עדי אבישי)


ג'ון דיברתולומיאו
שקלע 22 נקודות הוסיף: "התמקדנו בהגנה וגם כשנתנו להם לחזור ברבע השלישי אז הגבנו טוב. החברים שלי מחפשים אותי והיו לי הזדמנויות לקלוע, אז ניסיתי לעשות הכל כדי לעזור. אני לא יודע אם לנבחרת יש השפעה על כך שהשתפרתי לאחרונה, אבל כן מאוד נהניתי לשחק שם. אני חושב שככל שספרופולוס רואה אותנו הוא הוא יודע מה לצפות מכל שחקן וזה עוזר, אנחנו גם מבינים אותו יותר ומיישמים. אנחנו נשארים ביחד ואנחנו מקצוענים. בחמישי היה רגע קשה לכולנו, אבל יש לנו כבר ביום רביעי משחק מאוד קשה ונצטרך להיות אינטנסיביים ולהיות טובים בהגנה".

גם הפועל ירושלים הגיעה אחרי הפסד באירופה, 83:70 ביתי לא.א.ק אתונה בליגת האלופות והמאמן המפסיד עודד קטש סיכם: "בחצי הראשון נכנסו להם זריקות קשות וזה גרם לנו להשתולל קצת ולא סגרנו את הצבע כמו שצריך. אני חושב שאפשר לקחת מהמשחק גם דברים טובים כי הצלחנו להישאר במשחק ולחזור כמה פעמים, להכריח אותם לעשות מההלכים גדולים כדי לנצח. אני חושב שזנה אחד המשחקים שהכי הרבה פעמים שיניתי בהם הרכבים בגלל עבירות כמו של אליהו והחוק הרוסי. בסך הכל היה משחק טוב. אני מרוצה מחלק מהזריקות שלנו, מחלק לא. היינו צריכים להיות יותר חכמים, אבל זה גם הרבה עניין של ניסיון".

משחק נוסף שנפתח בצורה לא טובה עבורם: "ניסינו לדבר על זה. היינו צריכים לבצע 2-3 עבירות בהתחלה ולשלוח מסר, היינו די רכים. בניגוד למשחק הקודם התאפסנו על עצמנו וחזרנו למשחק, קיבלנו גם זריקות שאנחנו יכולים לחיות איתן ולא נתנו להם סלים קשים. למכבי ת"א יש הרבה מאוד איכויות, זה לא משחק הגנתי פשוט ובטח שבחוק הרוסי. נמשיך להתרכז בדרך שלנו ולעשות מה שצריך, אנחנו לא גרועים כמו ברבע הראשון נגד א.א.ק. הביחד שלנו והיכולת לשחק קבוצתית זה היתרון שלנו".


בלאק ואובראיינט. האיכויות של הצהובים הכריעו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי