עולה לשלוש: קריאת השכמה לחולון, פרנקו יוחלף?

ליאור אליהו
ליאור אליהו | דני מרון

מכבי ת"א הדליקה אצל הפועל ירושלים, ובצדק, כמה נורות אדומות. טוב שחולון לא נכנסה לאופוריה אחרי כמה מהפכים דרמטיים. פרנקו מאבד גובה בהפועל ת"א. הורסקי עולה לשלוש

(גודל טקסט)

1. תלות מקומית מוגזמת בליאור אליהו (מכבי תל אביב – הפועל ירושלים 78:91)
מכבי ת"א, בתצוגת תכלית יעילה ועם 82 אחוז נדירים לשתי נקודות, הדליקה אצל הפועל ירושלים כמה נורות אדומות. אם נשים לרגע בצד את תמיר בלאט, שבכל מקרה מקבל את הדקות שלו, בין אם הוא טוב או לא (לבלאט 5-26 לשלוש בארבעת המשחקים האחרונים בליגה ובאירופה), מתברר שלירושלים יש שמיכה קצרה בכל הקשור לסגל הישראלי.

עם כל ההתחדשות שלה לקראת העונה, ירושלים תלויה בגזרה המקומית בליאור אליהו. כל עוד הוא טוב, האדומים מסודרים. ברגע שאליהו פחות טוב, ועם כל הכבוד לכמה מהלכים נאים של אלכס צ'וברוביץ' נגד מכבי ת"א, עודד קטש חייב לשחק עם שני גארדים ישראלים בגלל החוק הרוסי. במצבים כאלה העוקץ יוצא, כי המאמן לא יכול לשחק עם ג'ייקובן בראון, ג'יימס פלדין וכריס ג'ונסון, שכרגע פצוע. אחרי המשחק במוצאי שבת, שבו תרם חמש עבירות בארבע דקות, הקבוצות יסמנו את אליהו יותר מתמיד כשחקן המפתח.

במסגרת האירופית אין לירושלים כאב ראש, כי היא יכולה לעלות עם חמישיית זרים, ואכן עושה את זה. ליאור אליהו, יוגב אוחיון, בר טימור ואלכס צ'וברוביץ' מקבלים יחד באירופה 36 דקות למשחק, בליגה שלנו – 63. טימור ואוחיון ידעו בדיוק לאן הם נכנסים כשבלאט הגיע וזה גם הוסבר להם, אבל השניים רצו להישאר. לכן, הם לא יכולים לבוא בתלונות.

הפועל ירושלים תפגוש הערב בליטא את לייטקבליס בליגת האלופות. אחרי ההפסדים לא.א.ק אתונה ולמכבי ת"א, היא תצטרך לחזור לעשות הגנה, בתקווה להימנע מניצני משבר. שום נזק עדיין לא נגרם, אבל אולי הגיע הרגע שגם עודד קטש צריך להתחיל להוכיח את עצמו.

2. "לפחות היום לא קיבלנו התקף לב"(הפועל חולון – נס ציונה 88:78)
הפועל חולון קיבלה קריאת השכמה בטיימינג הכי טוב מבחינתה, כשעדיין אין יותר מדי חשיבות לניצחון או הפסד במשחק ליגה כזה או אחר. רגע לפני שתיכנס לאופוריה אחרי כמה מהפכים דרמטיים, חולון תצטרך לאסוף את עצמה ולחשוב היכן צריך לתקן. די ברור שכל מה שקרה עד עכשיו לא יספיק להמשך הדרך, ועוד ארוכה היא הדרך.

המחמאות לנס ציונה שהגיעה אחרי ניצחון דרמטי על מכבי ת"א, ואחריו ניצחון בבולגריה על לבסקי סופיה. הכתומים הם הראשונים העונה בכל המסגרות שהכניעו בהיכל טוטו את הקבוצה "המזליקית" של דן שמיר. "לפחות היום לא קיבלנו התקף לב", זרק אוהד מקומי עם חיוך מתוסכל, אחרי עוד שלשה של בראון רמירז בגארבג' טיים.

ההפתעה הנעימה בנס ציונה היא טל דן, שסגר ערב נפלא של 20 נקודות ושמונה ריבאונדים. דן עושה העונה קאמבק ומעמיד שורה סטטיסטית נאה של 10.5 נקודות, 6.5 כדורים חוזרים ו-3.8 אסיסטים, לא מובן מאליו עבור שחקן שרבים חשבו ששיאו מאחוריו.

הפועל חולון ממשיכה לסבול מחוסר יציבות של יותר מדי שחקנים. לדוגמה, קורי וולדן שהגיע אחרי משחק נפלא בשוויץ מול פריבור (24 נקודות), ונגד נס ציונה סיים עם 5. קאליף ווייאט קלע בשלושה משחקי ליגה יותר מ-20, בחמישה פחות מ-11. שמיר אוהב מאוד את וולדן האנרגטי אבל גם המפוזר, וחולון תטעה אם תמשיך להסתמך עליו כמוביל הכדור העיקרי – סיטואציה שנוצרה כתוצאה מבנייה לא נכונה של הסגל.

חולון גם ממשיכה לסבול מהיעדר מאסה מתחת לסלים, ומול נס ציונה הובסה בצבע 36:54. למחזיקת הגביע יש הזדמנות להתאושש כבר הערב, כשתארח למשחק חשוב בליגת האלופות את ונציה של אוסטין דיי, מיצ'ל וואט ודרון וושינגטון. יותר קל מנס ציונה, זה בטוח לא יהיה.


3. אוהדי הפועל ת"א מתחילים לאבד סבלנות (הפועל תל אביב – עירוני נהריה 90:76)
הרפלקס המותנה של רוב הקבוצות כשהן לא מצליחות, הוא לפטר את המאמן. בהפועל ת"א החליטו לפעול אחרת: החליפו זרים, החזירו את ג'רל מקניל וריצ'רד האוול, שחררו את רפי מנקו, ובקרוב צפוי לנחות זר נוסף. בקיצור – עשו כל מה שאפשר, חוץ מאשר לגעת במאמן. השאלה אם לא הגיע הזמן לשינוי גם על הקווים. הכל כמובן שאלה של כסף ואלטרנטיבות, אבל גם בהפועל מבינים שאין ברירה, אם הם רוצים להציל את העונה ולא להסתבך במאבקי תחתית.

חלק מאנשי הפועל ת"א מרגישים שדני פרנקו מערבב אותם, וגם האוהדים מתחילים לאבד סבלנות. ובהפועל, כידוע, האוהדים הם ההנהלה, וההנהלה היא האוהדים. ואותם לא יחליפו. אם עד לא מזמן פיטוריו של פרנקו כלל לא עלו לדיון, אז אחרי ההפסד המביך לעירוני נהריה (מברוק לאריק אלפסי על הספתח), ובעקבות התבטאויותיו בפרשת רפי מנקו – סאגה שבוודאי לא מוסיפה שקט למועדון האמוציונלי גם כך – כבר אפשר לשמוע קולות אחרים.

הקולות יגברו אם הפועל ת"א תפסיד ביום שישי להפועל חולון, ו/או תודח מהגביע בשבוע הבא באשדוד. במקרה שהפועל אכן תחליט להיפרד מפרנקו, האיש המתאים ביותר להחליפו הוא אריק שיבק, אוטוריטה מקצועית וסמכותית שתוכל להרגיע את המערכת האדומה והלחוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי