מקסימום במחזור הבא: ברייטון, כיאל וחמד יעלו לפרמייר-ליג

תומר חמד. לוהט
תומר חמד. לוהט | צילום: gettyimages

בריאן אואן, המסקר את השחפים עבור העיתון "ארגוס", בטור מיוחד לספורט1 על ההכנות להיסטוריה, תכניותיו של המנג'ר יוטון לשני הישראלים בליגה הבכירה והחשש מעין הרע

(גודל טקסט)
עלייה לפרמייר-ליג, בין אם תקרה הערב (17:00) או במחזורים הבאים, תהיה הישג ענק לברייטון. לא רק לקבוצה, אלא לעיר כולה.

השחפים מעולם לא שיחקו בפרמייר-ליג, ולמעשה אחרי 34 שנים אנחנו רחוקים ניצחון אחד בלבד מעלייה לליגה הבכירה. יש כאלה שעוד זוכרים שב-1997 היינו רחוקים 30 דקות בלבד מירידה לליגה החמישית החובבנית, היינו אז תקועים עמוק במקום האחרון ובמשחק סיום העונה הצלחנו להשוות מול הרפורד וניצלנו.

סביר להניח שאם הקבוצה הייתה יורדת ליגה באותה שנה היא גם הייתה מתפרקת. לא היה לנו אז אצטדיון אחרי שהמועדון נאלץ למכור את הישן כדי למנוע מהקבוצה פשיטת רגל. נאלצנו לשחק בג'לינגהאם, מרחק 100 קילומטרים מהעיר. 

כיום כבר יש לנו את אחד האצטדיונים היפים באגליה ואת אחד ממתקני האימונים הטובים במדינה. המועדון והאוהדים חייבים תודה לטוני בלום, הבעלים שהזרים הרבה כסף לקבוצה כספונסר וכבעלים. יש הרבה בעלים עשירים לקבוצות באנגליה, אבל הוא בראש ובראשונה אוהד. הוא מגיע לפאב של האוהדים, הוא מלווה את האוהדים לנסיעות למשחקי חוץ, הוא מגיע לאימונים.




חמד וכיאל חוגגים. בעונה הבאה בפרמייר-ליג (Gettyimages)

 

החלק השני של ההצלחה בברייטון שייך למנג'ר כריס יוטון. לדעתנו אחד המנג'רים האנגלים הטובים כיום. כבר שנתיים וחצי הוא בקבוצה, ובמונחים של ה'צמפיונשיפ – בה יש קבוצות שמפטרות כמה מאמנים בשנה – זה הרבה מאוד זמן. הוא מכיר את המועדון היטב ואחרי הכישלון בשנה שעברה, אז לא עלינו אוטומטית והודחנו בפלייאוף, הוא החליט ביחד עם הבעלים לחזק את הסגל. העונה לכל עמדה יש שני שחקנים שמתחרים על החולצה ותומר חמד הרגיש זאת היטב. למרות שהוא אחד החלוצים הטובים בקבוצה, עדיין הוא ירד לספסל.

שחקני רכש כמו גלן מורי, סטיב סידוול ושון דאפי עשו את ההבדל, ביחד עם סבסטיאן פוקונולי המושאל, וכך קרה שאפילו פציעה כמו של בירם כיאל, שבעונה שעברה הייתה הופכת לאסון, גורמת לקבוצה להסתדר גם בלעדיו.

ברייטון תעלה, אם לא היום אז במחזור הבא, ובעיר כולם כבר מדברים על העונה הבאה. האם נהפוך לקבוצה של עונה אחת בפרמייר-ליג או שנשתלב בליגה? אני מהמר שנצליח להישאר, וגם אם לא אז לפחות יהיה לנו את "מצנח הזהב", תשלום של 100 מיליון ליש"ט שמקבלת קבוצה בכל אחת משלוש השנים אחרי ירידתה.




כיאל. צפוי בליגה הבכירה לחזור להרכב (Gettyimages)

 

אם אני משווה אותנו למידלסברו שהקדימה אותנו בשנה שעברה בעלייה אוטומטית בזכות הפרש שערים, אז הבעיה שלה היא כיבוש שערים. ברייטון קבוצה שכובשת הרבה שערים ויוטון מנג'ר הרבה יותר מנוסה מאייטור קרנקה שאימן אותם עד לא מכבר. הייתי משווה אותנו יותר לברנלי, קבוצה עם סגל יציב ומנג'ר מצוין כמו שון דייץ'. אני יכול לקבוע בוודאות שכיום ברייטון קבוצה טובה יותר ממידלסברו ולכן מאמין שלא ניקלע למצב שלה בתחתית הפרמייר-ליג. 

ברור שברייטון תצטרך להתחזק. השוער דיוויד סטוקדייל מסיים חוזה בקיץ, הקשר דייל סטיבנס אף הוא חתום עד לקיץ הקרוב ובנוסף ברייטון זקוקה למגן שמאלי ולא רק, אבל אני לא רואה קיץ ובו רכש מאסיבי.




חמד וכיאל. עשו דרך ארוכה עם השחפים (Gettyimages)

 

לגבי שני הישראלים של ברייטון, אני רואה אותם בסגל של הקבוצה גם בפרמייר-ליג. כיאל בפירוש מתוכנן להיות שחקן הרכב בשנה הבאה – כפי שהסברתי, המנג'ר לא נתן לו לשחק הרבה העונה גם בגלל הפציעה וגם כי הייתה לו הפריבילגיה לתת לו לנוח ולהיכנס לעניינים לאור העובדה שיש לנו סגל גדול. תומר חמד שחקן מאוד מוערך במועדון והסטטוס שלו יהיה לדעתי כמו העונה. הוא יעלה מהספסל, אבל יתרום את חלקו. 

העירייה שלנו לא פרסמה דבר בנוגע לחגיגות עלייה, והסיבה היא חשש מעין הרע. אני מקווה שגם הטור לא יפגע בנו. אנחנו יודעים שיהיו חגיגות מטורפות, וגם אם נפסיד היום האוהדים לא ימהרו לעזוב את האצטדיון ורבים מהם יישארו במידת הצורך לצפות ב-19:00 (שעון ישראל) במשחקה של האדרספילד, שהפסד שלה יעלה אותנו ליגה בכל מקרה. מאמין שאחרי משחק סיום העונה הסדירה נגד אסטון וילה אנחנו נחגוג עלייה לליגה הבכירה.

 
הטור נכתב עבור ספורט1 על ידי בריאן אואן, כתב העיתון המקומי "ארגוס" המתפרסם בברייטון והובא על ידי יעקב זיו.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי