חמד: לא קל לשחקנים ישראלים להגיע לליגות הגדולות באירופה

תומר חמד
תומר חמד | Gettyimages

החלוץ הישראלי של ברייטון בראיון סיכום עונה ולקראת העונה הבאה בפרמייר-ליג: "בבית הכנסת בברייטון תומכים בנו ולכן אני שמח להגיע לשם", "המטרה שלנו – להישאר כמה שיותר זמן בליגה הבכירה"

(גודל טקסט)
תומר חמד ובירם כיאל ישחקו בעונה הבאה בפרמייר-ליג עם קבוצתם ברייטון לאחר עונה מרשימה בצ'מפיונשיפ. כלי התקשורת ברחבי העולם עוסקים רבות בהצלחה של השניים בכדורגל האנגלי. "לא קל לשחקנים ישראלים להגיע לליגת הגדולות כמו אנגליה, גרמניה וספרד", אמר חמד בראיון ל'אלגמיינאר'. "היו אומנם כמה שהצליחו כמו יוסי בניון וטל בן חיים".

 

ניסיון באירופה: "אני וכיאל גדלנו במכבי חיפה, אבל עוד לפני שהשגנו את העלייה עם ברייטון לפרמייר-ליג, כבר צברנו ניסיון רב. בירם היה בסלטיק ושיחק בליגת האלופות. אני שיחקתי בספרד".

 

ההצלחה: "כשהגעתי לברייטון, הקבוצה בדיוק סיימה את העונה כמעט באזור הירידה ואני אמרתי בראיון 'באתי לכאן כדי להגיע לליגת העל עם ברייטון'. אנשים חשבו שאני משוגע בגלל מה שקרה בעונה הקודמת, אבל אז כמעט הגענו לעלייה בעונה הראשונה שלי. אז העונה, היינו מוכנים, הראינו עד כמה אנחנו חזקים והבטחנו את העלייה".

 

המאבקים בפרמייר-ליג: "אנחנו צריכים להסתכל על הקבוצות שעלו בשנים האחרונות וללמוד מהן. קבוצות כמו ברנלי, שאף אחד לא חשב שהם יכולים להישאר, אבל הם עשו זאת. אנחנו צריכים לשחק את הכי טוב שאנחנו יכולים נגד הקבוצות הגדולות, אבל גם להיות מציאותיים ולהתמודד בעיקר נגד הקבוצות מהחלק התחתון של הטבלה. המטרה שלנו היא להישאר בפרמייר-ליג כמה שיותר זמן".

 

האם הוא רואה את עצמו כמייצג של ישראל באירופה: "אני חושב שכן. כי אין לנו הרבה שחקנים ישראלים, אז כל השחקנים שכן נמצאים באירופה גאים לייצג את המדינה שלנו, ולהתחרות מול השחקנים הגדולים והקבוצות הגדולות".




חמד וכיאל חוגגים עם הקהל.
חמד וכיאל חוגגים עם הקהל. "כולם בעיר תומכים" (gettyimages)


שמירה על חיים יהודיים בברייטון: "אני מנסה לעשות מה שאני יכול. להביא בשר כשר מלונדון, ללכת לבית הכנסת ביום שישי בערב אם אנחנו משחקים בבית. אני שמח שיש לנו קהילה יהודית גדולה בברייטון. כל העיר הייתה נרגשת מהעלייה שלנו. כולם בבית הכנסת תומכים בקבוצה ולכן זה משמח אותי להגיע לשם. באצטדיון אפשר לזהות הרבה דגלי ישראל, וזה נהדר לראות".

 

נבחרת ישראל: "החלום שלי הוא להיות אחד השחקנים שיגיעו למונדיאל. אנחנו רואים סביבנו נבחרות רבות שלפני כמה שנים אף אחד לא חשב שהם יכולים לעשות את זה, והם עשו את זה. אנחנו צריכים להמשיך להאמין כל הזמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי