רן בן שמעון הוצג בקפריסין: קושי הוא השם השני שלי

רן בן שמעון
רן בן שמעון | צילום: האתר הרשמי

המאמן שוחח לראשונה עם התקשורת המקומית במסיבת עיתונאים חגיגית: "מחכה לי משימה גדולה"

(גודל טקסט)

רן בן שמעון הוצג היום (חמישי) רשמית כמאמן נבחרת קפריסין. המאמן הישראלי חתם בשבוע שעבר על חוזה עד אוקטובר 2019 והיום שוחח לראשונה עם התקשורת הקפריסאית במסיבת עיתונאים חגיגית. בן שמעון יעמוד כבר ב-31 באוגוסט על הקווים במשחק הביתי מול בוסניה במסגרת קמפיין מוקדמות המונדיאל.

"קושי הוא השם השני שלי ולכן בחרתי להיות מאמן כדי שיהיו לי חיים קשים. זה חלק מהחיים שלי", אמר בן שמעון. "הלחץ הגדול ביותר הוא זה שאני שם על עצמי ואף אחד לא מלחיץ אותי יותר. זה עסק רציני בשבילי להיות מאמן נבחרת לאומית. שעה אחרי שפנו אליי, כבר ישבתי על וידאו של הנבחרת. אני מכיר את קפריסין היטב, ראיתי משחקים ואני חושב שיש כאן הרבה צעירים טובים ופוטנציאל גדול לעשות דברים יפים".

"אתחבר לדור הצעיר", הוסיף המאמן הישראלי. "זה תפקיד קשה ומשימה גדולה ואני מחכה להתחיל לעבוד. אני מקווה שיהיו לנו תוצאות טובות ואווירה טובה, שהנבחרת תתחבר לעם הקפריסאי ותביא לו גאווה. ברור שאשנה דברים, אבל המאמן הקודם עשה עבודה טובה והשאיר לי נבחרת טובה. אדבר איתו. כרגע אני אוסף חומרים על שחקנים ומאחל לעצמי עבודה קשה והנאה. יש לנו מטרות חשובות".

הגישה: "אני מאמין באיזון בין צעירים למנוסים. אני מרגיש שכרגע המצב בקפריסין הוא ששני הדברים מתחברים. האנשים בקפריסין מבינים שכדי להצליח, הנבחרת צריכה את הקהל מאחוריה. קפריסין לא הייתה מעולם בטורניר גדול. כדי לשנות את זה, מעט דברים צריכים לקרות. שינוי מאמן לא ישנה. הצוות שלי ואני נצטרך ליצור מנהיגות יחד. לא נעשה אותם דברים ונצפה לאותן תוצאות. נעשה שינויים ונחבר אותם לדור הטוב שיש בקפריסין. כמובן שאנחנו צריכים אנרגיות ותמיכה מהקהל".


בייל חוגג מול קפריסין. "אי אפשר להסתמך על בסיס כישרון בלבד" (Gettyimages)

המטרות: "לא יהיה אחראי לדבר על העפלה ליורו 2020. זו לא שאלה של כן או לא. באתי לכאן כי אני בחור תחרותי. הפעולות שלי יראו את המטרות, אבל תהיו בטוחים שבאתי להיות תחרותי. נרצה לנצח בכל משחק. יש דברים לשנות. נצטרך לשים דגש על הצד המנטאלי. בסוף הקמפיין אני רוצה שתראו שהנבחרת הזאת נלחמת כל דקה על המגרש ואנחנו מסוגלים לעשות את זה. הרוח נמצאת ואני אביא את ההשפעה שלי. אני צריך להתחיל לעבוד כדי להראות לכם מה אני אנחנו יכולים לעשות. רק אגיד שקפריסין חייבת להיות תחרותית ולהאמין שהכל אפשרי".

הטווח הארוך: "תוך שנתיים נראה כיוון על הדשא. אני מאמין שאפשר לשנות דברים מהר. על בסיס כישרון בלבד, קפריסין לא תעלה לטורניר גדול. נצטרך לעבוד על הצד המנטאלי והצד הטקטי. אעבוד על זה. השנתיים הבאות הן הפריביו למה שיקרה. אם יהיה חיבור טוב – ואני מקווה שיהיה חיבור טוב – נמשיך יחד. אם לא, לא ניפגש שוב".

הכדורגלנים המקומיים: "כשאני אימנתי, פחות שחקנים קפריסאים שיחקו. אני רואה עכשיו שחקנים צעירים שמוצאים את מקומם. אנסה לראות איך אני יכול לעזור לשחקנים המקומיים להיות מקצוענים יותר ותחרותיים יותר. אין ספק שיש בעיה עם דקות המשחק של השחקנים המקומיים, אבל זה המצב. מהמצב הזה נוציא את הטוב ביותר עבור הנבחרת. לא באתי להתלונן, אלא לשפר. יש לנו שחקנים טובים, למשל שני הבלמים באפואל. יש צעירים טובים גם במועדונים אחרים ושחקנים מחויבים. החומר טוב ואף אחד לא יגרום לי לחשוב אחרת".

נשיא ההתאחדות חאריס לאויזידיס אמר: "אנחנו מכירים את בן שמעון מא.א.ק לרנקה וחושבים שהוא האיש הנכון. חתמנו לשנתיים, הוא כאן ונתחיל לעבוד. אני מברך אותו על הגעתו לקפריסין ומאחל לו בהצלחה. לא יהיה קל, אבל אנחנו יודעים שיש לו מה שצריך כדי להביא אותנו להצלחות".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי