חלומו של כל שדר: מה עוד ניתן לדרוש מערן זהבי?

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: אתר הליגה הסינית

דני דבורין, ששידר את ערן זהבי כובש רביעייה מול ינביאן, נפעם משיתוף הפעולה של הישראלי עם רנאטיניו ומספר על החלום בשידור משחק שכזה

(גודל טקסט)

  רביעייה כזו לא קל ולא פשוט להבקיע מול שום קבוצה בשום ליגה, אבל ערן זהבי עשה זאת בהובילו את קבוצתו, גוואנגז'ו RF, לניצחון 2:6 על ינביאן פונדה בליגה הסינית.

שידרתי את המשחק בטלוויזיה ואינני זוכר משחקים רבים מדי שבהם תיארתי בשידור חי רביעייה מרגליו ומראשו של כדורגלן אחד. עבור זהבי זו הייתה מתנה מדהימה, יומיים לפני שחגג את יום הולדתו ה-30. ולא רק זאת: בתום המחזור ה- 18 הוא ניצב שם בודד בראש רשימת המבקיעים, במאזן של 18 כיבושים. ממוצע מעולה של שער למשחק! ומה עוד ניתן בכלל לדרוש משחקן אחד?…

ל-RF שפתחה את הליגה בתנופה, אך נחלשה בהמשכה, המשחק מול ינביאן, סוגרת הטבלה, היה בבחינת הזדמנות טובה לפתיחת "דף חדש". לא תמיד קל לנצח משחקים הנחשבים "על הנייר" כבטוחים, ובכל זאת גוואנגז'ו לקחה בשתי ידיים את ההזדמנות.

את שיתוף הפעולה שבין רנאטיניו, כובש השער הראשון, לבין זהבי, חשתי תוך כדי מהלך השידור. כשהכדור ברגלי רנאטיניו, מיהרתי להציץ לעברו של זהבי, ורנאטיניו אכן פרגן לו בגדול. הדברים היו נכונים גם כאשר זהבי הוביל את הכדור, וחיפש במבט מהיר היכן ממוקם רנאטיניו כדי למסור לעברו ואף לנסות להשלים מסירה כפולה שתחצה את הגנת היריבה.


זהבי עם המשפחה והחברים אחרי הרביעייה (אתר הליגה הסינית)

והנה דווקא ביתרון של 0:1, משער של רנאטיניו, הצליח חלוצה של ינביאן, בובאקר, להשוות במבצע יפה, שסחט ממני מחמאות. כשמגיע – מגיע! ואז נכנס ערן לפעולה. בתוך רגעים הוא ביתר את ההגנה, ובמהירות בעט כדור מדויק לרשת, שער שהחזיר לקבוצתו את היתרון – 1:2. לקראת סיום המחצית אף הוסיף הברזילאי ג'וניור את השער השלישי ובתוצאה 1:3 הסתיימה המחצית הראשונה.

המחצית השנייה הייתה בבחינת מתנה לכל שדר ישראלי המתאר חי משחק של כדורגלן ישראלי בליגה זרה. אמנם בובאקר המצטיין צמצם את פיגורה של קבוצתו ל-3:2 בשער אדיר מבעיטה חופשית, אבל לא לזמן רב. רנאטיניו וזהבי שיתפו פעולה כתאומים מלידה. האחד חיפש את השני, וממש קל היה לי לדעת לאן תגיע המסירה. זהבי מלך רחבת ה-16 נכנס לתלם, רנאטיניו פיטם במסירות שטוחות וערן הבקיע. זהבי העלה את יתרון גוואנגז'ו ל-2:4, ל-2:5 ולבסוף קינח בנגיחה מדויקת שער רביעי פרטי שהקפיץ את התוצאה ל-2:6. זו הייתה חגיגת שערים שאין רואים כל שני וחמישי. גם במצב זה, ידעתי שעדיין נותר זמן שיאפשר אולי הבקעת עוד שער ואפילו שניים. התיאבון כידוע בא עם האכילה וכל התקפה אכן נשאה בכנפיה אפשרות שכזו. בשניות האחרונות אף הצטערתי על כך שהמשחק על סף סיומו. הרי פסגת השידור היא תמיד-תמיד תיאורם המרנין של הכדורים בדרכם אל הרשת.

וזהבי עצמו? מה עוד אפשר לומר עליו שלא נאמר? ח"י שערים ב-18 משחקי ליגה. פשוט נפלא. כך חוגגים יום הולדת 30. עם השריקה האחרונה של המשחק, ספרתי שמונה שערים – ונעלתי את המיקרופון. שמונה שערים בשידור אחד הם חלומו של כל שדר.


ח"י שערים ב-18 משחקי ליגה. מה עוד אפשר לבקש מזהבי?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי