"לזהבי יש יכולת טובה מאוד, אבל הוא לא יכול לנצח לבד"

ערן זהבי
ערן זהבי | הליגה הסינית

גוואנגז'ו תתארח בבייג'ין (שישי, 14:30, ספורט2) ומאמן המארחת, רוג'ר שמידט, לא מתרגש מהחלוץ הישראלי שיפגוש לראש את בראש את כוכב ויאריאל בעבר סדריק באקמבו

(גודל טקסט)

המחזור העשירי בליגה הסינית ייצא מחר (שישי) לדרך כשבמשחק הראשון של המחזור תארח בייג'ין גואן את גוואנגז'ו ר.פ של ערן זהבי. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ ספורט2 החל מ-14:30.



מדובר במשחק מסקרן במיוחד וגואן מדורגת שלישית, רק נקודה פחות מהמוליכה SIPG ומצליחה תחת המאמן הגרמני, רוג'ר שמידט, שהחמיא בעקיפין לחלוץ הישראלי כשאמר: "לגוואנגז'ו יש התקפה חזקה מאוד". 

 


בתקשורת הסינית המשחק מוגדר כמלחמה בין שניים מהכובשים הטובים בליגה. זהבי עם שבעה שערים (0.78 שערים למשחק) וסדריק באקמבו חלוץ ויאריאל לשעבר שכבש כבר חמישה שערים בפחות משחקים (0.83). 



בתקשורת נכתב שלפני הגעת באקמבו לסין הוא נחשב באירופה לחלוץ טוב יותר מזהבי בגלל שהגיע מספרד שהיא אחת מחמש הליגות הגדולות וזהבי שיחק רק עונה לא מוצלחת בפאלרמו האיטלקית ורוב הזמן בליגה הישראלית. אתר "סינה" ציין שגם בסכומי ההעברה אין אפשרות להשוות. באקמבו היה הרכש הבולט בחורף אחרי ששולמו עליו 40 מיליון דולר ואילו על זהבי שולם סכום של 7.3 בלבד. גם בשכרם מקדים באקמבו את זהבי. הוא מרוויח לפי דיווחים בספרד 10 מיליון יורו וזהבי 8.25 מיליון יורו. 


 

על החלוץ הישראלי נאמר: "הוא פחות יציב מעונות קודמות ועדיין כבש 7 שערים ב-9 משחקים ומשחק טוב. אחרי שכבש שלושער בניצחון על אבגרנדה 4:5 היה נראה שיעשה עונה מטורפת, אבל בהמשך הוא נרגע".



פחות יציב מהעונות הקודמות ועדיין מבקיע בצרורות. ערן זהבי (האתר הרשמי של גוואנגז'ו)


בשנה שעברה זהבי היה גם מלך השערים וגם זכה בתואר השחקן המצטיין של הליגה עם 27 שערים ב-2700 דקות ב-30 משחקים וממוצע של 0.9 שערים למשחק – כמעט כמו כריסטיאנו רונאלדו.


 

לזהבי ייחסר מאוד רנאטיניו הברזילאי שנפצע במשחק הקודם. האתר "סינה" מציין שהיעדרו של רנאטיניו יזיק לא רק לזהבי אלא לכל הקבוצה. "בכל פעם שרנאטיניו נעדר, לגוונאגז'ו קשה לנצח. היא תיאלץ לשחק מול 50 אלף צופים שיקשו מאוד עליה באיצטדיון הפועלים בבייג'ין. גורם בקבוצה אמר: "לזהבי יש יכולת טובה מאוד, אבל הוא לא יכול לנצח לבד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי