פרקליטו של אוגו: יש שחקנים זרים שבעצם נוהגים בלי רישיון‎

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | מאיר אבן חיים

לאחר שקשר הפועל באר שבע נתפס נוהג בשכרות בסוף השבוע, עולה מבדיקת ספורט1 כי רבים מן הספורטאים בישראל למעשה אינם מורשים לנהוג. הניגרי ייאלץ לעבור מסלול ייסורים עד לקבלת רישיונו בחזרה

(גודל טקסט)

 כששותים לא נוהגים, גם אם קוראים לך ג'ון אוגו ואתה חתום על שער האליפות של הפועל באר שבע. תפיסתו של הכוכב הניגרי על-ידי סיירת תנועה של המשטרה כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול חשפה תופעה מטרידה.

מבדיקת ספורט1 עולה כי רבים מן הספורטאים הנמצאים בישראל מעל שנה בעצם אינם מורשים לנהוג, מפני שלא המירו את רישיון הנהיגה שברשותם לרישיון ישראלי. תקנות משרד התחבורה קובעות כי תושבים ארעיים רשאים לנהוג בארץ עם רישיון נהיגה זר במשך שנה מיום כניסתם לישראל.

המקרה של אוגו מורכב עוד יותר. מלבד ההסתבכות עם חוקי התנועה והצורך להתמודד עם כתב אישום בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נאסר על הגרזן הניגרי לנהוג למשך שלושים ימים. בסיומה של תקופה זו יהיה עליו לעבור מסלול ייסורים עד להסדרת רישיונו בהתאם לתקנות התחבורה המתייחסות לזרים במעמדו.

זוהי השנה השלישית של הניגרי בבירת הנגב, והוא עונה על הקריטריונים של תושב ארעי שחייב להשיג רישיון נהיגה ישראלי בחלוף השנה הראשונה שהקנתה לו את הזכות לנהוג עם רישיון נהיגה זר. סביר להניח שכדי להתיישב שוב מאחורי ההגה של הסובארו החדשה שקבוצתו העמידה לרשותו יידרש ממנו לעבור בהצלחה מבחן תיאוריה וטסט מעשי.


אוגו לצד וואקמה. "כדורגלנים אפריקאים מחויבים בטסט ובתיאוריה" (דני מרון)

עורך-הדין איתי יצחק, פרקליטו של אוגו, מציע לאגודות הספורט לשנות את נוהל הקליטה של השחקנים הזרים ולשלב ב"טופס הטיולים" את תהליך המרת רישיונות הנהיגה בתיאום עם משרד הרישוי. המלצה ברוח זו, אגב, הועברה לאביתר אילוז, מנהלה של הפועל ב"ש, בהמשך למפגש הלילי של אוגו עם שוטרי התנועה.

בהתייחסו להיקף התופעה, מעריך עו"ד יצחק כי "כל הזרים שנמצאים פה יותר משנה – ולא הספיקו לצבור במהלך אותה שנה יותר משלושה חודשי שהייה בחו"ל – נוהגים למעשה ללא היתר חוקי ודינם כמי שנוהג ללא רישיון, במידה ורישיונם לא הומר לרישיון נהיגה ישראלי".

מסובך יותר מצבם של הכדורגלנים שארצות המוצא שלהם אינן משתייכות לאמנת הנהיגה האירופאית שישראל חתומה עליה, ושבמסגרתה מתאפשרת המרת הרישיון. טוני וואקמה יעדיף מן הסתם לעקוף מגינים יריבים בלי לאותת, אבל לא מן הנמנע שייאלץ להקדיש חלק נכבד מזמנו להכרת התמרורים בארץ הקודש. "כדורגלנים אפריקאים לא יוכלו להמיר את רישיונות הנהיגה שלהם באופן אוטומטי כמו הזרים שהגיעו אלינו מאירופה, ואחרי שנה בישראל יהיו מחויבים לעבור טסט ותיאוריה", מדגיש פרקליטו של ג'ון אוגו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי