במכבי פ"ת מבינים: "הרבה מהעונה הזאת יקום וייפול על סולומון"

רומאריו פירס עם מנור סולומון
רומאריו פירס עם מנור סולומון | צילום: דני מרון

המלאבסים מרוצים מה-1:2 באשדוד בחזור פתיחת העונה, אך במחצית עוד היה סוער בחדר ההלבשה. שביעות רצון ממרסיאל שנכנס לעניינים

(גודל טקסט)

 "תתחילו לשחק על הכבוד שלכם ולבעוט לשער", כך אמר אבי לוזון לשחקני מכבי פתח תקווה בחדר ההלבשה לאחר מחצית ראשונה חלשה מאוד של המלאבסים מול מ.ס אשדוד, כשהם בפיגור 1:0 באצטדיון הי"א. המאמן קובי רפואה הכועס המשיך וגער בשחקניו: "תתעוררו, תתחילו לשחק כדורגל כי המשחק תלוי בנו".

למחצית השנייה עלתה מכבי פתח תקווה אחרת, הצליחה להשלים מהפך ולנצח 1:2 ששחרר לא מעט אוויר בתום 90 הדקות הראשונות של ליגת העל. "הדברים של קובי ושל אבי במחצית נתנו לנו המון ביטחון, ראינו את הגישה שלהם וזה גרם לנו להתפקס ולחזור למשחק", סיפרו שחקנים הבוקר.

ובכל זאת, למרות היכולת הטובה במחצית השנייה והניצחון, קשה להתעלם מהמחצית הראשונה הרעה של המלאבסים: "במחצית הראשונה ראינו קבוצה שנאבקת בתחתית ובמחצית השנייה קבוצה ששטפה את המגרש ותיאבק בצמרת", הודו במועדון. "העונה הזאת הולכת לקום וליפול הרבה על הרגליים של מנור סולומון", הוסיפו גורמים בקבוצה. הכישרון הגדול בן ה-18 שמע כל הקיץ כמה ציפיות יש ממנו העונה, ונראה שאכן הוא בא לעבוד. שער גאוני שלו סידר את הניצחון, והעיתוי לא פחות חשוב: מול עיניו הבוחנות של מאמן הנבחרת הצעירה מרקו בלבול, שישב ביציע והתמוגג.

מבחינת פ"ת אחת הבשורות הגדולות היא ככל הנראה הכניסה לעניינים של ז'והאן מרסיאל. השיח המרכזי בין השחקנים בחדר ההלבשה בסיום המשחק היה סביב הבלם הצרפתי. "בשביל זה הביאו אותו לפה. זה ז'והאן מרסיאל שרצינו לראות וששמענו עליו", אמרו שחקנים. ובכלל, בקבוצה מספרים שבתקופה האחרונה הוא משתלב יותר. לו ולשאר הזרים קשה יותר בחום יולי-אוגוסט, אך לאט לאט הם מתאקלמים. אם עד לפני כמה ימים דיברו בפ"ת על אכזבה מהצרפתי ועלו תהיות לגבי העתיד, אתמול קיבלנו מרסיאל שונה: לוחם, ראשון לכל כדור ובעיקר מבין איפה הוא נמצא.


מרסיאל וסולומון. האחד מתאקלם, השני מוביל (דני מרון)

ולא רק מרסיאל היה על המגרש: בקבוצה ציינו לטובה גם את יניב בריק וגרגורי טאדה, עוד שני שחקני רכש. למעשה החילופים של קובי רפואה אמש היו בינגו. בריק נכנס לדקות האחרונות והראה שיש לו מה לתת העונה ואילו החלוץ הראה למה בפ"ת צירפו אותו עם מספר פעולות טובות עם הגב לשער. "זה עוד מוקדם והוא עבר כמה אימונים, אבל המאפיינים שלו מאוד דומים למה שאנחנו חיפשנו. יש פה גם סוף סוף חלוץ שאפשר לבעוט כדור למעלה ולצפות שהוא ישתלט עליו", שיבחו במועדון את הרכש.

ומה הלאה? למרות הניצחון, בפ"ת ימשיכו לנסות ולהתחזק בקשר עושה משחק שיתרום לחלק ההתקפי כאשר אמש, בצוות המקצועי בחרו להציב את יובל שבתאי כמגן שמאלי זכר לניסיונו בתפקיד בעכו, אך ליאור לוי צפוי להצטרף רשמית בימים הקרובים ולגבות את הסגל עד שיחזור אליו אורי מגבו ולאחריו נאור פסר.

לידור כהן, כובש שער השיוויון סיכם: "כיף גדול לפתוח את העונה עם שער ועם שלוש נקודות חשובות ואין מאושר ממני. בחצי הראשון לא שיחקנו טוב ואני שמח מאוד שיצאנו למחצית השנייה כמו מלוע של תותח והפכנו את התוצאה והראינו הרבה מאוד אופי. אנחנו יודעים שלוקח זמן לחבר קבוצה, אבל קובי אמר לנו שאין תירוצים וזה לא משנה מי הלך ומי בא. אנחנו מכבי פ"ת והמועדון השתנה ורוצה תמיד להיות בצמרת. אנחנו מודעים לציפיות מאיתנו ורוצים ושואפים גם כן לפלייאוף העליון ולא נסתיר את זה. זו המטרה".


לידור כהן. לא מסתיר את המטרה של המלאבסים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי