כל כך קרוב, כל כך רחוק: הסיבות להדחתה של הפועל ב"ש

מאור מליקסון
מאור מליקסון | צילום: אודי ציטיאט

האלופה צריכה לבוא בטענות לעצמה בעקבות כך שלא הצליחה להשיג את שער החוץ בסלובניה, ולא לשקוע ב"מרה שחורה". וואקמה ואוחנה ניסו להציל את המולדת אך לשווא. דני דבורין מסכם

(גודל טקסט)

החלום ושיברו. שוב התנפצה תקוותה של הפועל באר שבע להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, ואין לה לבוא בטענות אלא לעצמה. העובדה שלא הצליחה להבקיע שער במשחק החוץ בסלובניה, היא שעלתה לה ביוקר. ביוקר רב. כי אחרי הכל בסיומן של 180 הדקות מול מאריבור, התוצאה הכללית הייתה 2:2. שער החוץ שהבקיעה מאריבור בשבוע שעבר באיצטדיון טרנר, הוא שקבע שגם העונה תיראה אלופת ישראל בכדורגל את ליגת האלופות רק בטלוויזיה.
אז מה קרה במשחק הגומלין בסלובניה?

קודם כל חולשתה של הפועל באר שבע בעשרים הדקות הראשונות. היא כמעט ולא הצליחה בהן לעבור את קו מחצית המגרש, שיחקה באיטיות והסתגרה בטריטוריה שלה. זה גם הזמן שבו ספגה שער חובה, שמאוחר יותר התברר כשער הניצחון הסלובני. לאחר אותו שער החלה בארשבע לנוע מעט יותר קדימה, ואולם מבלי שהראתה את הכדורגל אותו היא מסוגלת להפגין. היא חסרה את הרעב שאפיין אותה בעונה שעברה.

המחצית השנייה כבר הייתה סיפור שונה. אוחנה, שנכנס כמחליף, הוא שהפיח רוח רעננה במשחק של הפועל. במקביל, נסוגה מאריבור לאחור במטרה לגונן על שער היתרון שלה. אבל אוחנה העדיף פעמים לא מעטות מבצעי סולו, כאילו חש שעליו להציל את המצב. בכל זאת, הוא היה הפעיל והדינמי בשורותיה של באר שבע. גם וואקמה התעורר במספר מהלכים אישיים, אלא שהפעם מסירותיו לרחבת ה- 16 של מאריבור, נהדפו בדרך כלל על ידי ההגנה המקומית הצפופה. ממש על סף הסיום, נגיחה נפלאה שלו הקפיצה אותנו לשנייה אחת, כשנדמה היה שהכדור בדרכו אל הרשת. מי שחשב אחרת הוא השוער המקומי, שזינוק מדהים שלו מנע שער שוויון. זה היה הרגע שהפריד בין הפועל באר שבע לבין הליגה הגדולה של אירופה. כל כך קרוב ועם זאת כל כך רחוק.

המחצית השנייה, הטובה יחסית של אלופת ישראל, אינה יכולה להסתיר את העובדה שהיא רחוקה משיא כושרה. ראינו זאת גם אצלנו בליגה, במשחק התיקו 1:1 עם מכבי נתניה. התיקו נרשם אמנם כשבאר שבע אינה בהרכבה האידאלי – ואמש התברר שגם בהרכבה החזק יותר, לא עלה בידיה להשיג את התיקו המיוחל בסלובניה.

טוני וואקמה תופס את הראש. הפעם הניגרי לא הצליח להציל(אודי ציטיאט)
טוני וואקמה תופס את הראש. הפעם הניגרי לא הצליח להציל(אודי ציטיאט)

משום שזו השנה השנייה ברציפות, שחומק כרטיס העליה המיוחל מידיה של הקבוצה, המסקנה היא שעדיין יש בה מקום לשיפור משמעותי. ומשום שעונת הכדורגל רק בתחילתה, עליה להתגבר במהירות על האכזבה שנחלה. היא אינה נפרדת מאירופה ותמשיך לשחק בה במסגרת המפעל השני בחשיבותו.
אסור לה, להפועל באר שבע, לשקוע ב"מרה שחורה". עדיין רבות המשימות הממתינות לה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי