הדקות עלינו: כך בני יהודה צירפה את שחקני מכבי ת"א

צ'יבוטה
צ'יבוטה | דני מרון

חמישה שחקנים הושאלו מצהוב לכתום, הן בשל יחסיו של הבעלים ברק אברמוב עם גורמים בקריית שלום והן לאור סעיפים מיוחדים שהוכנסו לחוזים. אז כמה משחקים צריכים יונתן כהן ואליאל פרץ לרשום כדי שבשכונה יחסכו?

(גודל טקסט)

בימים הראשונים של יוסי אבוקסיס כמאמן בני יהודה, ולאחר עזיבה של שחקנים רבים שכמעט רוקנו את הסגל, הבהיר אבוקסיס כי הוא ממתין להגעתם של שחקנים שישוחררו על ידי מאמן מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף. השחקן הראשון שנחת בשכונת התקווה היה החלוץ הקונגולזי מאוויס צ'יבוטה וההמתנה לגל השחקנים הגדול שיעשו את הדרך ממתחם קריית שלום לשכונה התארכה.

הבעלים של מחזיקת גביע המדינה, ברק אברמוב, הרגיע את המערכת והבטיח כי כל שחקן שיהיה מועמד לעזוב את מכבי תל אביב, הזכות הראשונה עליו תהיה של בני יהודה – ולספורט1 נודע שאכן לאברמוב קשר חם והדוק עם שני גורמים בצהוב, שהבטיחו לקיים את האמירות בעל פה בנושא השאלת שחקנים ממכבי תל אביב לשכונת התקווה. כך נחתו גם מתן חוזז ולקראת סגירת חלון ההעברות הצטרפו בהשאלה יונתן כהן, מרסלו ואליאל פרץ. מתברר שגם שגיב יחזקאל היה בדרך לשכונה, אבל המהלך לא מומש בשל ריבוי שחקנים בקבוצה בעמדה זהה.

כידוע, קבוצות נוספות כמו הפועל רעננה, הפועל חיפה, מ.ס. אשדוד, עירוני קריית שמונה ומכבי פתח תקווה גילו עניין גדול בשחקנים של קרויף, אולם מכבי תל אביב הבהירה לאותן הקבוצות כי תם עידן ההשאלות חינם ועבור כול שחקן יש לשלם דמי העברה.

יונתן כהן. ממשיך עונה שנייה בכתום (אריאל שלום)
יונתן כהן. ממשיך עונה שנייה בבני יהודה (אריאל שלום)

גורם בכיר במכבי תל אביב סיפר על כך לספורט1: "הושאלו לבני יהודה שחקנים ללא תמורה, שחקנים שהם התקווה העתידית של מכבי תל אביב. ביקשנו במהלך המשא ומתן כי השחקנים שלנו יהיו בעיקר על המגרש ולא ביציע. לרוב המושאלים יש בחוזה סעיף והכמות שונה בכל חוזה, אבל המטרה שהיא שהם יוכיחו את עצמם וישובו להיאבק על מקום בהרכב". יש לציין כי לשחקנים המושאלים בבני יהודה יש חוזים חדשים במכבי תל אביב וההשאלה יכולה להסתיים בתום העונה או להימשך לעונה נוספת, כפי שקרה עם יונתן כהן ששב הקיץ.

מתברר כי לאליאל פרץ וכהן, בהם תולים תקוות עתידיות בצהוב, יש הסכם שבו הם אמורים לשחק לפחות 25 משחקים עד סיום העונה כדי לממש את השאלתם תמורת מחצית הסכום. מכבי תל אביב שולחת לכול משחקי בני יהודה סקאוט שונה כדי לבצע מעקב מקצועי אחרי כול חמשת המושאלים. אם בני יהודה תהיה זקוקה בחלון ההעברות בחודש ינואר לשחקן או שניים נוספים, הדלת תהיה פתוחה בפניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי