ערן לוי: מאמן שלא הזמין אותי ואת סבע בכושר שלנו הפסיד

ערן לוי סבע
ערן לוי סבע | דני מרון

חלוץ מכבי נתניה עקץ את אלישע לוי בערב הרמת כוסית של הקבוצה לכבוד החג, והוסיף: "יש בנתניה אהבה גדולה לכדורגל וזה הסוד להצלחה". דראפיץ': "קורה משהו חדש בכדורגל הישראלי". אייל סגל: "אני מאחורי הקלעים"

(גודל טקסט)

ממרומי המקום השני בטבלת ליגת העל ורגע לפני המשחק החשוב ביום שני מול ביתר ירושלים, מכבי נתניה ערכה הערב (שני) הרמת כוסית לחג הסוכות באולמי "סיטרוס" באבן יהודה – שמאמצים את המועדון, בהשתתפות השחקנים, הצוות המקצועי, הבעלים ובעלי תפקיד במחלקת הנוער.

המאמן סלובודאן דראפיץ' פתח את הדברים ואמר: "לא ציפינו להיות במקום השני בתחילת העונה אבל זו פעם ראשונה שזה קורה לי שמי שמשחק טוב גם מקבל נקודות. זה מחזור שישי ככה שזה עדיין רחוק לדבר על משהו יותר רציני. אנחנו נהנים מהרגע הזה. לפני שנה וחצי אף אחד לא ספר אותנו כמועדון או כקבוצה, אבל עכשיו אנחנו מקבלים פידבקים חיוביים".

סגנון המשחק: "יש איזשהו סגנון משחק שאנחנו משחקים משנה שעברה, שאמרנו שלא נשנה אותו גם בליגת העל, ואני שמח מאוד שזה מצליח. זה אומר שיש צוות מקצועי טוב, צוות שחקנים טוב ובעל בית שמתעסק רק איך להביא כסף. לכל אחד יש את הג'וב שלו ואני שמח שקורה משהו חדש בכדורגל הישראלי. אני מקווה שגם קבוצות אחרות ילמדו איך מנהלים מועדון, ואיך מתייחסים למאמנים ולשחקנים. רק ככה נשפר את הכדורגל הישראלי".

האהבה מאוהדי בית"ר: "מערכת היחסים שלי עם אוהדי ביתר היא משהו אחר. קיבלתי פידבקים מאוד טובים כשעבדתי שם וגם היום בטלפונים. הם מעודדים את בית"ר ואני מאחל לקבוצה והאוהדים את הכי טוב. הייתה לי תקופה מצוינת שם, ויכול להיות שאם לא הייתי מקבל את הצ'אנס בבית"ר לא הייתי היום במכבי נתניה. זה פאזל אחד גדול. במשחק אתה רוצה לנצח. יש משהו מעניין במפגש הזה ולי באופן אישי ככה שאנחנו מחכים למשחק הזה. אם אוהדי בית"ר שלחו לי הודעות להגיע לפני מינוי בן זקן? בכל מקום זוכרים לך תקופות וגם אם שלחו זה היה בצחוק, אבל יש לי נגיעה עם האוהדים שם. כיף לי להגיע לטדי".

על דיא סבע: "אמרתי כבר. תשאירו לי את הידיים בבית ואל תיקחו לי שחקנים לאף מקום. דן גלזר הלך לאולימפית ונפצע, ככה שאני הורה קנאי שלא משחרר את הילדים. לכל אחד יש את המחשבות שלו, כך שאם הם קרובים אליי ונשארים פה אני מאוד שמח. יכול להיות שהם פחות והיו היו רוצים להיות במקומות אחרים".

סלובודאן דראפיץ'. אבא קנאי לשחקנים שלו (מכבי נתניה, האתר הרשמי)
סלובודאן דראפיץ'. אבא קנאי לשחקנים שלו (מכבי נתניה, האתר הרשמי)

המטרות: "אנחנו עדיין לא בפלייאוף העליון. היכולת שלנו כיום היא טובה, אבל יש עוד הרבה דברים שצריך לשפר. אני לא רוצה לגרום לשחקנים שלי מחשבות על פלייאוף העליון. אם נשחק נגד בית"ר יותר טוב מנגד מכבי פ"ת, זה יהיה טוב וככה נסתכל עד סוף הסיבוב הראשון. אחרי סוף הסיבוב הראשון תדברו איתי, ואולי אהיה יותר מעניין".

הבעלים אייל סגל הוסיף: "הייתי קונה את פתיחת העונה שלנו בלא פחות ממה ששילמתי על המועדון. אני בעיקר נותן לכל אחד לעסוק במה שהוא טוב, אני נמצא מאחורי הקלעים, נותן גיבוי לאנשים. אנחנו רק בתחילת הדרך ויש לנו עוד הרבה מאוד עבודה, צריך להתאזר בסבלנות. בסופו של התהליך אני מקווה לחזור לימים שהייתי ילד, ואהדתי קבוצה שהתבססה על שחקנים שגדלו במועדון. זה תהליך, זה לא ייקח שנה שנתיים ולא שלוש, אם נהיה סבלניים עוד נגיע לשם".

הקפטן ערן לוי הוסיף: אנחנו בתקופה טובה. כל משחק הוא מבחן לא רק המשחק הקרוב, אנחנו צריכים נקודות בכל משחק. אנחנו חדשים בליגת העל, עושים דברים יפים ונצטרך לשמור על זה. בית"ר זו משוכה לא פשוטה, נצטרך המשכיות. לבית"ר יש שחקנים מאוד טובים, ואנחנו לא מצפים שיהיה קל. זו בית"ר ירושלים, זה טדי ונגיע אליה כמו לפני מכבי תל אביב והפועל באר שבע".

אייל סגל.
אייל סגל. "רוצה לראות קבוצה של שחקני בית" (אודי ציטיאט)

ההשוואה לעונה שעברה:" מה שנתניה עשתה בלאומית זה משהו שקשה לי להאמין שיכול לחזור על עצמו. אנחנו צריכים לעשות משהו טוב גם בליגת העל, משהו שמכבי נתניה לא עשתה 6-5 שנים אחורה. נצטרך לשמור על המשכיות בשביל להרוויח הצלחה בליגת העל. קשה לומר שמכבי נתניה היא אני ודיא סבע. אנחנו עם רגליים על הקרקע, עובדים קשה ולעומת קבוצות שקיבלו 3-4 ימי חופש אנחנו מתאמנים כל יום. הקבוצה הזו צעירה וצמאה להצלחה. המוטו של שי וסלובו זה להישאר עם רגליים על הקרקע ללא גאווה ושחצנות. כקבוצה קטנה אנחנו עושים דברים יפים אבל להגיע עם הרגשת עליונות על קבוצות אחרות – אנחנו לא בשלב הזה".

סוד ההצלחה האישית ושל הקבוצה: "אני חושב שמה שיש בנתניה זה בעיקר אהבה גדולה לכדורגל. הצעירים צמאים למשחק. אף שחקן, כולל ערן לוי ודיא סבע, לא גונב את ההצגה. אנחנו מקבלים את כל תשומת הלב, האהבה והערכה. אני חושב שנהיה חוצפנים אם לא נחזיר את זה מחדש. אני האמנתי. אי אפשר שזה לא יהיה ככה איך שהמועדון מתנהל. יש לנו בעל בית שעושה הכל מהכל. יש לנו שקט במערכת וזה בא לידי ביטוי במגרש. אני מקווה שכמה שיותר נשמור על מה שאנחנו עושים לאורך זמן וככה נרוויח מזה".

על הנבחרת: "מתי אני אהיה שם? מתי שהמאמן יזמין אותי אני אשמח להיות. אני בטוח שאני יכול להיות בכל קבוצה זו או אחרת ולעזור, אבל זה לא התפקיד שלי או של מישהו במכבי נתניה. הזמן של דיא בנבחרת עוד יגיע. אצלי? גם אם יגיע או גם אם לא זה בסדר. זו החלטה של מאמנים שהיו בעבר וגם של המאמן שעכשיו. אני לא מתעסק בזה ומאחל בהצלחה לנבחרת. מכאן הראש רק במכבי נתניה. אם כואב לי ששחקנים אחרים שלא בכושר מוזמנים? לא כואב לי כי המאמן הזה מפסיד. מי שלא הזמין אותי או את דיא שאנחנו בכושר נטו הפסיד, וזה לא משנה מי המאמן. זה לא שכל חודש או חודשיים יש אימון פתוח בנבחרת להוכיח את עצמנו. השחקנים באים לידי ביטוי ומוכיחים את עצמם בקבוצות שלהם. מאמן שלא הזמין אותי ואת דיא בכושר שבו אנחנו נמצאים הפסיד".


ערן לוי. "גם אם לאאהיה בנבחרת זה בסדר" (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי