המחמאות לבני בן זקן: צריך לדעת כיצד להשתמש ביוסי בניון

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

הקשר הוותיק הפך את המומנטום וקינח בשער יפהפה ב-1:4 של בית"ר ירושלים על מכבי נתניה, שמצדה הזכירה נשכחות עם משחק דומיננטי, מהיר, עוצמתי ונאיבי. רון עמיקם מסכם

(גודל טקסט)

זקני נתניה בטח נזכרו ב-1:4 הקודם שסימן תחילת עידן. זה קרה במחזור הרביעי של עונת 1979/80. מכבי תל אביב, אלופה וקבוצה-קבוצה, הגיעה לקופסא בנתניה. אחרי שלוש דקות נרשמו בערך 25 בעיטות לשער של מנו שוורץ המנוח, אז שוער מכבי ת"א, ובערך בבעיטה ה-25 עשה מזה עודד מכנס 0:1.

נתניה עשתה במגרש מה שהיא רוצה, נאמנה לאתוס ההתקפי, לנשמה הדורסנית שלה. בסוף, מכבי ת"א ניצחה 1:4, כי לאורך כל המשחק נתניה התעקשה להיות מה שהיא, ומכבי ת"א לקחה מה שנתנו לה. נתניה של יענקל'ה גרונדמן זכתה אז באליפות, מכבי ת"א סיימה במקום החמישי. תוצאה היא לפעמים רק תוצאה, אבל הדרך חשובה לא פחות.

ככה הרגיש המשחק אתמול בטדי. בית"ר ירושלים לא הייתה שווה אפילו את ה-0:1 השברירי שנתן לה איתי שכטר בפתיחה, וכמובן ששילמה על כך בשער שוויון שהיה כל מה שיש בנתניה של עונת 2017/18: עוצמות, לחץ, דומיננטיות, מהירות, אבל גם נאיביות נתנייתית קלאסית והגנה כמו בימים ההם: שירזי ופיזנטי ליד דגל הקרן של היריבה, ושחיים בר ישבור את הראש.


דיא סבע. נתניה עוצמתית, אבל גם נאיבית (דני מרון)

צריך לתת קרדיט גדול לבני בן זקן במשחק האמיתי הראשון אותו הוא ניהל כמאמן בית"ר ירושלים. צריך לדעת מתי לתת ליוסי בניון להיכנס למשחק. כדי להרוויח אותו כשלום תקווה צריך לו לתת לשחק כמו שהוא יודע, אבל בתקציר. גם בגלל הגיל וגם בגלל שאסור להתייחס ליוסי בניון כמו אתרוג. אחרי החגים עושים מהאתרוגים ריבה, ויוסי בניון תמיד היה לא סתם ריבה אלא קונפיטורה. הוא השיג את הפנדל שהפך את המומנטום והוא כבש את הרביעי שהפך את הניצחון היפה הזה לתבוסה מהדהדת.

מכבי נתניה היא כנראה הגרסה השנתית למכבי פ"ת של העונה שעברה. היא שיחקה נהדר מול שלוש הראשונות מהעונה שעברה ולקחה רק נקודה. ואם נתניה היא מכבי פ"ת, הניצחון של בית"ר ירושלים הוא משמעותי ביותר בקרב על אירופה. אחרי הכל, התור לכרטיסים לאירופה מאוד ארוך, והפועל חיפה בכלל עומדת בראש התור. ניצחון במשחק הזה, לא משנה למי, הוא חתיכת אמירה. בית"ר הקפריזית, הבלתי צפויה, היצרית, יכולה לייצר משחקים כמו בסכנין – ולעומת זאת גם חצי שעה אחרונה כמו אתמול. עם שכטר, ורד ושליש בניון, זו קבוצה מפרקת.

אין ספק שחזינו במשחק בין שתי קבוצות לוהטות, ששוות כל שקל שהן גובות לכרטיס כניסה. לא משנה בכלל מי תזכה באליפות, אם האליפות הזו תהיה שזורה לצידה גם במשחקים בין קבוצות שולי צמרת כמו זה, או כמו הקודם בטדי, שבו הפועל חיפה חילצה 3:3.


קלאודמיר עם שכטר, ורד ובניון. קבוצה מפרקת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי