הרווח כולו שלהן: ב"ש הכניסה כ-8 מיליון יורו, מכבי ת"א כ-4

שהר
שהר | צילום: דני מרון

אופ"א פרסמה את חלוקת הפרסים לקבוצות שהשתתפו בליגת האלופות ובליגה האירופית בעונת 2016/7 והאלופה שלשלתה לקופתה כפול מסגניתה. ומי נהנתה מהסכום הגדול ביותר? דווקא לא ריאל מדריד

(גודל טקסט)

 הפועל באר שבע ומכבי תל אביב נמצאות בעיצומו של שלב הבתים בליגה האירופית לעונת 2017/8, עד כה לא מדובר בהצלחה מסחררת עבור השתיים וזאת בלשון המעטה, אבל היום (שישי) פרסמה אופ"א את חלוקת הפרסים למשתתפות מפעליה בעונה שעברה והשתיים יכולות להיות מרוצות עד מאוד מההכנסה.

הפועל באר שבע כזכור החלה את העונה שעברה במוקדמות ליגת האלופות, אך לאחר שנכנעה לסלטיק עברה לשלב הבתים של הליגה האירופית – אותו סיימה עם כרטיס לשלב הבא, אלא שאז בשיקטאש הטורקית סיימה את דרכה של אלופת ישראל בשלב 32 האחרונות. מכבי תל אביב מנגד הייתה קרובה להשיג את הכרטיס, אך נאלצה להסתפק בעונה אירופית עד דצמבר בלבד.

היום, לפי הדו"ח של אופ"א, נודע כי הפועל באר שבע זכתה לקבל 4,921,014 מיליון יורו על השתתפותה בליגה האירופית ובנוסף לכך שלושה מיליון יורו על השתתפותה במוקדמות האלופות עד וכולל שלב הפלייאוף – משמע קרוב לשמונה מיליון יורו על עונת 2016/7 בלבד, סכום שגם העונה היא תתקרב אליו לאור העובדה שנכנעה למאריבור בפלייאוף. יש לציין ש-500 אלף יורו קיבלה הקבוצה על העפלתה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית.


מיגל ויטור חוגג בסן סירו. קמפיין כלכלי במיוחד (אודי ציטיאט)

לעומתה, מכבי תל אביב זכתה לקבל מאופ"א 3,959,851, משמע כמחצית מהסכום של הפועל באר שבע לאור העובדה כי תוצאותיה בשלב הבתים היו פחות טובות וכן מפני שלא השתתפה במפעל ליגת האלופות היוקרתי.

ואם תהיתם בכל הנוגע לקבוצות הפאר של היבשת, אז המרוויחה הגדולה ביותר הייתה יובנטוס שלקופתה נכנסו 110.4 מיליון יורו. ומי במקום השני? לסטר סיטי, אלופת אנגליה דאז, שזכתה ל-81.6 מיליון יורו – יותר מאלופת אירופה ריאל מדריד שהסתפקה ב-81 מיליון יורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי