אוהד שתקף שוטר הורחק לשלוש עונות מהמגרשים

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | עוזי גל

בית המשפט החליט להעניש בחומרה אוהד שנתן מכת אגרוף לאחד השוטרים במהלך המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל חיפה בטדי לפני כחודש. ממנהלת הליגות נמסר: "מחזקים את ידי מערכת המשפט"

(גודל טקסט)
צעד משמעותי במלחמה באלימות בכדורגל הישראלי נעשה היום (שני) כשבית המשפט החליט להרחיק לשלוש עונות מהמגרשים אוהד שתקף שוטר במהלך המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל חיפה בחודש שעבר. 


"חומר הראיות מקים יסוד סביר כי המשיב תקף את אחד הבלשים במכת אגרוף ולאחר מכן ניסה לברוח ממעצר", אמרה השופטת מיקה בנקי בגזר הדין. "התנהגותו של המשיב יש בה כדי להפר באופן אלים את הסדר הציבורי".




"בנסיבות אלה אני סבורה כי יש יסוד לבקשת המשטרה להרחקת המשיב ממשחקי כדורגל, וזאת למשך התקופה המבוקשת מדובר באדם שאין זו עבירה ראשונה אותה הוא מבצע בניגוד לחוק למניעת אלימות בספורט והפעם אף נקט באלימות של ממש כלפי שוטר".


האוהד, שנתן אגרוף לאחד השוטרים במהלך המשחק ואף ניסה להימלט מהמעצר, ייאלץ להתייצב בתחנת המשטרה בכל אחד ממשחקי הקבוצה. במשטרה ציינו כי 
החלטת ביהמ"ש חשובה שכן יש בה אמירה לאוהדי הספורט שמי שינקוט באלימות, המשטרה תפעל למצות עמו הדין.


אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים (דני מרון)


ממנהלת הליגות נמסר בתגובה: "אנו מבקשים לחזק את ידי מערכת המשפט על ההחלטה. מיום הקמתה, שמה לה מנהלת הליגות למטרה לרתום את כלל הגורמים (מועדונים, אוהדים, ממשלה, כנסת, משטרה ומערכת המשפט) על מנת לאפשר למשפחות להגיע למגרשי הכדורגל ללא חשש מאירועי אלימות. בצד החינוכי ובחסות בית הנשיא, השיקה מנהלת הליגות, את תחרות "מגן הכבוד", המעניקה תמריצים כספיים למועדונים, אוהדים ומחלקות נוער הפועלות בצד המניעתי והחינוכי של תופעות אלימות וגזענות. פעילות זו חייבת להיות מגובה בחקיקה שתאפשר ענישה על גילויי אלימות במגרשים ואכיפה קפדנית על ידי המשטרה ומערכת המשפט. החלטתה החשובה של השופטת בנקי היא צעד ראשון חשוב ביצירת אקלים בטוח ונעים יותר במגרשי הספורט. עם פתיחת מושב החורף היום, אנו קוראים לכנסת ישראל להצטרף למאבק באלימות בספורט  ולקדם חקיקה תומכת כגון מעקב אלקטרוני אחר אוהדים מורחקים, אישור שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים במגרשים והחמרת ענישה על אלימות וגזענות בספורט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי