בבני יהודה החמיאו: "יוסי אבוקסיס עשה בית ספר לבית"ר"

שחקני בני יהודה
שחקני בני יהודה | עדי אבישי

הכתומים רשמו לראשונה העונה שני ניצחונות ליגה ברצף והמאמן גרף את המחמאות אחרי ה-2:3 על בית"ר, גם ואלסקיס שחוזר לכושר זכה לשבחים. כובש הצמד אלמוג בוזגלו: "יכולים ליזום ולנצח גם את הגדולות"

(גודל טקסט)

בני יהודה רשמה אמש (שבת) את אחד הניצחונות הגדולים שלה העונה, לאחר שגברה 2:3 על בית"ר ירושלים, במשחק דרמטי והפכפך שנערך באצטדיון המושבה. לראשונה העונה הצליחו הכתומים לחבר שני ניצחונות רצופים בליגת העל וגם הפעם זה היה בעזרת שער ניצחון דרמטי של נריוס ואלסקיס הליטאי, בדקה ה-89.

נתון מעניין מאוד מגלה שגם שלושת הניצחונות האחרונים הושגו בעזרת שער ניצחון של ואלסקיס בדקות הסיום. הליטאי כבש בדקה ה-90 נגד רעננה, בדקה ה-88 במחזור שעבר נגד מכבי פתח תקוה ואמש כאמור בפעם השלישית ברציפות. ואלסקיס שפתח את העונה בצורה מגומגמת, חזר בשבועות האחרונים לכושר טוב ומצליח להזכיר לאנשי המועדון את כושרו מהעונה שעברה. גם אמיליוס זובאס, השוער שהציל מספר כדורים בסיום והקשר יונתן כהן שנכנס כמחליף והכניס המון אנרגיות למשחק ההתקפה בדקות ששיחק ואף בישל בצורה נפלאה את שער הניצחון, קיבלו מחמאות רבות.

"זה ניצחון גדול של המון אופי", אמרו בקבוצה בסיום המשחק, "אחרי ניצחון כזה אנחנו צריכים להסתכל מעכשיו והלאה לעבר החלק העליון של הטבלה. כמובן שנצטרך להמשיך ולנצח, אבל לפחות ברחנו לגמרי מהחלק התחתון, למרות כל מה שאמרו עלינו במחזורים הראשונים של העונה".

מי שקיבל את מרבית המחמאות הוא המאמן יוסי אבוקסיס, שהגיע עם תוכנית משחק מסודרת מאוד, פתח במערך של חמישה שחקני הגנה והצליח להכריע את המשחק בנשק הכי גדול של בני יהודה העונה, התקפות מעבר מהירות וניצול מצבי הבקעה. "שיחקנו מול קבוצה עם הרבה מאוד שחקנים טובים, פיזיים ואגרסיביים, אבל יוסי אבוקסיס עשה בית ספר לבית"ר ירושלים והצליח לנטרל את כל החוזקות שלהם, בעיקר בחלק ההתקפי ולהוציא לפועל בצורה מושלמת את כל מה שתיכנן", אמר גורם במועדון.


אבוקסיס. "תוכנית משחק מושלמת" (עדי אבישי)

על שמחת הניצחון העיבה אמש מחאת אוהדי הקבוצה, שלאורך כל המשחק קיללו את הנהלת המועדון ואת הבעלים ברק אברמוב, בעיקר לאחר שהתקבלה החלטה, בחסות המשטרה, להעביר את האוהדים מהיציע המזרחי, בו יושבים בדרך כלל מנויי הקבוצה, אל המערבי, ולהקצות את היציע המזרחי כולו לאוהדי בית"ר, שיצרו הרגשה של משחק בית לירושלמים, בעקבות שליטה מוחלטת ביציעים. בסופו של דבר, אברמוב הוא זה שלקח את כל הקופה, גם שלוש נקודות וגם הכנסה ממכירת כ-7,500 כרטיסים למשחק.

המאמן יוסי אבוקסיס התייחס בסיום לסוגיית הקהל ואמר: "הקהל של בני יהודה בא ודחף את הקבוצה, ומצד שני אוהדי בית"ר ירושלים זה משהו שאין דברים כאלה, אלפים שמגיעים למשחקי חוץ. אני גם חושב שהגיע הזמן שיהיה חיבור טוב בין האוהדים לקבוצה ולמועדון ואני חושב שקבוצת כדורגל צריכה את האוהדים שלה, ושלא יהיו מחאות נגד ההנהלה. אני מקווה שימצאו את הדרך הטובה, כדי שתהיה אווירה טובה במועדון כדורגל".

"אפשר בהחלט להגיד שזה כנראה הניצחון הכי משמעותי שלנו העונה", אמר כובש צמד השערים, אלמוג בוזגלו בסיום המשחק. "הליגה היא הלחם והחמאה שלנו וזה באמת ניצחון מתוק מאוד, שהושג בדקות הסיום. אני חושב שהגיע לנו, על ניצול מצבים מקסימלי וגם עמדנו נכון ויצאנו למתפרצות נכונות ואין מאושר ממני".


בוזגלו. ניצחון שהושג למרות מחאת הקהל (עדי אבישי)

בוזגלו, שחתם לפני מספר שבועות על חוזה חדש לשנתיים נוספות במדים הכתומים, הוסיף: "אני לא בטוח שזה נכון להגיד שיותר נוח לנו מול קבוצות שיוזמות מולנו, כי גם נגד אשדוד היינו הרבה יותר טובים ברוב המשחק, אמנם הפסדנו, אבל כבר אז אפשר היה לראות כמה כשרון יש לנו בקבוצה וזה מתחיל להתחבר לנו. גם בשבוע שעבר ניצחנו ואני חושב שגם מול קבוצות גדולות אנחנו יכולים לבוא וליזום ולנצח".

על המהפך במחצית השנייה: "ידענו שאם ניכנע ונרים ידיים לא ייצא מזה כלום. הוכחנו אופי והמון ווינריות ואני שמח שכל השחקנים עמדו יפה ולא נכנעו. זה גם הרבה בזכות המאמן שלנו, שאמר לנו במחצית לא להרים ידיים ולעלות ולהמשיך הלאה. אני שמח שחזרנו למשחק בגדול".

על כושרו האישי וההשוואות המתבקשות לאח הגדול מאור: "כיף גדול לצאת לפגרה אחרי צמד מול בית"ר, אבל בוא נגד שבלי החברים שלי, לא הייתי עושה את זה. אני אלמוג ואני שחקן לגיטימי בליגת העל, אני לא מסתכל יותר מדי מסביב ואני עושה את הכל בדרך שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי