מכבי חיפה הפסידה כ-100 מיליון שקל בשנתיים. לביא יעבור MRI

נטע לביא נפגע ומוחלף
נטע לביא נפגע ומוחלף | ערן לוף

הקשר, שנפגע מול סכנין, סובל לפי ההערכה הראשונית ממתיחה במפשעה וייעדר כחודש וחצי, מאבוקה שנפצע גם כן שוחרר מסגל נבחרת קמרון. וגם: הדו"חות הכספיים לשנים 2015 ו-2016 חשפו השקעות עתק

(גודל טקסט)
הכדורגל הישראלי יצא לפגרה של שלושה שבועות בעקבות משחקי הנבחרות ברחבי העולם והשזרוע הנעשה באצטדיוני ארצנו, אבל רגע לפני כן בחרה מכבי חיפה לעדכן הערב (שני) באשר למספר משחקניה הפצועים, כולל אלו שנפגעו במשחק האחרון.


תחילה הודיעו הירוקים כי הקשר נטע לביא, שנפצע אמש בניצחון על בני סכנין, סובל ממתיחה במפשעה והוא יעבור ביומיים הקרובים בדיקת MRI שתעניק תמונה בהירה יותר על מצבו. לפי ההערכות של הצוות הרפואי, לביא ייעדר כשישה עד שמונה שבועות.


 

בניגוד אליו, המגן ארנסט מאבוקה, שנפגע גם כן אתמול, סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי וישוב לפעילות תוך עשרה ימים עד שבועיים, כך שיהיה כשיר למשחקה הבא של הקבוצה מול מכבי נתניה ב-25.11.17. בעקבות הפציעה שוחרר המגן מסגל נבחרת קמרון.



מאבוקה. הוא יוכל לשוב עם סיום הפגרה (ערן לוף)


מי ששב לכשירות הוא המגן רז מאיר, שעל אף שסובל מכאבים בקרסול קיבל את האישור להצטרף לסגל הנבחרת הצעירה והוא יזכה למנוחה מוחלטת ב-48 השעות הקרובות ותו לא. אופיר מזרחי ישוב למגרשים במהלך חודש דצמבר ואילו שלומי אזולאי ממשיך בהליך השיקום הארוך וצפוי לשוב תוך חודש וחצי עד חודשיים.


במקביל, מכבי חיפה פרסמה לאחרונה את הדו"חות הכספיים שלה לשנים 2015-2016 ובהן עולה תמונה כי לא רק שהקבוצה נכשלה מבחינה מקצועית, אלא גם מבחינה כלכלית המועדון והבעלים יעקב שחר הפסידו סכומי עתק של כ-100 מיליון שקלים.



שחר עם שחקני מכבי חיפה העונה. רגיל להשקיע סכומי עתק (האתר הרשמי)


מכבי חיפה אומנם הרוויחה סכום של כ-22 מיליון שקלים ממשחקים ב-2016 וכ-21 מיליון שקלים בשנת 2015, אבל ההוצאות היו גבוהות הרבה יותר. למשל, שכר שחקנים בשנת 2015 עמד על 42 מיליון שקלים ואילו ובשנת 2016 היה 43 מיליון שקלים. שכר המאמנים ב-2015 היה מעל שמונה מיליון שקלים ועונה לאחר מכן עמד רק 7 מיליון שקלים.


יתרה מכך, בשנתיים שילמה מכבי חיפה מעל 30 מיליון שקלים לשימוש בעלות המשחקים ומתקן האימונים. באותן שנתיים השקיע המועדון מעל 11 מיליון שקלים במחלקת הנוער של המועדון. הנתון המשמעותי ביותר הוא קבלת הלוואת מבעלי מניות ובניגוד ל-2015, שם נלקחו קצת יותר מ-13 מיליון שקלים, אז ב-2016 נלקחו יותר מ-59 מיליון שקלים. כזכור ב-2015 הקבוצה הרוויחה יותר משני מיליון שקלים מהשתתפות בגביע אירופה ואילו ב-2016 היא כבר לא השתתפה בשום מפעל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי